فائزون|۲۳ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15570 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۲۱

تاریخ شمسی

23 آبان 1360

تاریخ قمری

17 محرم 1402

تاریخ میلادی

14 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در درگیری بین نیروهای خودی با نیروهای عراقی در ریجاب و سرپل ذهاب، بخشی از تجهیزات و سنگرهای دشمن منهدم شد و 38 نفر از آنها کشته شدند.

- انبار مهمات سپاه پاسداران در اهواز، براثر ضربه‌خوردن به یک مین و عمل‌کردن آن، منفجر شد.

- دیروز و امروز 34 دستگاه کامیون حامل مهمات سبک و سنگین، از مرزهای عربستان، کویت و اردن وارد عراق شد؛ 3 روز پیش نیز 36 خودرو حامل تجهیزات نظامی و تسلیحاتی از عربستان به عراق ارسال شده بود.

- منابع اطلاعاتی اعلام کردند، ارتش عراق درحال‌حاضر 2 اسکادران میراژ فرانسوی دارد که 12 فروند از آنها عملیاتی هستند و اخیراً در حمله به بندر امام خمینی به ‌کار گرفته شده‌اند.

- شش نظامی و 3 نفر از مردم عادی عراق، از سردشت وارد ایران شده، درخواست پناهندگی کردند.

- در حمله‌ی افراد کومه‌له به شهر سنندج، 3 تن شهید، 4 تن زخمی و 4 نفر هم به گروگان گرفته شدند؛ هجوم افراد حزب دمکرات به نیروهای خودی در روانسر و کامیاران؛ یک شهید و 2 زخمی در کمین عناصر ضدانقلاب در حومه‌ی میاندوآب؛ افراد کومه‌له یک درجه‌دار ژاندارمری را در مهاباد به گروگان گرفتند؛ گلوله‌باران 4 ساعته پادگان سردشت ازسوی عناصر مسلح برانداز؛ سرقت ماشین جهاد سازندگی در محور سقز ـ بانه؛ پاک‌سازی 3 روستا در شمال‌غرب کامیاران.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای رضوانشهر و برازجان 2 نفر را ترور کردند و به شهادت رساندند و در زنجان و انزلی دو بمب منفجر ساختند؛ نیروهای امنیتی موفق شدند عامل ترور فرماندار شاهرود را در شمیرانات تهران دستگیر کنند.

- امام خمینی در دیدار رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و اعضای هیئت دولت با ایشان سخنانی ایراد کردند که مهم‌ترین محورهای آن عبارت‌اند از: تأکید بر همبستگی بین دولت و ملت به‌عنوان یک تحول بزرگ بعد از وقوع انقلاب، خطر گسست بین دولت و ملت، اهمیت حفظ تفاهم روحانیت و ملت باتوجه‌به نقش روحانیت در ایجاد تفاهم ملی و... .

- سفر معاون وزیر نفت هند به ایران به‌منظور گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره خرید نفت خام، از ایران مسائل پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری مشترک ایران و هند در مدرس.

- هم‌زمان با خروج وزیر کشور چکسلواکی از بغداد، وزیر نفت لبنان وارد پایتخت عراق شد تا علاوه‌بر عقد قرارداد دوجانبه درزمینه پمپاژ نفت خام عراق به پالایشگاه طرابلس لبنان، موضوع صدور نفت عراق ازطریق این پالایشگاه به خارج را نیز بررسی کند.

- صدای امریکا: مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا موافقت کرد که رژیم اشغالگر قدس را به‌دلیل تجاوز به تأسیسات اتمی عراق در ژوئن گذشته، محکوم کند.

- نیروهای واکنش سریع امریکا، مانور مشترک با مصر، موسوم به "ستاره درخشان" را هم‌زمان با مانور دریایی امریکا و 6 کشور اروپایی در مدیترانه آغاز کردند. ایران، سوریه، الجزایر و لیبی، این مانور‌ها را محکوم کرده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال