فائزون|۲۳ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15566 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۱۴

تاریخ شمسی

23 آبان 1366

تاریخ قمری

21 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

14 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای حضور در جبهه‌ها و رویارویی با امریکا در پی انتشار دستورالعمل شورای عالی پشتیبانی جنگ؛ اعلام آمادگی سپاه‌پاسداران برای آموزش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری داوطلبان اعزام به جبهه؛ اعلام آمادگی نیروهای سه‌گانه ارتش برای رویارویی با امریکا و عراق.

- یک نشریه داخلی سپاه توافق سوریه و عراق، رضایت امریکا از اجلاس امان و سکوت شوروی در قبال آن را نشانه‌ای از توافق دو ابرقدرت درباره جنگ ایران و عراق دانسته و برای عبور از این بحران نکاتی را متذکر گردیده است.

- گزارش قرارگاه رمضان درباره آخرین وضعیت دشمن در منطقه عملیاتی ماووت و احتمال غافل‌گیر شدن دشمن.

- آماده‌باش صددرصد دشمن در جبهه جنوب در پی تبلیغات اخیر رسانه‌های داخلی برای بسیج مردم و خاتمه جنگ و انعکاس آن در رسانه‌های خارجی.

- حمله هوایی عراق به تلمبه‌خانه نفت عبدالخان در جاده اهواز ـ اندیمشک، پایگاه امیدیه، واحد بهره‌برداری نفت شماره3 در 30 کیلومتری امیدیه ـ آغاجاری و تأسیسات فشار قوی تزریق گاز منطقه گچساران. اعلام وضعیت قرمز در برخی از شهرها. پرواز یک هواپیمای ناشناس برفراز چابهار.

- ورود هفدهمین و بزرگ‌ترین کاروان کشتی‌های کویتی تحت پرچم امریکا به سواحل کویت. یک قایق توپدار ایرانی یک کشتی بازرگانی چینی را که عازم عراق بود ره‌گیری و بازرسی کرد. نفتکش شوروی یک مین در شمال خلیج‌فارس کشف کرد. نیروی دریایی ارتش 15 کشتی تجاری و نفتکش را در محدوده تنگه‌هرمز شناسایی و بازرسی کرد.

- تأکید رهبر لیبی و وزیرخارجه آلمان بر لزوم پایان یافتن جنگ ایران و عراق.

- فراهم شدن زمینه گسترش کمپ‌دیوید و کاهش منفوریت روابط با اسرائیل، بازگشت مصر به جهان عرب؛ ابراز رضایت اسرائیل از اجلاس امان و تمایل به گسترش روابط با رژیم‌های عربی به ویژه عراق؛ متهم کردن ایران به داشتن روابط با اسرائیل.

- تأکید وزیر امور خارجه سوریه بر پشتیبانی از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و تغییر نکردن موضع سوریه در قبال ایران.

- مقاله نشریه اینکوابری چاپ لندن درباره شکست استراتژی محدود ساختن انقلاب اسلامی درچارچوب مرزهای آن، تحرک سازمان‌ملل و برخورد ایران با قطعنامه جدید شورای امنیت.

- بر اثر فشارهای امریکا و کشورهای عربی، ایتالیا از تحویل 60 تا 80 هلی‌کوپتر به ایران خودداری کرده است.

- نقش نفت در تحولات منطقه و جنگ ایران و عراق و تلاش امریکا و دیگر کشورها برای قطع درآمدهای نفتی ایران. تخطی عراق از سهمیه تولید نفت اوپک. رئیس شورای بازرگانی انگلیس تحریم نفتی ایران را بی‌نتیجه خواند. ابراز اطمینان وزیران انرژی اروپا از ثبات بازار نفت به‌رغم تنش‌های موجود در خلیج‌فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال