فائزون|پيام وزيرآموزش و پرورش به مناسبت اجلاسيه شهداي فرهنگی و نخبه كنگره ملي شهداي سيستان و بلوچستان

پيام وزيرآموزش و پرورش به مناسبت اجلاسيه شهداي فرهنگی و نخبه كنگره ملي شهداي سيستان و بلوچستان

وزيرآموزش و پرورش به مناسبت اجلاسيه شهداي فرهنگی و نخبه كنگره ملي شهداي سيستان و بلوچستان پیامی ارسال کرد.

کدخبر : 15673 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۰|۱۶:۳۹

به گزارش فائزون؛‌ وزيرآموزش و پرورش به مناسبت اجلاسيه شهداي فرهنگی و نخبه كنگره ملي شهداي سيستان و بلوچستان پیامی ارسال کرد.
 
سرگذشت پرفراز و فرود مبارزه با طاغوت و وقوع بزرگ‌ترین حادثه قرن يعني انقلاب اسلامي، مبدأ و منشأ اصلي براي تکوين و تکامل «مکتب ايثار و شهادت» است، رهروان و رهپويان اين مکتب معنوي درس عشق و ايثار و ايمان را در کلاس عرفان امام راحل«رحمه الله عليه» آموختند.
اين حرکت اصيل در چارچوب دفاع از مرزهاي عقيدتي و سرزميني هنگامی‌که با وقوع جنگ تحميلي مقارن شد يکي از جلوه‌های زيباي آفرينش را در حافظه تاريخي ملت انقلابي ما ثبت کرد 
حماسه بی‌بدیل جنگ و غلبه بر کفر و حرکت غيورانه از صدها هزار رزمنده،‌کنشي تاریخ‌ساز را در کارنامه مقاومت ايران و جهان رقم زد. بخشي از طلايه‌داران و دلاوران اين جهاد مقدس معلمان و دانش‌آموزان شهيد بوده‌اند که خط‌شکنی و عبور از سيم‌هاي خاردار نفس، آنان را به پيشگامان اين دفاع مقدس تبديل کرد.
اينجا سرزمين کهنسال سيستان و بلوچستان، پرچم‌دار و ميزبان نکوداشت آلاله‌هاي به خون نشسته‌اي است که معلمان و دانش‌آموزان شهيد را در برگرفته ‌است. سرزميني که درصحنه‌های دل ا‌فروز تاريخ ایران‌ زمین، استوارترين نماد براي همبستگي اجتماعي اقوام در سايه‌سار ايران بوده و هست.
ويژگي اسطوره‌اي و پيشينه باستاني و ديرين سيستان و بلوچستان تا هميشه تاريخ، پرورش‌دهنده نسل‌های ايثارگري است که براي يکپارچگي ايران و پشتيباني از اسلام « خون نامه شهادت» امضاء کردند.
نظام تعليم و تربیت که حافظ و ناقل ارزش‌هاي راستين مکتب ايثار و شهادت است وظيفه خود مي‌داند که همواره از حرکت اصيل و رشادت بي‌نظير فرزندان خود صيانت کند.
بر اين اساس درسي که مي‌توان ازشهادت‌نامه معلمان و دانش آموزان شهيد آموخت، درس بزرگمردي، باور به هدف، ايمان به رهبر و عشق به وطن است و به همين دليل اين نجواي عارفانه را تکرار مي‌کنيم و همدل با خانواده‌هاي شهدا به تکريم آنان مي‌پردازيم
به‌طور طبيعي هر چه از زمان شهادت معلمان و دانش‌آموزان در حماسه انقلاب و دفاع مقدس می‌گذرد وصيت‌نامه‌ها و خاطرات نزديکان و همرزمان اين عزيزان اهميت مضاعف مي‌يابد و اهتمام به ثبت «تاريخ شفاهي» آن‌ها از زبان همکلاسان، همرزمان و خانواده‌های آنان براي ثبت درتاريخ و استفاده‌هاي هنري ضرورتي دو چندان مي‌يابد و گرامی داشت خانواده‌های معظم شهداي فرهنگي، کاري بايسته و وظيفه‌اي ارزشمند است که همواره بايد مورد اهتمام مسئولان قرار گيرد .
از خاطر نبريم که امام راحل «ره» براي شهداي دانش‌آموز جايگاه ويژه‌اي قائل بودند و بيان تاريخي ايشان در مورد «شهيد فهميده»، نقشه راه ما براي درک عظمت و عملکردها حماسه‌آفرین اين گوهرهاي ناب انسانيت و معرفت است.
بزرگداشت‌ شکوهمند شهيدان چه در سیستان و بلوچستان و چه در هر كران کشور، تصویری از چشمه روشن عرفان و صداقت و ایمان شهدای گرانقدر ما را معرفی می‌کند و بازخوانی سرنوشت نامه‌های شهیدان معلم و دانش‌آموز، انگیزه‌بخش، ایمان آفرین و آینده‌ساز است و تعالی تعلیم و تربیت کشور را در آینه ایثار و مقاومت قوام می‌بخشد. به روح تابناک و همیشه ناظر آنان درود می‌فرستیم.
انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال