فائزون|شهادت برای تامین امنیت خاک وطن

شهادت برای تامین امنیت خاک وطن

شهید« محمد امین میرمرادزهی» یکی از خلبانان دلاور سیستان و بلوچستان بود که برای ایجاد امنیت در خاک کشور به شهادت رسید.

کدخبر : 37337 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۵|۱۲:۵۸

به گزارش فائزون، «محمدامین میرمرادزهی» یکی از خلبانان دلاور سیستان و بلوچستان بود که برای ایجاد امنیت در خاک کشور به شهادت رسید. سرهنگ خلبان «علی کاظم نژاد» فرمانده پایگاه هوانیروز زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان در خصوص این شهید اظهارداشت: شهید میرمرادزهی خلبان شجاعی بود که در مبارزه با اشرار و اعزام به مناطق جنگی همیشه پیشقدم و داوطلب بود.

وی افزود: ویژگی های اخلاقی این شهید آنقدر برجسته بود که حتی در طایفه میر مرادزهی نیز از برجستگی های عبادی او سخن میگویند.در خانواده و بستگانشان نیز خصوصیات خاصش در مقایسه با خواهر و برادرانش زبانزد بود.

سرهنگ کاظم نژاد عنوان کرد: فداکاری، دلاورمردی، بی باکی و مردم داری از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار بود.

فرمانده پایگاه هوانیروز زاهدان گفت: شهید میرمرادزهی در ۲۳ تیرماه سال۱۳۶۰ با اعلام ماموریت، با چهار فروند بالگرد دیگر به دلیل اینکه خاک کشور را از لوث وجوددشمن نجات دهد و از تعدادی نیروی ایرانی که در خطر پاتک دشمن قرارداشتند، دفاع کند، به منطقه جنوب اعزام شد که در این ماموریت با اصابت موشک به بالگردش به فیض شهادت نائل آمد.

این مسئول ادامه داد: شهدا شمع محفل تاریخ بشریت اند و فرشتگانی در کالبد انسان اند که باید یادشان را گرامی داشت‌ به گفته حضرت آقا زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال