فائزون|۲۵ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15578 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۲۰:۰۸

تاریخ شمسی

25 آبان 1366

تاریخ قمری

23 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

16 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- آغاز عملیات نامنظم ظفر3 در منطقه دربندی‌خان عراق؛ در این عملیات تأسیسات سد و برق دربندی‌خان به میزان 70 درصد منهدم شد و برق استان دهوک و شهرهایی از استان سلیمانیه قطع گردید. همچنین یک هلی‌کوپتر، چندین تانک و نفربر و خودرو دشمن منهدم و تعداد زیادی سلاح به غنیمت گرفته شد و بیش از 700 تن از عناصر دشمن کشته و زخمی و 50 تن اسیر شدند.

- ادامه تلاش‌های نیروی زمینی سپاه برای اجرای عملیات در غرب منطقه ماووت در زمان مقرر. بحث درباره نحوه اجرای عملیات روی تپه منافقین و تصرف آن در جلسه جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرماندهان قرارگاه نجف و لشکر5 نصر.

- بررسی میزان آمادگی برای عملیات روی ارتفاع گرده‌ رش در جلسه جانشین فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان قرارگاه نجف و تیپ12 قائم(عج). در این جلسه درباره نحوه انتقال نیروها به منطقه، شناسایی‌های انجام شده و وضعیت راه‌کارها، وضعیت نیروهای تیپ12 قائم(عج)، اهمیت عملیات روی گرده‌‌رش، آشنایی فرماندهان با منطقه و رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی بحث و گفت‌وگو گردید.

- حرکت یک ستون نظامی دشمن به استعداد 60 دستگاه تریلر حامل تانک از جنوب به شمال در منطقه دجله. آتش شدید عراق روی جزیره شمالی مجنون. پرواز 5 هواپیمای عراقی بر فراز منطقه شلمچه و فاو.

- تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی جزیره فارسی، اهواز، رامهرمز، امیدیه، گناوه، دهلران، کوهدشت، دزفول شوشتر، شادگان، آبادان و خرمشهر و عکس‌برداری از این مناطق (به جز جزیره فارسی و دهلران).

- حمله قایق‌های تندرو به سه نفتکش حامل نفت عربستان: نفتکش لوسی در نزدیکی تنگه‌هرمز (به این نفتکش دیروز حمله شده بود) ، نفتکش اسو‌فری‌‌پورت در نزدیکی جزیره ابو‌موسی، نفتکش فیلیکن.ال در نزدیکی دهانه خروجی خلیج‌فارس. گزارش آسوشیتدپرس و رادیو امریکا در این‌باره.

- رئیس شورای عالی پشتیبانی جنگ نحوه حضور مردم در جبهه‌ها و مشارکت عمومی در جهاد مالی را تشریح کرد. دعوت ستاد جذب و هدایت کمک‌های مردمی از مردم برای تأمین وسایل مورد نیاز جبهه‌های جنگ و اعلام شماره حساب جهاد مالی. ادامه حمایت اقشار مختلف از اطلاعیه شورای عالی پشتیبانی از جنگ.

- بازتاب تلاش و تدارک ایران برای آغاز حمله گسترده در جبهه جنوب در رادیو بی.بی.سی و خبرگزاری فرانسه.

- مشکل مشمولان فراری و آمار آن در استان کرمان.

- آماده‌ باش کامل عراق در جبهه‌ها و سخنان معاون اول صدام درباره آمادگی مقابله با حمله قریب الوقوع ایران. ارسال نامه نماینده عراق به دبیرکل سازمان ملل و ادعای حمله ایران به نقاط مسکونی.

- افزایش حمایت مطبوعات کویت از رژیم عراق در پی تلاش ایران برای تقویت جبهه‌ها.

- تلاش ایتالیا برای خارج کردن ناوهای خود از خلیج‌فارس.

- مقاله نشریه اینکوایری چاپ لندن درباره تغییر موضع دو ابرقدرت در قبال جنگ ایران و عراق و علل آن.

- توزیع اعلامیه سازمان چریک‌های فدایی (اکثریت) در شرق تهران درباره محکومیت ادامه جنگ.

ارسال نظر






captcha
ارسال