فائزون| داغ شهادت عزیزانمان فراموش نشدنی است/حوادث تروریستی مانع حرکت مقتدرانه قطار انقلاب نمی شود

خانواده شهدای شعبانیه از فراق ۱۰ ساله شان می گویند؛

داغ شهادت عزیزانمان فراموش نشدنی است/حوادث تروریستی مانع حرکت مقتدرانه قطار انقلاب نمی شود

شماری از خانواده شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان گفتند: هرچند از دست دادن جوان داغی سنگین بر دل است اما گروهک های معاند که دست پرورده استکبار جهانی هستند بدانند که این اقدامات شوم و ننگین آنها خللی در وحدت، امنیت، پیشرفت و آسایش کشور ایجاد نمی کند.

کدخبر : 26265 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۲۵|۰۸:۰۷

به گزارش  فائزون؛‌ کوچه پس کوچه های زاهدان یادآور خاطراتی است که مردم این شهر با شهدای آن داشته اند، خیابان امیرالمومنین(ع) و شهدای مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، بولوار ثارالله و یاد شهدای جان بر کف سپاه، خیابان بزرگمهر و شهدای انتظامی و... اما نفس های تیرماه که به شماره می افتد یاد آوری می کند سال هایی نه چندان دور در این شهر حادثه ای رقم خورد که بیشترین شهید را در مرکز استان برجای گذاشت، حادثه ای که پرده از چهره مهره های خود فروخته داخلی برداشت و نشان داد وهابیت لحظه ای وحدت میان شیعه و سنی را بر نمی تابد و این تفکر مسموم تکفیری همواره خط انشقاق در جنوب شرق را دنبال می کند.

۱۰سال از حادثه تروریستی مسجد جامع زمان می گذرد. شامگاه پنجشنبه ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۹ مصادف با دوم شعبان و در آستانه سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) بود که طی دو عملیات انتحاری عوامل گروهک تروریستی ، ۲۷ تن از شهروندان سیستان و بلوچستان را مظلومانه به شهادت رساندند.

از آن تاریخ به بعد محمدرضا راقی، محمد اكبری، علی غلامحسين تهرانی‌مقدم، مصطفی نجار، محمود كيانی، عارف شهركی، سجاد حاجيان، سيدجواد حسينی، محمد سرگزی، كاظم نجار، رضا مير، رضا شهركی، غلامرضا توكلی، احسان فرازمند، محمد حسينی، حميد سرحدی‌راد، محمد گلدوی، عليرضا كرد، مجتبی ثريا، مرتضی عباس‌زاده، محمودی، مسعود شجاعی،ياسر نظامی، مصطفی آبياری، حسين سرحدی‌راد شهدای شعبانیه سیستان وبلوچستان لقب گرفتند. 
 

شرمنده ایم به بلندی دلتنگی هایتان

واگویه‌های برخی از خانواده شهدا زمانی که احساس دلتنگی برای فرزندان خود یا پدر و برادر خویش دارند و چشمانشان به راه ما را شرمنده تراز قبل می کند که کاری از دستمان برایشان بر نمی آید...
 
 
گليمر شهرکی پدر شهید "عارف شهركی" یکی از شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فرزند صالح گلی از گل های بهشت است، گفت: هر لحظه دلتنگ فرزندم هستم و هربار چشمم بر قاب عکس روی دیوار می افتد بیشتر؛ خوب بیاد دارم هنگام شنیدم صدای بمب چون خانه ما نزدیک مسجد بود و عارف بسیجی فعال، فورا بر پشت بام رفته و دیدم مسجد شعله ور است.

وی ادامه داد: بلافاصله به تلفن همراهش تماس گرفته و جویای احوالش شدم که گفت مهمان خانه پدرهمسرش است؛ چون یکی از اعضای فعال مسجد بود تاکید کردم در خانه بماند اما گویا برای کمک به مجروحان سریعا به محل حادثه رفته و در حین کمک به مجروحان و جمع آوری پیکر شهدا در بمب گذاری اول(به گفته افراد حاضر در محل)، به محض انفجار بمب دوم به شهادت می رسد.

پدرشهید شهرکی افزود: هرچند از دست دادن جوان داغی سنگین است اما گروهک های معاند که دست پرورده استکبار جهانی هستند بدانند که این اقدامات شوم و ننگین آنها خللی در وحدت، امنیت، پیشرفت و آسایش کشور ایجاد نمی کند زیرا مردم ولایی ایران با بصیرت بوده و در گرداب استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار فرو نخواهند رفت.

وی تصریح کرد: در تمام این سال ها دیدار و سرکشی از خانواده شهدا معمولا توسط سپاه انجام شده و بنیاد شهید در اوایل وقوع این حادثه از خانواده ها دلجویی کرد اما اکنون نه؛ حتی امسال هم به خاطر ویروس کرونا یادواره ای برگزار نشد یک تماس تلفنی هم گرفته نشد که یادآور پاسداشت این روز باشد.
 

 
حوادث تروریستی خللی در حرکت مقتدرانه انقلاب ایجاد نمی کند

 محمدرضا کیانی برادر شهید" محمود کیانی" در ادامه گفت: در روزهای نخستی که حادثه تروریستی مسجد جامع به وقوع پیوست بنیاد شهید از خانواده ها سرکشی کرد بعد از آن دیگر به فراموشی سپرده شدیم.

