فائزون|۲۸ آبان ۱۳۵۹

کدخبر : 15602 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۵|۰۷:۳۵

تاریخ شمسی

28 آبان 1359

تاریخ قمری

10 محرم 1401

تاریخ میلادی

19 نوامبر 1980
 
خلاصه روز: 

- ادامه درگیری‌های پراکنده و اجرای ‌آتش در سوسنگرد، ادامه تظاهر به پیروزی عراق در نبرد سوسنگرد در رادیو بغداد و بازتاب جنگ سوسنگرد در دیلی تلگراف به عنوان مشابهی برای جنگ استالنیگراد.

- مصاحبه مفصل مسئول عملیات جبهه جنوب سپاه پاسداران دربارة جنگ و ضعف‌های حاصله از مدیریت و فرماندهی آن و نیز هشدار نسبت به خطرات موجود.

- سخنان رئیس ‌جمهور در روز عاشورا.

- توضیح رئیس مجلس (آقای هاشمی‌رفسنجانی) دربارة هدف از سفر به الجزایر، لیبی، سوریه و لبنان و نیز اعلام ‌نظر دربارة تظاهرات اخیر و بیانات امام.

- اخبار و بازتاب سفر الجزایر: سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پارلمان الجزایر و انتقاد به موضع بی‌طرفانه این کشور در جنگ، طرح مسئله بحث پیرامون گروگان‌ها در گزارش خبرگزاری‌ها.

- تلاش‌های صلح و میانجی‌گری اولاف پالمه، هند و جنبش عدم تعهد.

- واکنش‌های سیاسی کویت، عراق و عربستان دربارة العبدلی " کویت ".

- مصاحبه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر دربارة شروع جنگ و آینده آن.

- مقایسه نیروهای "اسلامی" و "دمکراتیک ملی" مخالف رژیم عراق و نیز مقایسه اهداف ایران و سوریه در حمایت از آنان: تغییر رژیم عراق با حفظ سیستم کنونی با تبدیل عراق به دومین حلقه زنجیر انقلاب ‌اسلامی.

- اقتصاد نفتی منطقه: تدارک صدور یک میلیون بشکه نفت در روز توسط عراق و مقدمات و اشکالات آن ـ افزایش تولید و صادرات نفت سعودی ـ تفسیر اقتصادی صدای آمریکا و پیش‌بینی عدم ایجاد بحران جدّی در مسألة نفت و انرژی برای غرب.

- خبر یک نشریه کویتی دربارة تمایل آمریکا به تکرار کودتای 28 مرداد و بازگرداندن شاه.

ارسال نظر






captcha
ارسال