فائزون|۲۶ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15584 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۲۲:۵۹

تاریخ شمسی

26 آبان 1366

تاریخ قمری

24 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

17 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هوایی عراق به نیروگاه اتمی بوشهر در دو نوبت و وارد آوردن خسارات زیادی به آن؛ شهید و مجروح شدن 22 نفر؛ انتقاد از عملکرد واحد پدافند نیروگاه. حمله هواپیماهای عراقی به جزیره خارک و سقوط یک هواپیمای دشمن.

- خوشحالی عراقی‌ها از بمباران نیروگاه اتمی بوشهر و ادعای اینکه به مجتمع تولید فرآورده‌های شیمیایی حمله کرده‌اند.

-  در آستانه عملیات روی ارتفاع گرده‌‌رش در شمال منطقه ماووت، وضعیت آمادگی و طرح مانور لشکر57 ابوالفضل در جلسه صبح و وضعیت لشکرهای 11 امیرالمومنین(ع) و 21‌ امام رضا(ع) در جلسه بعدازظهر در قرارگاه نجف بررسی شد.

- بررسی اوضاع نهایی منطقه عملیاتی (گرده‌رش) و تصمیم به تعویق 24 ساعته عملیات به دلیل کامل نشدن شناسایی یکی از یگان‌ها، عدم هماهنگی با یگان‌های ارتشی و خستگی زیاد رزمندگان (نخوابیدن دردو شب گذشته) تعیین زمان عملیات در ساعت 2 بامداد 1366/8/29.

- تحرکات دشمن در شرق دجله روی جاده العماره ـ بصره.

- مانور یکصد هزار نفری رزمندگان و بسیجیان استان همدان و سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع آنان با اشاره به تحولات سیاسی اخیر در عرصه بین‌المللی.

- افزایش حضور نظامی امریکا با استقرار تجهیزات نظامی در کشورهای عرب منطقه خلیج‌فارس برای جلوگیری از سقوط صدام و فشار بیش‌تر به ایران.

- آمار کشتی‌های جنگی کشورهای مختلف مستقر در خلیج‌فارس به همراه آمار حمله به کشتی‌ها در قبل و بعد از حضور آنها در خلیج‌فارس.

- مذاکره معاون وزیرخارجه امریکا با همتای روسی خود درباره جنگ ایران و عراق و مسئله افغانستان و تحلیل رادیو بی.بی.سی از نزدیکی دو ابرقدرت شرق و غرب.

- مواضع کویت و پاکستان درباره جنگ ایران و عراق هم‌زمان با دیدار وزیرخارجه آلمان از منطقه.

- تهدید اقتصاد و امنیت و ثبات عراق بر اثر طولانی شدن جنگ.

- گزارش تلویزیون سراسری آلمان از وضع زندگی عادی مردم ایران، متفاوت با سایر گزارش‌ها.

- جلسه اتحادیه مطالعات خاورمیانه‌ای امریکای شمالی درباره موضوعات مختلف جنگ ایران و عراق و راه‌های پایان دادن به آن.

- افزایش شرارت‌ها و عملیات‌های ایذایی میلیشیاهای افغانی و اشرار در جاده‌ها و آبادی‌های مرزی منطقه تایباد و قسمت‌های مختلف نوار مرزی.

- تیراندازی مأموران ستاد جذب مشمولان باختران به هنگام سربازگیری و کشته شدن یک تن.

ارسال نظر






captcha
ارسال