فائزون|۲۴ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15572 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۳۳

تاریخ شمسی

24 آبان 1366

تاریخ قمری

22 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

15 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حملات هوایی عراق به شهرک ورمهنگ کامیاران، واحد بهره‌برداری دشت بلوط گچساران، تلمبه‌خانه گچساران و پالایشگاه باختران؛ بر اثر این حملات 7 غیرنظامی شهید و 35 تن مجروح شدند و خساراتی به تأسیسات نفتی وارد شد؛ یک هواپیمای دشمن نیز سرنگون گردید. تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی ایلام، مهران، صالح‌آباد، خرم‌آباد و اصفهان.

- کاهش تولید نفت ایران بر اثر بمباران تأسیسات نفتی مناطق جنوب؛ عزم عراق بر محروم کردن ایران از عایدات نفتی.

- حملات توپخانه‌ای ایران به مراکز صنعتی و نظامی عراق در منطقه شرق بصره و شرق دجله.

- حمله به نفتکش لیبریایی در جنوب خلیج‌فارس که گفته می‌شود به تلافی حملات عراق به کشتی‌ها انجام شده است.

- بررسی میزان آمادگی واحدهای قرارگاه نجف برای عملیات در منطقه ماووت در جلسة فرماندهان و مسئولان واحدهای این قرارگاه؛ در این جلسه مشکل انتقال مجروحان و شهدا به عقب، مداوای مجروحان شیمیایی، مقابله با حمله شیمیایی دشمن، مسائل حفاظتی و امنیتی، مشکلات و کمبودهای پشتیبانی و مقابله با مشکلات سرما و بارش برف و باران بررسی گردید.

- حمله پیشمرگان حزب‌الله عراق به یک پایگاه ارتش عراق در دشت هرت. اجرای آتش توپخانه قرارگاه رمضان روی مقر منافقین و ضدانقلابیون در حد فاصل سیدصادق و کانی‌پانکه، مرکز توپخانه استبکه و پادگان بستان‌سوره در استان سلیمانیه.

- حضور جلال طالبانی در قرارگاه رمضان به منظور هماهنگی و همکاری مؤثرتر اتحادیه میهنی کردستان عراق و قرارگاه رمضان. مقاله یک نشریه داخلی سپاه درباره نقش جلال طالبانی در تغییر خط‌‌مشی خصومت‌آمیز حزب‌ دمکرات کردستان ایران علیه نیروهای خودی.

- بررسی علل کاهش تدریجی نیروهای داوطلب بسیجی در گزارش ستاد سپاه یکم ثارالله از جمله برخورد نامناسب مسئولان با بسیج، ضعف عقیدتی، کاهش حضور روحانیون در جنگ، ضعف تبلیغات، مشکلات مالی و تدارکاتی، افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم و … .

- تأکید رئیس‌مجلس بر بسیج نیروها و امکانات کشور و تداوم عملیات‌ها. ارزیابی موقعیت حساس کشور، برنامه‌های سازمان‌دهی نیروهای مردمی، تأمین امکانات برای اجرای عملیات‌ها و تقویت آمادگی نظامی در خلیج‌فارس در جلسه مشترک هیئت وزیران، شورای عالی دفاع و شورای عالی پشتیبانی جنگ. حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از درخواست شورای عالی پشتیبانی جنگ. اطلاعیه ستاد کل سپاه درباره تاریخ اعزام سراسری حضرت محمد(ص) و برگزاری مانور در استان‌های کشور.

 

 

 

 

 

 

 

 

- پایان مأموریت هفدهمین کاروان نفتکش‌های کویتی و حرکت کاروان بعدی به سوی تنگه‌هرمز تحت اسکورت امریکا.

- رد پیشنهاد شوروی برای اسکورت نفتکش‌های ایران و افزایش فشارهای شوروی بر ایران از طریق لیبی و سوریه.

- پیام وزیرخارجه ژاپن به ایران برای اعزام سریع نماینده به نیویورک و شروع مذاکره با دبیرکل. مصاحبه مطبوعاتی سفیر ژاپن در تهران درباره مواضع کشورش در قبال بحران خلیج‌فارس، اقدامات ژاپن برای تأمین امنیت خطوط کشتی‌رانی و اجرای قطعنامه598.

- مقاله روزنامه تایمزمالی درباره بی‌تأثیر بودن تحریم تسلیحاتی ایران و راه‌های ایران برای خرید اسلحه از غرب و کشورهای بلوک شرق.

- افزایش میزان خرید امریکا از نفت عراق.

- افزایش قیمت طلا و ارزش برابری ارزهای عمده در مقابل بهای ریال در بازار آزاد تهران در پی تحرک جدید مسئولان و مردم برای حمایت از جنگ.

ارسال نظر






captcha
ارسال