فائزون| ملت ما عاشق جهاد و شهادت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

ملت ما عاشق جهاد و شهادت است

ادیانی گفت: یکی از پرچمداران شاخص جهاد تبیین در صدر اسلام وجود مقدس حضرت زهرا (س) است.

کدخبر : 37624 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۵|۱۲:۴۳

به گزارش فائزون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین همایش نهضت خاطره گویی و رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان فراجا گفت: رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا مایه افتخار و عزت و اقتدار ایران عزیز و اسلامی هستند. دیدن هر یک از این مجاهدان و پیشکسوتان، قلب و دل انسان را روشن می‌کند و خاطرات باارزش هشت سال دفاع مقدس را زنده می‌کند.

وی افزود: ماه دی از ماه‌های پر حوادث و پرمناسبت در تاریخ انقلاب اسلامی است. حماسه ۹دی، سالروز رحلت آیت الله مصباح (ره)، شهادت حاج قاسم، ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز عملیات‌های کربلای۴و۵ و قیام ۱۹دی مردم قم. همه این مناسبت‌ها برای ما درس است و باید مورد واکاوی و تبیین قرار گیرد.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح (ره) نقل می‌کنند از شهید طلبه شهید ردانی پور که هدف از ازدواج من با یک خانم سیده، محرم شدن با حضرت زهرا (س) است و رزمندگان ما با توسل و تاسی به اهل بیت علیهم السلام و به عشق زیارت کربلا و حرم امام حسین علیه السلام دشمن بعثی را زمین گیر کردند.

ادیانی گفت: جوانان امروزی ما دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند و یکی از مصادیق بارز عرصه‌های جهاد تبیین، بیان خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس است. همه وظیفه دارند، اما خود پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس وظیفه شان دوچندان است.

وی بیان کرد: یکی از پرچمداران شاخص جهاد تبیین در صدر اسلام وجود مقدس حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها است که توانستند با آن خطبه‌های قرا پیام واقعه غدیر را منتقل کنند. حضرت زینب س هم پرچمدار جهاد تبیین واقعه عاشورا است. اگر ما روایت نکنیم دیگران به غلط روایت می‌کنند و جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. هدف دشمنان اسلام این است که معارف و فرهنگ حیاتبخش دفاع مقدس به گوش جوانان ما نرسد. اگر ما وارد جهاد تبیین نشویم قطعأ همرزمان شهید ما را مورد سوال و مؤاخذه قرار خواهند داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید در همه مقاطع تحصیلی از دبستان تا مقطع دکتری، این ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جوان بازگو شود تا نسل جوان درک و شناخت درست و واقعی از دوران دفاع مقدس داشته باشند. بیان معارف دفاع مقدس یک اقدام مقدس و ارزشمندی است و همگان تکلیف دارند.

وی گفت: ملت ما عاشق جهاد و شهادت است و شما تشییع باشکوه شهدای گمنام را چند روز پیش دیدید که چطور ملت ایران از این قهرمانان استقبال کردند و تا زمانی که این فرهنگ در بین ملت ما رایج است، شکست دشمنان همیشگی و دائمی است.یکی از مصادیق بارز عرصه جهاد تبیین، بیان رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است. اگر ما واقعیت‌های جنگ هشت ساله را روایت نکنیم قطعا مورد مواخذه و سوال شهدا و خانواده‌های شهدا قرار خواهیم گرفت.

انتهای خبر

 

 

 

 

کلید واژه ها:

جهاد و شهادت

جهاد

شهادت

ارسال نظر






captcha
ارسال