فائزون|برای دفاع از یک انقلاب مردمی در برابر یک تهاجم همه جانبه، تنها بسیج تمامی نیروهای مردمی کارساز است

معاون لشکر« ۴۱ ثارالله»:

برای دفاع از یک انقلاب مردمی در برابر یک تهاجم همه جانبه، تنها بسیج تمامی نیروهای مردمی کارساز است

معاون لشکر« ۴۱ ثارالله» گفت: برای دفاع از یک انقلاب مردمی در برابر یک تهاجم همه جانبه، تنها بسیج تمامی نیروهای مردمی کارساز است.

کدخبر : 34772 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱۳|۱۲:۳۷

 فائزون گزارشی از معاون لشکر ۴۱ ثارا... استان سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس منتشر کرد.

به گفتگوی روزنامه ی کیهان درباره ی ضرورت ادامه ی جنگ

 وقتی یک انقلاب در معرض تهاجم قرار می گیرد، نمی تواند متکی به قشر خاصی باشد و برای دفاع می بایستی تمام نیروهای مردمی بسیج شوند. لذا حضور گستردهی نیروهای مختلف مردم و استقامت در برابر فشارهای اقتصادی و تحمل مشکلات ناشی از جنگ شاید بزرگ ترین کاری بوده است که مردم ما انجام داده اند.

معاون لشکر« ۴۱ ثارالله» در گفت وگویی با اعلام این مطلب مواردی هم چون«ضرورت ادامه ی جنگ تا پیروزی نهایی»، «نقش مردم در پیروزی های به دست آمده» «مسایل اجتماعی فرهنگی در جامعه» را در ردیف رزمندگان اسلام تشریح کرد.

ضمن تشکر از همکاری پر اثر و حمایت قرارگاه خاتم الانبیاء ، مشروح این گفت وگو را در زیر می آوریم:

برای دفاع از یک انقلاب مردمی در برابر یک تهاجم همه جانبه، تنها بسیج تمامی نیروهای مردمی کارساز است.

وی افزودبعد سیاسی جنگ در نهایت به تفکرات اعتقادی که نفی ظلم وستم است باز می گردد.

معاون لشکر ۴۱« ثارالله» با اشاره به عملیات های «والفجر8» و «کربلای ۱» گفت: امروز هر کارشناس نظامی که بخواهد جنگ تحمیلی را مورد ارزیابی قرار دهد، شکست دشمن بعثی را حتمی میداند.

وی ادامه دادیکی از نکات قابل توجه و بسیار گران بها در تاریخ جنگهای دنیا، تجربه ی تاریخی است که همان گونه که امام در یکی از سخنانشان اشاره فرمودند. با نگرش به تاریخ جنگهای عالم، در می یابیم که بیشتر جنگ هایی که دچار حکمیت شده اند، نه تنها حق ضایع شد، بلکه دشمن نیز بر اهداف باطل خود حریص تر شده است. به عنوان مثال: نتیجه ی جنگ صفین باعث شد که خاندان پیامبر در طول تاریخ حق شان پایمال شود و جملگی مظلومانه شهید شوند و اسلام در این گونه حکمیت ها ضربه بخورد. اگر جلوتر بیاییم و زمان خودمان را در نظر بگیریم، می بینیم که هرجا ملتی در مقابل قدرت های استکباری عقب نشینی کرده است، شکست خورده و تا مدت ها نتوانسته کمر راست کند. نمونه ی آن اسراییل است. بعضی از دول عرب با سازشی که از خود نشان دادند و می دهند، از پشت به ملت فلسطین خنجر می زنند و نسبت به دولت های آمریکا و انگلیس اظهار نوکری می کنند.

وی تاکید کرداز این به بعد ملل عرب هرچه بیشتر فریب اسراییل را بخورند، شکست شان زودتر است. در بعد اقتصادی اگرچه ما در تگنا قرار داریم و مشکلات اقتصادی زیادی به وجود آمده، اما از یک جنبه ی دیگر بعد اقتصادی جنگ باعث روابط اقتصادی ناسالمی که توسط ابرقدرت ها و آثار آنها به ما تحمیل شده، از بین برود. علاوه برآن ریاضت اقتصادی ناشی از جنگ تحمیلی باعث شد که دیگر مردم ما انسانهای رفاه طلب و پر مصرفی نباشند. به هر حال این مشکلات باعث شد که ما تحریم ها را با تمام فشارشان تحمل کنیم و از این جنگ هر روز بر مقاومت وایستادگی خود بیافزاییم.

