فائزون|۲۶ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15588 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۲۳:۰۶

تاریخ شمسی

26 آبان 1360

تاریخ قمری

20 محرم 1402

تاریخ میلادی

17 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- براثر گلوله‌باران شهرهای آبادان، دزفول و اهواز خسارت‌هایی به بار آمد؛ در حریم هوایی اهواز یک فروند جنگنده عراقی با آتش جنگنده‌های ایران سرنگون شد؛ در سردشت، 8 عراقی خود را تسلیم نیروهای ایران کردند.

- یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد کشور عربستان سعودی روزانه 300 تا 400 کامیون اسلحه، مهمات و لوازم پشتیبانی به کشور عراق ارسال می‌کند.

- معارضین عراق با حمله به شهر سیدصادق در سلیمانیه، به مدت 5/2 ساعت، کنترل این شهر را به دست گرفتند و سپس آنجا را ترک کردند. نیروهای مزبور در جاده سیدصادق ـ پنجوین، با متوقف‌کردن یک مینی‌بوس، 3 نظامی عراقی را به گروگان گرفتند و در غرب حلبچه با حمله به چند پاسگاه عراقی خسارت‌های فراوانی به آنها وارد ساختند.

- در اقدامات وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی در شهرهای مهاباد، بوکان و دیواندره، 3 نفر از نیروهای سپاه زخمی و یک راننده نفت‌کش کشته شد و از افراد ضدانقلاب نیز 6 نفر کشته، 3 تن زخمی و 7 نفر دستگیر شدند.

- نیروهای سپاه مستقر در استان‌های کردستان و آذربایجان‏‌غربی، در چند عملیات پاک‌سازی در مناطق مختلف این استان‌ها، 2 نفر از وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی را کشته و 6 نفر را دستگیر کردند؛ در مریوان و دیواندره در 2 روز گذشته، 13 نفر از وابستگان به گروه‌های ضدانقلاب خود را به نیروهای سپاه تسلیم کردند.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای بندرانزلی، بروجرد، ارومیه و تهران، دست به تحرکاتی از قبیل ترور، بمب‌گذاری و... زدند که با اقدام به‏‌موقع نیروهای امنیتی، تعدادی از آنها دستگیر و 2 نفرشان نیز کشته شدند؛ در خرم‌آباد 15 نفر از افراد سازمان چریک‌های فدایی خلق دستگیر شدند.

- مجله فرانسوی لیبراسیون در مقاله‌ای تبلیغاتی به بررسی روابط حزب دمکرات کردستان با شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق پرداخت.

- به‌دنبال پیاده‌شدن نیروهای نظامی امریکا در 4 کشور مصر، سودان، سومالی و عمان و آغاز مانور "ستاره درخشان" در منطقه، رئیس‌جمهور در سخنانی در جمع عده‌ای از سفیران و کارداران کشورهای اسلامی، این مانور را پشتوانه طرح هشت‏‌ماده‌ای فهد خواند و درباره خطرهای آن برای کشورهای منطقه هشدار داد. همچنین آیت‌الله خامنه‌ای، هدف اصلی طرح فهد را تحکیم پایه‌های رژیم اشغالگر قدس، قربانی‌کردن فلسطین و مبارزه با اسلام دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

- دکتر حسن حبیبی، عضو ستاد انقلاب فرهنگی، پس از ملاقات با امام، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها ظرف یکی دو ماه آینده به‌تدریج شروع به فعالیت می‌کنند و سعی خواهد شد ظرف یک تا یک سال و نیم آینده دانشگاه‌ها به‌طورکلی باز شوند.

ارسال نظر






captcha
ارسال