فائزون|۲۸ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 15600 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۵|۰۷:۳۲

تاریخ شمسی

28 آبان 1361

تاریخ قمری

3 صفر 1403

تاریخ میلادی

19 نوامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در بمباران شهرهای آبادان و خرمشهر 8 تن شهید یا مجروح شدند؛ اعزام نیروهای بسیج سپاه پاسداران ساوه به جبهه‌های جنگ.

- هلاکت 5 نفر از عناصر غیر‌‌قانونی در پاک‌سازی روستای آهنگران از توابع کامیاران؛ نیروهای ژاندارمری موفق به کشف 2 عدد مین دست‌ساز در جاده‌ اشنویه شدند؛ در حمله‌ عناصر ضد‌انقلاب به پایگاه اختتر بوکان، 4 نفر از نیروهای بسیج شهید و یک نفر اسیر شد؛ حمله‌ عناصر غیر‌‌قانونی به پاسگاه دکل مخابرات سلماس.

- تیراندازی به یکی از نیروهای سپاه در خیابان جوادیه تهران و مجروح‌شدن وی؛ دستگیری 6 تن از افراد تشکیلات گروه کمونیستی پیکار در مسجدسلیمان.

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه‌ تهران درباره‌ مراحل مختلف انقلاب و وضعیت فعلی آن؛ حمایت از موجودیت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و نقش آن در گردهم‌آمدن نیروهای معارض عراق؛ وضعیت فعلی جنگ و موفقیت در عملیات محرم.

- تأکید دادستان کل انقلاب اسلامی بر حضور فعال روحانیون اهل سنت در حل مشکلات مردم و تقدیر از تلاش نیروهای مردمی و نیروهای قرارگاه حمزه در پاک‌سازی مناطق غربی کشور از گروه‌های غیر‌‌قانونی در سفر وی به ارومیه.

- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار از محور پاک‌سازی‌شدة‌ پیرانشهر ـ سردشت ضمن قدردانی از ‌ایثارگری نیروهای خودی در پاک‌سازی ‌این محور، بر جدابودن حساب مردم محروم منطقه از عناصر ضد‌انقلاب تأکید کرد و به بیان چگونگی وضعیت نیروها در منطقه و جبهه‌ها پرداخت.

- گفت‌وگوی مسئول رکن 2 نیروی زمینی ارتش با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ جابه‌جایی تحمیلی ارتش عراق پس از عملیات محرم؛ نتایج ‌این عملیات؛ ویژگی‌های عملیات مزبور و هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه.

- سخنگوی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه‌ تهران در تشریح اوضاع داخلی عراق، برگزارنشدن اجلاس سران غیر‌‌متعهدها را در بغداد اوج شکست‌های رژیم ‌این کشور خواند.

- انعکاس اخبار مربوط به عملیات محرم از رادیو صد‌ای امریکا، روزنامه‌ امریکایی کریستین ساینس مانیتور و واشنگتن پست و تغییر محتوای آن به حمایت از عراق و زیاده‌گویی درباره‌ توان نظامی ارتش ‌این کشور؛ اطلاع‌رسانی نادرست درباره‌ پدافند مؤثر ‌ایران در حملات هو‌ایی عراق و انتقاد از نیروی هو‌ایی ارتش عراق به‌دلیل حمله‌نکردن به هدف‌های نظامی و اقتصادی ‌ایران بدون اشاره به ناتوانی خلبانان عراقی در دسترسی به اهداف در عمق؛ گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره‌ وضعیت مردم عراق در زمان جنگ، احتمال انجام تلاش‌هایی علیه صدام در حزب بعث بدون اشاره به شکست ارتش عراق در عملیات‌های محرم و مسلم‌بن‌عقیل و برشماری دلایل موفقیت عراق در جنگ با ‌ایران.

- روزنامه‌ وال استریت ژورنال با درج مقاله‌‌ای به قلم سخنگوی سابق وزارت خارجه‌ امریکا در دولت کارتر، جنگ ‌ایران و عراق را با دیگر جنگ‌های تاریخ معاصر مقا‌یسه کرده و نوشته که اهمیت ‌این جنگ باوجود طولانی‌بودن و تلفات بسیار و اهمیت ژئوپولتیکی منطقه‌ خاورمیانه ـ که خط حیاتی غرب نامیده می‌شود ـ نادیده گرفته شده است.

- گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از خریدهای نظامی جدید عراق ازجمله بالگردهای فرانسوی غزال، توما، جنگنده‌ میراژ اف 1، موشک ضدتانک فرانسوی و تانک تی62 و...؛ ورود 70 دستگاه خودرو و تریلر حامل محمولات مختلف از عربستان به عراق؛ روزنامه‌ جمهوریت چاپ آنکارا: عراق سلاح و بسیاری از تجهیزات خود را از چین تأمین می‌کند.

- فرمانده ارتش خلقی عراق ضمن تشکر از شرکت داوطلبانه‌ اعراب کشورهای اردن، مصر، سوریه و تونس در جنگ علیه ‌ایران، همکاری سوریه و لیبی را با ‌ایران خائنانه خواند.

- مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای‌ رژیم صهیونیستی را متهم به ‌ایجاد مزاحمت در کار سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و تهدیدهایش مبنی‌بر احتمال حمله‌ مجدد به رآکتور هسته‌‌ای عراق را محکوم کرد.

- خبرگزاری یوگسلاوی از نیکوزیا، برقراری روابط کنسولی بین رژیم صهیونیستی و لبنان، دراختیارگرفتن کنترل حریم هو‌ایی و آب‌های کشور لبنان و اجازه به ارتش رژیم صهیونیستی بر‌ای ایجاد یک تیپ دید‌بانی مشرف به بزرگ‌راه بیروت ـ دمشق را از شر‌ایط رژیم صهیونیستی بر‌ای خروج نیروهایش از لبنان ذکر کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال