فائزون|۲۴ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15576 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۴۲

تاریخ شمسی

24 آبان 1360

تاریخ قمری

18 محرم 1402

تاریخ میلادی

15 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران و گلوله‌باران شهرهای آبادان، سوسنگرد، پاوه و حومه‌ی اهواز، یک نفر به شهادت رسید و 5 نفر زخمی شدند. همچنین چند منزل مسکونی آسیب دید و در برخی نقاط نیز آتش‌سوزی رخ داد.

- در درگیری نیروهای خودی با افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی و اقدامات عناصر وابسته به این گروه‌ها در شهرهای مریوان، بوکان و بانه، بیش از 15 نفر از نیروهای خودی شهید یا زخمی و 9 نفر گروگان گرفته شدند. از معارضین مسلح نیز یک تن به هلاکت رسید و 4 نفر زخمی شدند؛ نیروهای سپاه با همکاری مردم در شهر سنندج، 15 تن از افرادی را که با گروه‌های ضدانقلاب همکاری می‌کردند، دستگیر کردند؛ سران حزب دمکرات به سرپرستان پایگاه‌های حزب در مناطق پاک‌سازی‌شده دستور جمع‌آوری هیزم در اطراف پایگاه‌های خود را دادند.

- ترور حجت‌الاسلام شریعتی‌فرد از روحانیون گرگان و پسر و پاسدار همراه وی به‌دست افراد وابسته به اتحادیه کمونیست‌های ایران در جنگل‌های آمل؛ شهادت یک تن و زخمی‌شدن 2 نفر در اقدامات عناصر وابسته به گروه‌های برانداز در سبزوار و تهران؛ کشف یک خانه تیمی در شیراز و دستگیری 2 دختر ساکن در آن.

- شاخه‌های سازمان چریک‌های فدایی خلق (اکثریت) در شهرهای دزفول، گچساران، مسجدسلیمان، میانه و اردبیل سلاح و مهمات خود را به مراکز سپاه پاسداران این شهرها تحویل دادند.

- سخنگوی منطقه‌ی 3 سپاه پاسداران اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی اخیر با فعالیت سپاه و کمک مردم، 60 درصد از عملیات‌های ترور و 82 درصد از عملیات‌های تخریبی و انفجارهای انجام‌شده به‌دست هواداران گروهک‌های تروریستی در گیلان و مازندران، کاهش یافته است و عده‌ای از اعضا و طرف‌داران گروهک‌ها در جنگل‌های اطراف گرگان، آمل، هشتپر و طوالش دستگیر شده‌اند.

- رادیو ایران وابسته به گروه‌های سلطنت‌طلب که تابه‌حال از عملیات‌های نظامی افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) حمایت می‌کرد و آنها را فداکاری‌های جوانان ایران می‌خواند، پس از روشن‌شدن شکست روش‌های مسلحانه سازمان، زبان به نقد گشوده، سازمان را متهم کرد که برای کسب قدرت از شور انقلابی و بی‌تجربگی جوانان سوءاستفاده کرده است.

- رئیس‌جمهور در پیامی به مردم ایران، امنیت، اقتصاد و جنگ را سه موضوع مهم داخلی کشور خواند و بر بازشکافی این مشکلات در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و نظامی، حل مشکلات با کار و فعالیت مستمر، امیدبخشی به جامعه، همکاری مردم با دولت برای حل این مشکلات، برخورد با گروه‌هایی که به‌دنبال ایجاد تشنج هستند و... تأکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- آقای هاشمی رفسنجانی در نطق پیش از دستور، مانور نیروهای واکنش سریع امریکا در منطقه را مقابله با انقلاب اسلامی خواند و این‌گونه اقدامات امریکا را بی‌نتیجه دانست. وی همچنین به نمایندگان حزب سوسیال ـ دمکرات آلمان‌غربی که در بیانیه‌ای به رفتار جمهوری اسلامی با گروه‌های مسلح غیرقانونی اعتراض کرده بودند پیشنهاد داد که با مشابه‌سازی فرضی وضعیت موجود ایران در آلمان، موضعی منصفانه اتخاذ کنند.

- آقای هاشمی رفسنجانی در همایش بنیاد شهید سخنانی ایراد کرد. مهم‌ترین محورهای سخنان وی در این همایش عبارت بود از: تأکید بر مشورت در انجام‌دادن امور، اشاره به نیاز طبیعی جامعه به تشکیل نهادی با عنوان بنیاد شهید، ایجاد اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان، عواقب از بین‌رفتن اعتماد در جامعه و...

- در دیدار وزیر صنایع و معادن عراق با وزیر دارایی برزیل درباره‌ی گسترش روابط و همکاری‌های صنعتی و تجاری دو کشور، آخرین تحولات جنگ عراق با ایران و تصمیم عراق بر ادامه‌ی اجرای برنامه‌های عمرانی باوجود جنگ صحبت شد.

- سخنگوی روحانیت مجاهد عراق وضع روحی و جسمی رانده‌شدگان عراقی را ناراحت‌کننده خواند و یادآور شد که 12 هزار جوان و 5 هزار کودک به‌جرم مخالفت با رژیم بعث زندانی هستند و حدود 35 هزار نظامی عراقی از ارتش گریخته‌اند که عده‌ی زیادی از آنها به مجاهدین عراقی پیوسته‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال