فائزون|شهید محمد امیر پیکرستان

شهید محمد امیر پیکرستان

فائزون شهید محمد امیر پیکرستان رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است،برادران در پی آسایش نباشید، ما خلق شدهایم تا مورد آزمایش قرار گیریم.

نام:محمد امیر

نام خانوادگی:پیکرستان

نام پدر:مزار

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۴۴/۵/۲

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۸/۵

محل شهادت:مریوان

تحصیلات:دوم متوسطه

کدخبر : 3060 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۷|۱۱:۵۵

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید محمد امیر پیکرستان عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

برادران شما بجنگید با این کافران تا موقعیکه در برابر شما خاضع شدند.

خود را براي تحمل رنج و مصیبتها و ناکامیها و نارواییها آماده سازید.

دل قوي دارید که قادر یکتا پشتیبان و نگهبان شماست.

به پاداش این جانفشانیها و فداکاريها به نعمتهاي ابدي و بیپایان خواهید رسید.

اي جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین(ع)در میدان نبرد شهید شد. 

استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها براي تسکین دردهاست.

همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید.

هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند. 

خدا را شکر که ما را در مسیري قرار داد تا اسلام واقعی را بشناسیم.

بهترین نوع مردن، شهادت در راه خدا میباشد.

برادران در پی آسایش نباشید، ما خلق شدهایم تا مورد آزمایش قرار گیریم.

این جهان محلی جز براي آزمایش نیست و زندگی جاوید در آن جهان است.

بسم االله الرحمن الرحیم

«قَاتلُوا الَّذینَ لَا یؤْمنُونَ بِاللَّه ولَا بِالْیومِ الْآخرِ ولَا یحرِّمونَ ما حرَّم اللَّه و رسولُه و لَـا یـدینُونَ دینَ الْحقِّ منَ الَّذینَ أُوتُوا الْکتَاب حتَّى یعطُوا الْجِزْیۀَ عنْ یدوهم صاغرُونَ». (توبه- 29)

«این مردمی که به خدا و قیامت و به هیچ دین حقی ایمان ندارند و هیچ حرام خدا را حرام نمیشمارند با اینها بجنگید تا سر حد جزیه دادن یعنی اگر حاضر شدند و جزیـه دادنـد و خاضع شدند در مقابل شما دیگر بعد از این نجنگید». 

برادران شما بجنگید با این کافران تا موقعیکه در برابر شما خاضع شدند. مبـادا در دل شما ترس و هراس بیافتد و از یاد خدا غافل شده و دوستی مال و فرزند در دل شما بیافتـد. خود را براي تحمل رنج و مصیبتها و ناکامیها و نارواییها آماده سازید و دل قوي داریـد که قادر یکتا پشتیبان و نگهبان شماست و تنها اوسـت کـه شـما را از شـر دشـمنان نجـات میبخشد و عاقبت شما را بـه خیـر مـیگردانـد و دشـمنان شـما را بـه انـواع عـذابهـا و شکستها دچار میگرداند. این مصیبتها و سختیها[ي] زودگذر و تمام شدنی است. ولی به [ما] پاداش این جانفشانیها و فداکاريها به نعمـتهـاي ابـدي و بـیپایـان خداونـدي خواهید رسید و بر در پرکرامت و بزرگواري تکیه خواهید زد. پیامبر اکرم(ص) میفرماید: «مؤمنین با شمشیر و زبان خود جهاد مـینماینـد» و شـما اي کسانی که نمیتوانید در جبهه بیایید  اما در پشت جبهه با زبان خـود جهـاد نماییـد و آنقدر به جبهه بیایید و بجنگید تا شهید شوید.

[وصیتنامهاي دیگر]

بسم االله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سلام به پیشگاه رهبر انقلاب، این ابراهیم زمان که راه مبارزه را بـه مـا آموخـت و شـرف و عزت به ما عطا کرد. سلام بر حسین شهید، سرور شهیدان اسلام و بر پیروان خط امام. خدا را شکر میکنم که مرا در مسیري قرار داد تـا اسـلام واقعـی را بـشناسم و چگونـه زیستن و چگونه اندیشیدن را بیاموزم و چگونه راهم را انتخاب بکنم. وقتی مرگ حق است «کُلُّ نَفْسٍ ذَائقَۀُ الْموت»  «و تمام نفوس خواهند مرد» و بهترین نـوع مـردن شـهادت در راه خدا میباشد.

برادران در پی آسایش نباشید ما خلق شدهایم تا مورد آزمایش قرار گیریم و اساسـاً ایـن جهان محلی جز براي آزمایش نیست و زندگی جاوید در آن جهان است. سعی کنید دلتـان با حجت خدا باشد به امام انس بگیرد. لحظهاي از دعـا بـراي سـلامتی و ظهـور ایـشان در مراسم دعاهاي کمیل و توسل غفلت نکنید گرفتاريها، و مشکلات خود را با توسل بـه آن حضرت حل و رفع کنید.

و اما پدر و مادر عزیزم الان که میخواهم این وصیت را بنویـسم هیچگونـه امیـدي بـه شهادت ندارم چرا که قلبم پر از گناه است و از امتحان خداوند در دنیا سـخت نگـران و از عذاب خداوند در روز قیامت بشدت میترسم. اما اگر قرار باشد با همین چند قطره خون ناچیز قدمی در راه انقلاب برداشـته و حـافظ دینم باشم بگذار تا آن را در راه خداوند نثار کنم. و اي کاش دریایی از خون در بدن بـود و آن را میتوانستم در راه به ثمر رساندن انقلاب خونبار اسـلامی کـه دنبالـهرو قیـام خـونین حسین(ع)است نثار کنم. و اما پیامی براي شما پدر و مادر عزیزم: عزیزان میدانم که چقدر برایم زحمت کشیدهاید و شرمنده هستم که نتوانستم فرزند خـوبی براي شما باشم و امید عفو و بخشش از شما دارم و از خداوند میخواهم بـه شـما صـبر و توفیق عبادت و بندگی در راه خودش، نصیبتان بگرداند. آمین و شکر خدا کنید و ذکر او بگویید و همچنین در مورد شـما خـواهران و بـرادرانم من شرمنده از این هستم که نتوانستهام در طول عمرم براي اسلام و انقلاب اسلامی ایـران و امت شهیدپرور ایران مفید بوده باشم و امیدوارم که با ریخته شدن خونم بتـوانم قطـرهاي از اقیانوس بیکران خداوند متعال را سپاسگو باشم. انشاءاالله بتوانم این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان(عـج) تحویـل بـدهیم و در این راه از هیچ کس نهراسید که خدا با ماست. اي جوانان مبادا در رختخواب بمیریـد زیـرا که امام حسین(ع) در میـدان نبـرد شـهید شـد و مبـادا در غفلـت بمیریـد کـه حـضرت علـی(ع) در محـراب عبــادت شــهید شــد و مبــادا در حــال بــیتفــاوتی بمیریــد کــه علی اکبرِ حسین(ع) با هدف شهید شد. اي پدران و مادران مبادا از رفـتن فرزنـدانتان بـه جبهه جلوگیري کنید که فردا در محضر خدا نمیتوانید جـواب زینـب(س) را بدهیـد کـه  تحمل 72 تن شهید را نمود همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه هاي نبرد بفرسـتید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید. اي کسانیکه بر مـن اشـک ریختـهایـد و مـیریزیـد

میخواهم بگویم که بر من اشک نریزید و اگر دلتان به حال مـن مـیسـوزد راهـم را ادامـه بدهید و براي بخشش گناهانم در نزد خدا دعا کنید. برادرانم استغفار و دعا را از یـاد نبریـد که بهترین درمانها براي تسکین دردهاست و همیـشه بـه یـاد خـدا باشـید و در راه او قـدم بردارید و هرگز بین شما دشمنان تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیـت پیـرو خـط امـام و متعهد جدا نکنند، که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جـشن ابرقدرتهاسـت. حضورتان را در جبهه هاي حق برعلیه باطل ثابت نگهدارید. مادرم:

قسم به اشک تو مادر که مرد جنـگ مـنم                 چون روز حادثه شد سختتر ز سنگ منم

مادر براي تو آنقدر میتوانم بگویم که حقی که بر گردن من داري نتواستهام ادا کنم، امـا انشاءاالله وعده ما یا کربلا یا بهشت باشد.

درود بر تـو کـه شـیر تـو شـیرپرور شـد                           فروغ مهر تو گرمـی گرفـت و آذر شـد

شهید گـر شـوم از خـون مـشوي پیـرهنم                     که بوي لاله دهد قطرهقطـره خـون تـنم

مریز اشک و مکـن نالـه در شـهادت مـن                        که مرگ سـرخ بـود لحظـه ولادت مـن

جهاد پـاك تـو صـبر اسـت مـادر خـوبم                              تــو ســرفراز بمـان اي بــزرگ محبـوبم

مادرم قریب 21 سال و اندي برایم زحمت کشیدهاي و میدانم که در این راه آرزوهـاي زیادي را در فکر خود پرورش دادهاي، اما حالا صبر کن که خدا صـبر کننـدگان را دوسـت میدارد. این آرزوي هر پدر و مادري هست کـه نهـالی را بـزرگ کننـد تـا در روز سـختی دست (حسب ظاهر وصیتنامه کامل نیست.)

ارسال نظر






captcha
ارسال