فائزون|۲۴ آبان ۱۳۶۴

کدخبر : 15573 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۳۴

تاریخ شمسی

24 آبان 1364

تاریخ قمری

2 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

15 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- راهبرد عملیاتی، عملیات گسترده و عملیات‌های محدود موضوعات موردبحث جلسه فرماندهان رده اول سپاه پاسداران بود که سرانجام تصمیم گرفته شد آماده‌سازی زمینه اجرای عملیات در منطقه فاو با همه توان ادامه یابد. محسن رضایی: «جنگ درازمدت با عراق یعنی شکست ما. جنگ با عراق بایستی مستمر باشد، سریع باشد و موفقیت دربر داشته باشد.»

- فرماندهان سپاه پاسداران در جلسه شامگاه امروز باوجود ابهاماتی که همچنان درخصوص عملیات در منطقه فاو در ذهن داشتند، مصمم شدند برای آماده‌سازی زمینه اجرای عملیات به‌طور جدی تلاش کنند.

- طرح مانور، زمان‌بندی عملیات، فعالیت‌های مهندسی و... موضوعاتی بود که در جلسه مسئولان نیروی زمینی سپاه مطرح و مقرر گردید این بحث در جلسه دیگری با حضور فرماندهان یگان‌ها ادامه یابد و نتایج آن به فرمانده کل سپاه ارائه شود.

- یک تیم شناسایی شبانه عازم غرب اروند شدند و بخشی از منطقه دشمن و موانع تعبیه‌شده شامل موانع خورشیدی، سیم‌خاردار حلقوی و تورهای فلزی را شناسایی کرده و تا 50 متری دشمن پیش رفتند، سپس به عقب بازگشتند.

- باتوجه‌به پیش‌بینی استفاده قطعی عراق از سلاح‌های شیمیایی در عملیات آتی، ستاد قرارگاه خاتم دستورالعملی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه صادر کرد.

- اطلاعیه ستاد مشترک ارتش درباره حمله تلافی‌جویانه نیروی هوایی ارتش به کارخانه سیمان عراق در شمال‌غرب شهر سلیمانیه.

- حمله هوایی امروز عراق به جزیره خارک خساراتی نداشت. قطع دوروزه صادرات نفت از خارک به‌دلیل حمله روزگذشته عراق.

- بازتاب حملات هوایی امروز ایران و عراق به مراکز اقتصادی در رادیو امریکا.

- یک کشتی آلمانی مشکوک به حمل کالا به عراق، جهت بازرسی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

- درگیری نیروهای خودی با عوامل گروه‌های ضدانقلاب در مناطق سقز، بانه، اشنویه و مریوان.

محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران: خیرمقدم به رزمندگان حاضر در نماز؛ اقدام عراق به راه‌اندازی جنگ اقتصادی؛ ضرورت بسیج مردمی برای دفاع از اسلام؛ حملات عراق به مراکز صنعتی و ناچارشدن ایران به مقابله‌به‌مثل؛ سخنان نیکسون درباره خطر ایران برای شوروی و پیروزی ایران تهدیدی برای منافع غرب.

- بازتاب سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه در رادیو اسرائیل.

- روزنامه لویدز لیست با بررسی اوضاع جنگ در هوا و دریا و منطقه خلیج‌فارس، گسترش آن را بعید اعلام کرد.

- وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس ادامه جنگ ایران و عراق را عامل کاهش خطر بروز جنگ میان اعراب و اسرائیل و آسان‌شدن دستیابی به راه‌حلی در خاورمیانه ارزیابی کرد.

- تشکیل جلسه کمیته آشتی اعراب در مراکش و اعلام آمادگی لیبی برای حل اختلافات با عراق.

- مذاکره یک افسر اطلاعاتی سوریه با شیخ فضل‌الله درباره گروگان‌های امریکایی و فرانسوی در لبنان؛ تلاش فرستاده انگلیس برای برقراری ارتباط مستقیم با گروگان‌گیران.

ارسال نظر






captcha
ارسال