فائزون|۲۸ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15596 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۲۳:۵۱

تاریخ شمسی

28 آبان 1366

تاریخ قمری

26 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

19 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه هدف‏‌های تعیین شده سپاه در منطقه شمال غرب را مشخص کرد: ارتفاعات ازمر،‌ سد دوکان و غرب ازمر، منطقه عمومی سد دربندیخان و حلبچه.

- توجیه خلبانان هوانیروز ارتش به مأموریت‏‌های محوله برای عملیات نصر8. بررسی مسئله عبور از رودخانه قلعه‏ چولان و نحوه احداث پل روی آن درجلسه قرارگاه نجف سپاه.

- دستور فرمانده قرارگاه نجف‏ و حرکت رزمندگان یگان‌‏های عمل‏ کننده به‏ سوی نقطه رهایی برای اجرای عملیات نصر8.

- اجرای عملیات نامنظم ظفر4 در استان دهوک‏ عراق به‏ دست نیروهای قرارگاه رمضان سپاه و حزب دمکرات کردستان عراق. ادامه عملیات ظفر3 در استان کرکوک عراق به‏ دست نیروهای لشکر9 بدر و اتحادیه میهنی کردستان عراق. تفسیر رسانه‏‌های ترکیه درباره عملیات‏‌های مشترک ایران و بارزانی‏‌ها در شمال عراق.

- بررسی راه‏کارهای نبرد در جنوب از جمله فاو و به‏‌کارگیری سیستم موشکی ضدهوایی در این منطقه، در جلسه فرمانده کل سپاه با فرماندهان نیروی زمینی و نیروی هوایی سپاه.

 

 

 

 

 

- حمله هوایی عراق به شهر‏های اهواز، آغاجاری، بوشهر و منطقه عمومی خرمشهر. حمله تلافی‏‏‏‏ جویانه جنگنده‏‌های خودی به هدف‌‏های نظامی در جبهه شمال غرب و سقوط یک هواپیمای اف‏‏5 خودی در این جبهه.

- حمله هواپیماهای عراقی به سه کشتی مربوط به ایران در خلیج‌فارس. اقدامات مین‏‌یابی نیروی دریایی انگلستان در خلیج‏‌فارس. اقدامات ایران برای کاهش تأثیر حملات عراق به نفت‏کش‏‌ها.

- حمایت مردم شهرهای مختلف کشور از دستورالعمل شورای عالی پشتیبانی جنگ در خصوص حضور در جبهه و جهاد مالی. تأکید آیت‏ الله خزعلی بر ضرورت حضور طلاب در جبهه‏‌ها. بیانات امام‏ خمینی در دیدار با جمعی از نیروهای تیپ 83 امام جعفر صادق(ع).

- تأکید فرمانده نیروی دریایی سپاه بر ضرورت افزایش نیرو و توسعه سازمان رزم سپاه. برنامه‏‌ریزی سپاه برای بیرون ‏راندن امریکایی‏‌ها از خلیج‌‌‏فارس.

- تحلیل رادیو بی.‏بی‏.سی. و روزنامه کریستین ساینس مانیتور درباره بسیج عمومی و آمادگی ایران برای حمله جدید علیه عراقی‌‏ها.

- سخنان نخست ‏وزیر دربارة جنگ، آتش‏‌بس، مواضع کشورهای عرب و دخالت امریکا در منطقه. مصاحبه نماینده ایران در سازمان ملل درباره توطئه‏‌های امریکا در خلیج‌فارس و نحوه همکاری ایران با سازمان ملل برای تنبیه متجاوز.

- گفت‏ و‏گوی وزیر خارجه آلمان غربی با همتای عراقی خود در بغداد درباره مسائل اقتصادی، گروگان‏ آلمانی در عراق، اوضاع منطقه و جهان و راه‏ حل صلح‏ آمیز جنگ.

- تلاش شاه اردن برای نزدیک کردن سوریه و عراق. خشنودی وزیر خارجه اسرائیل از تحکیم صفوف اعراب در برابر ایران. تفسیر رادیو لندن از نرم‏ شدن مواضع عراق و اسرائیل نسبت به یکدیگر.

- اعتراض دولت‌های انگلیس و سوئیس به فعالیت ایرانی‏‌ها در این دو کشور جهت خرید تسلیحات.

- در پی بمباران نیروگاه اتمی بوشهر، سرپرست سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به آژانس بین‏ المللی انرژی اتمی، مسئولیت آزاد شدن رادیواکتیو را متوجه رژیم عراق دانست. روزنامه‏ های کویت از بمباران نیروگاه مزبور ابراز رضایت کردند.

- سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و رادیو زحمت‏کشان، مردم ایران را به پرهیز از رفتن به جبهه‏‌ها و مخالفت با جنگ ترغیب کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال