فائزون|۲۸ آبان ۱۳۶۴

کدخبر : 15597 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۵|۰۰:۰۸

تاریخ شمسی

28 آبان 1364

تاریخ قمری

6 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

19 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- در جلسه امروز قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران طرح‌های فریب و پشتیبانی بررسی شد و عملیات در جزیره ام‌الرصاص برای فریب دشمن تصویب و قرارگاه نجف مأمور اجرای آن شد. قرارگاه‌های کربلا و نوح نیز مأمور فراهم‌کردن مقدمات اجرای عملیات در منطقه فاو شدند.

- نامه فرمانده لشکر26 ارتش عراق به تاریخ امروز که برای فرمانده واحد مأمور پدافند‌کننده در منطقه فاو فرستاده، نشان‌دهنده آگاهی دشمن از اقدامات مهندسی و دیگر تلاش‌های آماده‌سازی نیروهای خودی به‌منظور آمادگی برای عملیات در منطقه فاو است.

- ارتش عراق اعلام کرد که در ساعت 14:30 امروز با هواپیماهای جنگی غول‌پیکر به یک هدف بسیار بزرگ دریایی در نزدیکی سواحل ایران حمله کرده است.

- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام دوباره محدوده حریم دریایی و امنیتی ایران در خلیج‌فارس، تأکید کرد که هر کشتی که بدون اجازه وارد این حریم امنیتی شود، توقیف و احتمالاً منهدم خواهد شد.

-گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رویتر درباره فعالیت‌های نیروی دریایی ایران در توقیف و بازرسی کشتی‌ها و توقیف یدک‌کش آمستردام.

- مقاله روزنامه تایمز (چاپ لندن) درباره تلاش امریکا برای جلب موافقت شوروی به‌منظور حمله به ایران در خلیج‌فارس، توافق سران شورای همکاری برای تشکیل سپر حفاظتی در خلیج‌فارس، پیش‌بینی بسته‌شدن تنگه هرمز درصورت تشدید فشار بر ایران، اختلافات جناح‌های داخلی ایران و...

- فعالیت گروه‌های ضدانقلاب در نقاط گوناگون کردستان (درگیری و اقدامات ایذایی).

- چند گزارش از اقدامات چریکی گروه‌های معارض عراقی در مناطق کردنشین عراق علیه حکومت این کشور.

-  بازدید هیئت سیاسی سودان از یکی از اردوگاه‌های اسیران جنگی در ایران و گفت‌وگو با اسیران سودانی.

- ایران در آینده‌ای نزدیک تعداد دیگری از اسیران بیمار و معلول عراقی را آزاد می‌کند.

- برنامه اعزام کاروان نیروهای آموزش‌دیده از آذربایجان‌شرقی، اعزام‌های دو روز گذشته، اعلام آمادگی گروهی از جانبازان برای اعزام مجدد.

- پیش‌بینی رسانه‌ها درباره عملیات آتی ایران.

- پایتخت عمان بعد از نشست اخیر سران شورای همکاری، کانون نشر اخبار دیپلماتیک جنگ ایران و عراق شده است.

- رئیس‌جمهور امریکا و رهبر شوروی نخستین دور مذاکرات خود را در ژنو آغاز کردند. کشورهای عربی خواستار گنجاندن موضوع جنگ ایران و عراق در مذاکرات دو ابرقدرت شدند و وزارت خارجه ایران این درخواست را محکوم کرد.

- ادعاهای سوبر معاون سابق وزیر خارجه امریکا: جنگ ناشی از خصومت شخصی رهبران دو کشور است. جنگ با نابودی جزیره خارک توسط عراق و مسدودشدن بزرگ‌راه بصره ـ بغداد توسط ایران تمام خواهد شد.

- وزیر خارجه ایران که برای تحکیم روابط به سوریه و لیبی سفر کرده است، امروز از لیبی عازم الجزایر شد.

- وزیر خارجه لیبی آمادگی این کشور را برای ازسرگیری روابط با عراق اعلام کرد و صدام به انتقاد از سوریه و لیبی برای کمک‌های نظام و سیاسی به ایران پرداخت.

- دستگیری دو تاجر ایرانی در امریکا به‌اتهام امضای قرارداد با یک کارخانه الکترونیکی در لوس‌آنجلس برای ارسال 2000 رادیوی نظامی و لوازم یدکی به ایران.

- ادعای مجله جینز دیفنس ویکلی درباره همکاری‌های نظامی ایران و شوروی.

- امام خمینی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آنان را از بیان موضوعاتی که با مصالح کشور مغایرت دارد و نسبت‌دادن مطالب ناروا و دروغ به دولت و مأیوس‌کردن مردم برحذر داشتند.

-  پاسخ امام خمینی به استفتای کمیسیون امور قضایی و حقوقی مجلس درباره ایجاد وحدت رویه قضایی در مسائل تعزیرات.

- سخنان رئیس‌جمهور در هم‌اندیشی مسئولان عقیدتی ـ سیاسی ژاندارمری درباره رویاروی جمهوری اسلامی با استکبار جهانی، تهدیدات و توطئه‌های قدرت‌های بزرگ برای مقابله با اسلام، بیداری اسلامی در میان ملت‌های مسلمان، استقبال از دست‌هایی که به‌قصد دوستی دراز می‌شود.

- مصاحبه نخست‌وزیر درباره روابط دولت و ملت، ادامه جنگ، جنگ آینده و اعزام کاروان‌های کربلا.

- سخنان آقایان خلخالی و شجاعی کیاسری درباره اجلاس سران امریکا و شوروی، انتخابات و مسئله مالکیت در بخش پیش از دستور مجلس.

- بررسی برقراری روابط سیاسی میان شوروی با عمان و امارات در نشریه گزارش.

- بررسی تحولات اخیر جنگ ایران و عراق در مجله انگلیسی ساوت.

- گزارشی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران، تسلیم مجمع عمومی سازمان ملل شد.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی با عنوان "پناهگاه‌های عمومی، مسئله روز در کویت".

- گزارش روزنامه لبنانی الجمهوریه، خبرگزاری کویت و خبرگزاری فرانسه درباره تلاش برای تعیین سرنوشت گروگان‌های غربی در لبنان.

-  سه عامل بمب‌گذاری در نمازجمعه تهران، اعدام شدند. اعلام اتهامات اعدام‌شدگان.

- اجرای عملیات‌های روانی به‌دست عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای تضعیف روحیه مردم به‌ویژه خانواده‌های شهیدان و اسرای جنگ تحمیلی.

ارسال نظر






captcha
ارسال