فائزون|شهید سلیمانی یک الگوی مردمی و معاصر برای تربیت فرزندان این سرزمین است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

شهید سلیمانی یک الگوی مردمی و معاصر برای تربیت فرزندان این سرزمین است

آیت الله مصطفی محامی گفت: زندگی سردار سلیمانی الگویی مناسب و موثر برای تربیت فرزندان این سرزمین است.

کدخبر : 37599 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳|۰۸:۴۴

به گزارش فائزون؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش فرهنگیان که به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: وقتی خداوند پیامبران را برای هدایت جوامع بشری مبعوث کرد، ابزار هدایت را نیز در اختیار آنان قرار داد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم ابزار هدایت پیامبر اسلام (ص) بود افزود: معلمان هم در جامعه پا جای پیامبران می‌گذارند و فرزندان این مرز و بوم را آموزش می دهند. امام جمعه زاهدان ادامه داد: معلمان به عنوان هدایتگران نیازمند ابزار هدایت هستند که قرآن کریم و سنت دو ابزار مهم در این زمینه به شمار می‌روند. 

آیت الله محامی تصریح کرد: برای هدایتگری تنها آموزش به صورت نظری و تئوری کفایت نمی‌کند و برای تربیت تنها شرح و تفسیر و توضیح کمک نمی کند بلکه تعلیم و تربیت یک فرایند است که باید گام به گام به صورت پیوسته انجام شود.   وی افزود: در تربیت علمی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، عبادی و ... مربی باید دست متربی را بگیرد تا قدم به قدم به مقصد مورد نظر برساند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:  برای تسریع و تسهیل در فرایند تعلیم و تربیت یکی دیگر از ابزارها معرفی و نشان دادن الگوهاست. 

وی خاطر نشان کرد: معرفی الگوها به نوجوانان و جوانان در بهبوهه تهاجم های فرهنگی که دشمنان به دنبال تعریف الگوهای متفاوت و متنوع برای فرزندان ما هستند، امری ضروری و لازم است.  

امام جمعه زاهدان گفت: این الگوها می‌توانند 

شهید سلیمانی نمونه بارز یک الگوی معاصر و مردمی است، شخصیت شهید سلیمانی ابعاد مختلفی داشت که مقام معظم رهبری از وی به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.

شخصیت های بزرگی همچون پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و اصحاب بزرگ ایشان هستند که از تمام هستی خود برای نشر اسلام گذشتند باشند اما از نظر زمانی و از نظر جایگاه با نسل کنونی دور فاصله دارند به همین دلیل اگر در فرایند تعلیم و تربیت الگویی معرفی کنید که از حیث زمانی معاصر باشد و از نظر جایگاه مثل دانش آموزان و مردم عادی باشند، طبیعتا تاثیر مشهود و بسیاری در فرایند تعلیم و تربیت دارند. 

آیت الله محامی با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه بارز یک الگوی معاصر و مردمی است گفت: شخصیت شهید سلیمانی ابعاد مختلفی داشت که مقام معظم رهبری از وی به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: ایمان، معرفت و باور شهید سلیمانی نسبت به مسیری که دنبال می‌کرد از مهمترین ویژگی های این شهید والامقام بود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: شهید سلیمانی شخصیتی فرا حزبی، فراجناحی و ولایتمدار بود، دوست را از دشمن می‌شناخت، جاذبه حداکثری و دافعه‌ای حداقلی داشت به گونه‌ای که عده‌ای تحت عنوان ولایتمداری ایشان را بر نمی‌تافتند.

وی ادامه داد: چنین ویزگی‌هایی را نا در سیستان و بلوچستان نیاز داریم زیرا در این استان نگاه‌های قومی و مذهبی وجود دارد شعار بومی و غیر بومی مطرح می‌شود و حتی بومیان علیه هم صحبت می‌کنند و تنها خودشان را قبول دارند که این یک مشکل فرهنگی است و الگوگیری از شهید سلیمانی برای اصلاح این فرهنگ لازم است‌.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: فرهنگیان و دانش آموزان نیز باید با بهره گرفتن از این ویژگی در مسیری که می‌پیمایند با ایمان و معرفت حرکت کنند.

 



انتهای پیام/خ http://asrehamoon.ir/vdcfejdyjw6dtea.igiw.html

ارسال نظر






captcha
ارسال