معاون فرماندهی لشکر «۴۱ ثارالله» در ارتباط با نقش مردم در جنگ و تحقق شعار « جنگ جنگ تا پیروزی نهایی» گفت: از روز اول شروع جنگ هرگاه مردم وارد صحنه شدند، ما توانسته ایم حرکت مثبت و اساسی انجام دهیم و بحمدالله مردم هرزمان که لازم بوده حضور گستردهی خود در جبهه را ثابت کرده اند.

وی سپس به « نقش مردم در فرماندهی جنگ»و«کسب تخصص های لازم مربوط به جنگ» گفت: ما بعد از هفت سال جنگ از بین نیروهای مردمی بهترین متخصص ها را داریم. فرماندهانی داریم که به عنوان بسیجی آمدند و اکنون در طرح های نظامی پیچیده نظر می دهند و تخصص های رزمی مهندسی بسیاری در ابزارآلات پیچیده مثل واحد موشک انداز و سلاح های سنگینی دارند. به طور کلی رده های نظامی ما از نیروهای آموزش دیده و با تجربه ی بسیجیان که نیروهای کیفی خوبی هستند، استفاده می کنیم.

معاون لشکر« ۴۱ ثارالله» درباره ی نظرات رزمندگان پیرامون گرایشهای خطی و کاغذبازی در ادارات و مسایل و مشکلات اجتماعی گفترزمندگان اسلام چون جملگی از متن جامعه برخواسته اند، به همین علت بر مسایل پشت جبهه اهمیت زیادی قایل می شوند و معتقدند که باید در جامعه هدف الهی تقویت شود.

وی افزود:گرچه انتظار نیروهای مومن به اسلام، قطع ریشه ی ظلم و فساد در جامعه است؛ اما همانگونه که حضرت امام اعلام فرموده اند: مسایل فرهنگی ما ریشه در فساد اخلاقی رژیم منحط شاهنشاهی دارد و تنها با کار فرهنگی می توان به مداوای آن اقدام کرد، نه با زور و فشار. زیرا از آن جایی که به تازگی فرهنگ آزاد شده است، نباید انتظار داشت که به سرعت الگوهای ایده آل اسلامی تغییر شکل یابد. بلکه باید با کار مداوم و طاقت فرسای فرهنگی،آن را بهبود بخشیم.

وی در مورد نظام اداری کشور گفتنظام اداری، اکنون هم متاسفانه وارث نظام پهلوی رژیم سابق است و هنوز هم مساله ی بروروکراسی و پارتی بازی از مشکلات عدیده ی آن است که بحمد الله جنگ توانست تحولاتی در ادارات ایجاد کند. اما این تحولات هنوز به مرحله ای که رزمندگان اسلام را قانع و ارضا کند، نرسیده است. بنابراین یکی از نعمات جنگ می تواند اصلاح بنیادی نظام اداری ما باشد که باید مسوولین بلندپایه ی کشور که دل سوزان انقلاب هستند، فکر اساسی در این رابطه انجام دهند.

وی ضمن تشکر از زحمات مسوولان دلسوز انقلاب، اظهار داشتعده ای از مسوولان دلسوز نظام که بی توقع و بدون جنجال مشغول خدمتگزاری به مردم و رزمندگان هستند، می بایست از آنان قدردانی شود.

وی در مورد اختلافات سیاسی درون شهرها گفتاکنون موقعی است که باید تمامی توجهات به جبهه ها باشد و به این گفته ی امام که «جنگ در راس امور است» توجه کرد و هیچ مساله ای نباید آن را تحت الشعاع قرار دهد.

برگرفته از کتاب (موج هامون) به نویسندگی:اسماء دهقان 

انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال