فائزون|۲۷ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15594 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۲۳:۳۶

تاریخ شمسی

27 آبان 1360

تاریخ قمری

21 محرم 1402

تاریخ میلادی

18 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران محور ماهشهر، جزیره مینو، آبادان، حمیدیه، سوسنگرد و تپه‌های الله‌اکبر، 5 نفر شهید و بیش از 13 نفر مجروح شدند، 2 مدرسه و تعداد زیادی واحد مسکونی تخریب شد.

- شانزدهمین گروه داوطلب از نیروهای شهربانی عازم جبهه‌های جنگ شدند؛ اصناف طلا و جواهرفروشان و چینی و بلورفروشان، 24 جیپ آمبولانس را برای کمک به جبهه‌های جنگ اهدا کردند.

- تشکیل جلسه در دفتر رئیس‌جمهور برای رسیدگی به اختلافات داخلی ارتش، با حضور حاج سید‌احمد خمینی، آقای هاشمی رفسنجانی، فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی ـ ایدئولوژیک ارتش، انجمن‌های اسلامی، رئیس ستاد ارتش و وزیر دفاع.

- براثر اقدامات و حملات افراد مسلح غیرقانونی و عملیات‌های متقابل نیروهای خودی در مناطق کامیاران، سقز، سردشت، مهاباد، سنندج، ماکو و ارومیه، ضمن پاک‌سازی 6 روستا از وجود اشرار، 14 نفر از نیروهای مسلح غیرقانونی کشته و زخمی شدند و یک نفر خود را تسلیم کرد و از نیروهای خودی و مردم عادی نیز 26 نفر شهید یا مجروح شدند و یک نفر به گروگان گرفته شد.

- شانزده نفر از وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه دالاهو با تحویل چندین قبضه سلاح به نیروهای دولتی پناهنده شدند؛ فرمانده سپاه ریجاب: تاکنون هزار نفر از اهالی منطقه قلخانی و گوران به سپاه پناهنده شده‌اند.

- مصاحبه مطبوعاتی معاون استانداری آذربایجان‌غربی درباره خدمات ارائه‌شده به مناطق آزاد‌شده‌ی استان، مراحل مختلف پیشرفت کارهای عمرانی و بهداشتی، وضعیت امنیتی استان، اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی و دستگیری حدود 200 تن از ضدانقلابیون در مهاباد و سایر نقاط.

- در چند عملیات تروریستی وابستگان به گروه‌های مسلح برانداز، در شهرهای دورود، تهران، مشهد، ارومیه و رشت، 2 نفر از مردم عادی شهید و 4 تن زخمی شدند و یکی از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نیز دستگیر شد.

- آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای درباره شرایط ایران برای برقراری صلح با دولت عراق، تجدید سازمان ارتش جمهوری اسلامی و مفهوم صدور انقلاب و سوءبرداشت‌هایی که از این واژه‌ شده است، مطالبی را بیان کرد.

- نخست‌وزیر در دیدار با امام خمینی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و مطالبی ازقبیل تصمیمات شورای عالی اقتصاد، امنیت اقتصادی، قانون‌گرایی در مصادره اموال و ادامه کار ستاد بسیج اقتصادی سخن گفت.

- آیت‌الله منتظری در حکمی حجت‌الاسلام سیدحسن طاهری خرم‌آبادی را جهت نظارت بر مصوبات شورای مرکزی سپاه و جریان فکری، سیاسی و امور عقیدتی این نهاد انتخاب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال