فائزون|روزشمار بیست و نهم آذر

کدخبر : 6807 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۹|۰۸:۰۱

فائزون روزشمار بیست ونهم آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

29 آذر 1366

تاریخ قمری

28 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

20 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- در حمله ارتش جمهوری اسلامی به مواضع ارتش عراق در زبیدات 19 عراقی و 15 نیروی خودی اسیر شدند.

- چگونگی مانور و عبور از رودخانه قلعه‌چولان، امکان حمله از دشت هرمدان و مسئله شناسایی مورد بحث قرارگاه قدس در جبهه شمال غرب بود.

- بارش برف و باران در شمال غرب ‌بر مشکلات افزوده، بر شناسایی‌ها تأثیر منفی گذاشته و باعث نگرانی شده است. عملیات نامنظم قرارگاه رمضان ادامه دارد.

- ابلاغ دهم دی‌ماه برای اعلام آمادگی اجرای عملیات فاو و ابلاغ خط حد یگان‌ها. موظف شدن قرارگاه نصرت به ارائه طرح‌ شناسایی هور. گفت‌وگوی فرماندهان قرارگاه نوح درباره نحوه استقرار روی العمیه و البکر. لغو مرخصی‌ها و دستور توجیه شدن برخی رده‌ها به عملیات.


تاریخ شمسی

29 آذر 1364

تاریخ قمری

7 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

20 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- حمله هوایی عراق به جزیره خارک پس از پنج روز توقف؛ تهدید حمله به مراکز اقتصادی و حیاتی ایران؛ تجاوز هوایی به مناطق مرزی غرب و جنوب.

- اعزام رزمندگان و کمک‌های مردمی از قم، باختران و همدان.


تاریخ شمسی

29 آذر 1361

تاریخ قمری

4 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

20 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران امروز شهر آبادان 6 نفر شهید یا مجروح شدند و 2 منزل مسکونی و یک دبستان و قسمتی از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر ـ آبادان تخریب گردید؛ 3 فروند هواپیمای عراقی به آسمان شهرهای باختران و ایلام تجاوز کردند و پس از مواجهه با پدافند هوایی نیروهای خودی مجبور به عقب‌نشینی شدند؛ در اقدام نیروهای عراقی پرتاب 2 گلوله شیمیایی به محل استقرار نیروهای خودی،‌12 مجروح برجای گذاشت؛ پناهنده‌شدن 17 تن از مردم عراق به ایران در 2 روز اخیر.

- در حمله عناصر مسلح غیرقانونی به پایگاه ارتش در شمال سردشت، 12 تن شهید یا زخمی شدند؛ افراد مهاجم با حمله به پایگاه ژاندارمری در جنوب بوکان، 10 تن از نیروهای خودی را شهید یا زخمی کردند.


ارسال نظر






captcha
ارسال