فائزون|۲۹ آبان ۱۳۶۴

کدخبر : 15604 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۵|۰۷:۴۰

تاریخ شمسی

29 آبان 1364

تاریخ قمری

7 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

20 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- باوجود قطعی‌شدن اجرای عملیات گسترده در منطقه فاو در جلسه روز گذشته قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران، هنوز تعدادی از فرماندهان بااینکه برای آماده‌سازی منطقه عملیاتی می‌کوشند، اما اجرای عملیات را منوط به تأمین نیرو و امکانات لازم و رفع ابهامات می‌دانند.

- امام خمینی در حکمی به دادستان کل کشور، فرمان تشکیل هیئتی را برای برخورد با افراد ضدانقلاب در خوزستان صادر کردند. در این حکم بر مسئولیت آقای هاشمی، به‌عنوان جانشین فرمانده کل قوا تصریح شده است.

- فرمانده قرارگاه کربلا برای تأمین حفاظت اطلاعات منطقه‌ای که برای عملیات گسترده آماده می‌شود، در نامه‌ای به فرماندهی قرارگاه عملیاتی جنوب درخواست کرد که همه واحدها غیر از سپاه پاسداران از منطقه خارج شوند.

- اقدامات متعدد گروه‌های ضدانقلاب در مناطق غرب کشور علیه نیروهای جمهوری اسلامی.

- گزارشی از اقدامات تروریستی، تبلیغاتی و جاسوسی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) علیه جمهوری اسلامی.

- گزارش‌هایی از اقدامات گروه‌های عراقی مخالف حکومت صدام علیه پایگاه‌های این رژیم؛ اعدام عده‌ای از مبارزان عراقی؛ بمباران و نابودی یکی دیگر از روستاهای عراق.

- فرار 11 اسیر ایرانی در عراق از چنگ دشمن؛ ادعای عراق درباره فشار ایران بر اسیران عراقی.

- مصاحبه مسئول واحد بسیج سپاه پاسداران درباره برگزاری هفته بسیج، اهداف و برنامه‌های بسیج، نقش نیروهای بسیجی، مانور خندق و اعزام نیرو.

- گزارشی از اعزام نیروهای داوطلب به جبهه در امروز و روزهای اخیر.

- سخنان رئیس‌جمهور در اجتماع مردم زنجان درباره اجلاس سران امریکا و شوروی، زرادخانه دو ابرقدرت و تجاوز مشترک آنها به حقوق بشر و تشویق عراق در حمله به ایران، ایستادگی ایران درمقابل آنها، تلاش آنها برای تحمیل صلح به ایران و... .

- وزیر خارجه ایران سفر امروز خود از لیبی به الجزایر و بازگشت مجدد به لیبی را تلاش برای نزدیک‌کردن مواضع لیبی و الجزایر و ایجاد همبستگی میان کشورهای پیشرو منطقه علیه ارتجاع و امپریالیسم توصیف کرد.

- تفسیر رادیو بی‌بی‌سی درباره سفر وزیر خارجه ایران به سوریه، لیبی و الجزایر؛ گزارش روزنامه الانبا درباره شرایط بهبود روابط اعراب با ایران.

- گزارش و تحلیل رادیو بی‌بی‌سی درباره سفر وزیر نفت عراق به شوروی؛ احتمال عقد قرارداد فروش نفت عراق دربرابر خرید تسلیحات و مهمات از شوروی و سیاست شوروی درقبال ایران و عراق.

- سفرهای دیپلماتیک در منطقه درمورد مسائل خاورمیانه و جنگ ایران و عراق: سفر فرستاده ژاپن و وزیر خارجه کره جنوبی به کویت؛ سفر امیر قطر به پاریس؛ پایان سفر حاکم امارات به مالی؛ پایان سفر مبارک به عمان.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از سفر هیئت اعزای مجلس شورای اسلامی به نیکاراگوئه.

- پایان نشست سران دو ابرقدرت در میان سکوت خبری. مذاکرات مشاوران بلندپایه و کارشناسان دو طرف درخصوص امور دفاعی و خارجی که تا پایان روز به نتیجه نرسیده بود، در طول شب نیز دنبال شد.

- مقاله نشریه گزارش درباره نشست سران دو ابرقدرت.

- کمیسیون حقوق بشر با استناد به ادعاهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و برخی بهائیان، ایران را ناقض حقوق بشر اعلام کرد.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی به شیوه‌های جدید تبلیغات رسانه‌های غربی درمورد ایران پرداخته است.

- مقاله روزنامه هرالد تریبیون با عنوان "احتمال برخورد مستقیم غرب و ایران در خلیج‌فارس".

ارسال نظر






captcha
ارسال