وی بیان کرد: حوادث تروریستی این چنینی هرچند بسیار تلخ و گزنده است اما برای ملتی که حوادثی بسیار سخت‌تر و بزرگ‌تر از این را دیده، نمی‌تواند خللی در حرکت مقتدرانه انقلاب با پشتوانه مردمی ما به وجود آورد.

برادر شهید کیانی ادامه داد: هر روز به یاد برادرم دلتنگ می شوم. تیرماه که فرا می رسد دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران بیتشر خودنمایی می کند به ویژه در سیستان و بلوچستان که کارنامه حقوق بشر در آن سیاه تر است.

به گفته وی؛ در شبی که همه ولایتمداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در بزم و شادی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) بودند گروهک تروریستی بازمانده از "عبدالمالک ریگی"پرورش یافته آمریکا، با کوردلی و ناجوانمردانه برای خدشه دار کردن وحدت عمیق شیعه و سنی اقدام به انفجار دو بمب در مسجد جامع کرد تا اینگونه به توطئه شوم خود نائل شوند اما مایوس شده زیرا این نقشه ننگین آنها رخنه ای در بین وحدت و برادری این ملت ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: شبی که این حادثه رخ داد تمام بیمارستان ها را بازدید کردم در بین مجروحان تک به تک همه را بررسی کردم تا اینکه اسم برادرم در لیست شهدا اعلام شد.

کیانی گفت: اگر چه از غم از دست‌دادن برادر، پدر، فرزند، دوست و... محزون هستیم اما عاملان و حامیان این حرکت ضداسلامی و ضدبشری را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.  

جزئیاتی از حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان

شامگاه پنجشنبه مورخ ۲۴ تیر ۱۳۸۹ بعد از اقامه نماز جماعت و مولودی‌خوانی به مناسبت میلاد پر‌برکت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد جامع زاهدان دعای کمیل با حضور محبین اهل‌بیت(ع) برگزار شد. بازماندگان گروهک ریگی با نیت هدف قرار دادن نماز جماعت به خیابان آزادی زاهدان آمده بودند تا شاید با حضور در صحن مسجد جامع، بتوانند حادثه مسجد علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را تکرار کنند اما با دیدن گیت بازرسی و امنیت ورودی درب مسجد نتوانستند اقدام کور خود را در زمان برگزاری نماز انجام دهند؛ با این اوصاف به دنبال فرصتی برای ورود به مسجد شدند.
 

 
عوامل تروریستی با مشاهده وضعیت حفاظت و امنیت مسجد تصمیم می‌گیرند از گیت خواهران به داخل مسجد ورود پیدا کنند. حدود ساعت ۲۱:۱۵، اسد‌اللهی یکی از خواهران بسیجی حاضر در گیت خواهران، وقتی می‌بیند فردی اصرار دارد بدون بازرسی وارد مسجد شود این موضوع را با شهید «محمد گلدوی» نیروی بسیجی مستقر در گیت در میان می‌گذارد. شهید گلدوی با رشادت مانع ورود این تروریست به محوطه مسجد می‌شود که عامل تروریست با مشاهده این وضع مجبور می‌شود ضامن انفجاری را بکشد و پس از انفجار اول، شهیدان «محمد گلدوی، علیرضا ویزش‌فر‌، علیرضا کرد، رضا شهرکی و مسعود شجاعی باغینی» از دیگر افراد در محوطه گیت‌، به شهادت می‌رسند.

 پس از انفجار اول

صدای انفجار اول کاملاً در زاهدان پیچیده بود، همین امر باعث تجمع خیل عظیم مردم از دور و نزدیک برای یاری رساندن به حادثه‌دیدگان مسجد شد. با وضعیت موجود عامل تروریستی دوم همچنان به دنبال ورود به مسجد بود تا بتواند اقدام کور خود را در صحن مسجد عملی سازد که شاید بتواند کارنامه ننگین زندگی‌اش را برای اربابانش پرنگ‌تر جلوه دهد، اما حضور مردم و تیم‌های امنیتی در صحنه باعث شد نتواند وارد مسجد جامع شود و نهایتاً در خیابان میان جمعیت با کشیدن ضامن جلیقه انتحاری، خویش ر‌ا منفجر کرد و باعث به شهادت رسیدن ۲۲ نفر دیگر و مجروحیت حدود ۲۷۰ نفر شد.
 

 
جندالشیطان مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت

ساعتی بعد از انفجار، گروهک تروریستی جندالشیطان ـ‌ که خود را «جندالله» نامیده‌اند، با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این جنایت هولناک را به عهده می‌گیرد و با سناریویی از قبل طراحی شده با افتخار، عکس‌های دو عامل انتحاری که حادثه مسجد جامع رقم زدند را در وبلاگ خود منتشر می‌کند.

این گروهک مدعی می‌شود که این افراد به نام‌های «عبدالباسط ریگی» معروف به اسلام جان و «محمد ریگی» معروف به جنیدجان عملیات تروریستی انتحاری خود را در مقابل مسجد جامع زاهدان انجام داده‌‌ و به هلاکت رسیده‌اند.
 
انتهای پیام/

 

 
Share/Save/Bookmark
 
کد مطلب : ۱۲۷۲۵۵
 

ارسال نظر






captcha
ارسال