فائزون|روزشمار سی ام آذر

کدخبر : 6782 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۸|۰۹:۵۴

فائزون روزشمار سی ام آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

30 آذر 1366

تاریخ قمری

29 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

21 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ادامه عملیات نصر10 در منطقه زبیدات و پاتک عراق. ادعای عراق به دفع حمله ایران. نامه عراق به سازمان ملل درباره تهاجم ایران و لزوم تحریم جمهوری‌اسلامی.

- کامل شدن شناسایی یگان‌های عمل‏ کننده در فاو. گزارش واحد اطلاعات یگان‌ها از وضع جاده‌ها، مهندسی‌ و اقدامات عراق. بررسی ساعت مناسب حمله با توجه به جزر و مد آب.

- جلسه فرماندهان سپاه در جنوب درباره: بازسازی جاده شهدا، ترمیم پل بعثت،‌ احداث اورژانس و ساخت سایت ضدهوایی و اسکله در خورعبداله از اولویت‌های کار مهندسی رزمی برای منطقه فاو است. آماده‏ سازی مواضع توپخانه، استفاده از هلی‌کوپتر برای انتقال مجروحان و تقویت اورژانس.


تاریخ شمسی

30 آذر 1364

تاریخ قمری

8 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

21 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- فرمانده کل سپاه پاسداران با صدور ابلاغیه‌ای خطاب به فرماندهان سپاه، بر سرعت و دقت در آماده‌سازی و طرح‌ریزی عملیات عبور از اروند و پیشروی در منطقه فاو تأکید کرد.

- جلسه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه: هماهنگی عملیات‌های پشتیبانی و یدک با عملیات اصلی؛ ضرورت تشکیل فرماندهی مهندسی، فرماندهی عبور و فرماندهی پدافند برای عملیات اصلی؛ تأکید بر ضرورت ادامه بسیج مردم و استمرار عملیات‌ها.


تاریخ شمسی

30 آذر 1361

تاریخ قمری

5 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

21 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در حملات توپخانه‌‌‌ای امروز ارتش عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر، 3 تن از اهالی شهید یا مجروح شدند و 5 منزل مسکونی و مغازه ویران شد؛ هواپیماهای عراقی بار دیگر به حریم هوایی ایلام و آبادان تجاوز کردند که با پدافند هوایی و آتشبارهای ضد‌‌هوایی مواجه شدند.

- یک‌صد و ده تن از نیروهای جهادسازندگی و فنی بیجار برای حضور در جبهه یا بازسازی مناطق جنگی عازم خوزستان شدند؛ اعزام گروهی از نیروهای شهرستان‌های میبد، ابرقو و شیروان به جبهه‌های نبرد.


ارسال نظر






captcha
ارسال