فائزون|شهید بهشتی سیاستمداری مجتهد بود

دادیار حقوق عامه سراوان:

شهید بهشتی سیاستمداری مجتهد بود

دادیار حقوق عامه سراوان گفت: شهید آیت‌الله بهشتی یک شخصیت متمایز و سیاستمداری مجتهد بود.

کدخبر : 38115 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۷|۰۹:۱۳

به گزارش فائزون، حجت‌الاسلام شهری نژاد در گفتگو با شستون با گرامی داشت هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش بیان کرد: دکتر بهشتی یکی از بزرگان انقلاب اسلامی و مجتهدی بزرگ بود که امام خمینی رحمت‌الله به ایشان اعتماد کرده و جایگاهی درست به ایشان عطا داشته و نقش بسزایی در تدوین قانون اساسی ایفا کرد.
 
وی افزود: شهید بهشتی سیاستمداری مجتهد بود که جای خالی‌اش همچنان در بحث سیاست حس می‌شود این شهید بز گوار باتوجه‌به این که شناخت عمیق نسبت به مبانی دینی و شناخت سیاست روز دنیا داشت، نقش اساسی در تدوین قانون اساسی داشته است.

دادیار حقوق عامه سراوان تصریح کرد: قوه قضاییه به‌عنوان یکی از قوای سه‌گانه حاکم در جمهوری اسلامی ایران است که مهم‌ترین نقش را در پایه‌گذاری نظامی مبتنی بر عدالت و نیز هدایت و اداره جامعه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه، همواره در خدمت مردم است و امنیت و آرامش را در جامعه با اجرای دقیق احکام اسلامی تضمین می‌کند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه، نظارت است. در قانون اساسی افزون بر اجرای عدالت، وظیفه دیگری نیز بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده و آن بُعد نظارتی این دستگاه است.
 
شهری نژاد خاطرنشان کرد: بدیهی است اشخاصی از عهده این امر مهم برمی‌آیند که خود، آراسته به عدالت باشند. در مرحله بعد، باید آراسته به ویژگی‌هایی باشند که شخصیت آنان را بنا بر عدالت شکل داده باشند.
 
دادیار حقوق عامه سراوان با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دشمنان این کشور با حمایت آمریکا در قالب گروه‌های مختلف از جمله منافقین قصد ضربه‌زدن به این نظام را داشتند.
 
وی ادامه داد: این گروهک‌ها در طول این مدت با انجام ترورها موجب به‌شهادت‌رسیدن فرزندان این مرزوبوم شدند؛ اما این انقلاب به‌واسطه خون این شهدای عزیز هر روز قدرتمندتر و نیرومندتر می‌شود.
 
انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdcj8vevtuqemhz.fsfu.html

ارسال نظر






captcha
ارسال