فائزون|۲۸ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15601 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۵|۰۷:۳۳

تاریخ شمسی

28 آبان 1360

تاریخ قمری

22 محرم 1402

تاریخ میلادی

19 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- جنگنده‌های عراقی امروز هم شهر آبادان را بمباران کردند و درپی آن امام‌جمعه آبادان در تماسی با نماینده امام در شورای عالی دفاع به این وضعیت و نبود دفاع مؤثر دربرابر بمباران هرروزه شهر اعتراض کرد.

- به گزارش منابع اطلاعاتی ژاندارمری ایران، ارتش عراق قصد دارد با راه‌اندازی یگان‌های جیش‌الشعبی، ضمن تقویت توان خود، برای فرار نیروهای رسمی خود از ارتش راه‌حلی اتخاذ کند؛ پناهندگی 6 عراقی به ایران در مرز سردشت.

- حمله معارضین عراقی به یک پایگاه ارتش و اردوگاه تأسیسات در منطقه سیروان و زمقی.

- در عملیات‌های وابستگان گروه‌های مسلح غیرقانونی در محورهای مریوان، قروه و سنندج، 6 نفر از نیروهای خودی شهید و 5 نفر نیز به گروگان گرفته شدند؛ از سوی دیگر، در عملیات نیروهای خودی در حوالی دیواندره، 3 روستا پاک‌سازی شد و 10 نفر از نیروهای ضدانقلاب کشته، 7 تن زخمی و 2 نفر دستگیر شدند، یک نفر از نیروهای خودی نیز شهید و 4 تن مجروح شدند.

- در عملیات‌های گروه ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و گروه‌های برانداز در شهرهای تهران و قزوین، یک کارمند بانک شهید و یک پاسدار زخمی شد؛ انفجار بمب دست‌ساز در رودسر تلفاتی درپی نداشت.

- درنتیجه‌ی اقدامات نیروهای خودی در شهرهای تهران، بندرعباس و نیشابور، 3 خانه‌ی تیمی کشف و 21 نفر از وابستگان به سازمان‌های مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق دستگیر و 2 تن از آنان نیز کشته شدند.

- رئیس کل بانک مرکزی: امروز اولین دادخواست ایران علیه ایالات متحده، درخصوص بیانیه الجزایر تسلیم دادگاه لاهه شد. در این دادخواست دریافت 12 میلیارد دلار دررابطه‌با معامله اسلحه بین رژیم سابق ایران و امریکا مطرح شده است؛ وزارت خارجه امریکا از طرح دعاوی 3 هزار طرف حقیقی و حقوقی امریکایی علیه ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه خبر داد.

- نخست‌وزیر ترکیه در دیدار با وزیر بهداری ایران، خواستار پایان جنگ ایران و عراق شد و گفت کشورش درپی راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای پایان این جنگ است.

 

 

 

 

 

 

- بنیان‌گذار حزب سوسیالیست بعث، ایران را نژادپرست خواند و جنگ عراق و ایران را موجب تحکیم مبانی قومی عراق اعلام کرد. دبیرکل حزب اتحادیه ملی نیروهای خلق مغرب نیز تلاش‌هایی که با هدف محدودکردن اندیشه عربی و ایجاد اختلاف در میان اعراب انجام می‌شود را محکوم به شکست خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال