فائزون|۲۲ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15564 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۰۷

تاریخ شمسی

22 آبان 1360

تاریخ قمری

16 محرم 1402

تاریخ میلادی

13 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران شهرهای آبادان و دزفول، یک نفر شهید شد و 4 نفر زخمی شدند؛ براثر برخورد یک خودرو زیل عراقی با مین 12 نفر از سرنشینان آن کشته شدند؛ تسلیم‌شدن 10 سرباز عراقی به نیروهای سپاه در مریوان؛ لشکر92 زرهی ایران اعلام کرد که برخی گلوله‌های خمپاره و مین‌های عراقی فاقد چاشنی انفجاری هستند و درست عمل نمی‌کنند.

- ایرانیان مقیم قطر مبلغ 45000 ریال قطری و 6 بسته پتو و لباس گرم را برای کمک به جنگ‌زدگان ایرانی، اهدا کردند.

- در جریان اقدامات و عملیات‌های وابستگان به گروه‌های مسلح معارض در محدوده بوکان و بانه، 4 نفر از نیروهای خودی زخمی و از مهاجمان نیز 1 نفر کشته و 2 تن دستگیر شدند.

- چهار گروه 30 تا 40 نفره از عشایر فریب‌خورده محلی در منطقه عمومی سرپل ذهاب و 11 نفر از وابستگان به حزب دمکرات کردستان ایران و گروه کومه‌له در شمال‌شرقی ارومیه خود را تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی کردند.

- پخش 2 پیام جداگانه به نقل از هیئت اجرایی آموزش‌وپرورش سراسری کردستان (حزب دمکرات) در رادیو صدای کردستان. در پیام اول، دولت جمهوری اسلامی مسئول تعطیلی برخی مدارس معرفی و از خانواده‌ها خواسته شده است که از کمک مالی به حزب دمکرات در امر آموزش‌وپرورش مضایقه نکنند و در پیام دوم، به کسانی که با پیوستن به حزب دمکرات، درس را رها کرده‌اند، این اطمینان داده شده است که در زمان مقتضی امکان فراگیری دروس و شرکت در امتحانات برای آنها فراهم می‌شود.

- در عملیات نیروهای خودی جهت پاک‌سازی بخش‌هایی از منطقه جنگلی منگله در جنوب آمل، که محل استقرار افراد اتحادیه کمونیست‌های ایران بود، 12 نفر از نیروهای خودی شهید و تعدادی نیز زخمی و از افراد اتحادیه مذکور 10 نفر کشته و تعدادی زخمی شدند و نیروهای خودی به اهدافشان دست نیافتند.

- در جریان تصرف یک خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهر بهبهان، 2 نفر از اعضای سازمان دستگیر شدند و یک نفر از آنها خودکشی کرد.

- آیت‌الله موسوی اردبیلی در خطبه‌های نمازجمعه تهران پس از محکومیت حرکت‌های گروه‌های تروریستی در داخل ایران، از مردم کشورمان به‌ویژه استان خوزستان برای تحمل حملات دشمن بعثی تشکر کرد؛ دادستان کل انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران در گزارشی درخصوص اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) اعلام کرد که آنها فقط در شهریورماه در تمام ایران 370 نفر را کشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

- درپی طرح 7 سؤال توسط آیت‌الله جنتی، در نمازجمعه قم، درباره ماهیت و عملکرد انجمن حجتیه و اصلی‌شدن موضوع فعالیت‌های آنها در محافل سیاسی، امروز رئیس مجلس درباره این انجمن گفت: آنها معتقد بودند که امکان تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور امام عصر(عج) وجود ندارد، لذا مخالف مبارزه با رژیم پهلوی بودند. نباید مزاحم آنها شد. افراد مسلمان و معتقدی هستند، ولی انقلابی نیستند.

- عضو شورای فرماندهی انقلاب عراق و وزیر تجارت این کشور، در بغداد با وزیر امور اقتصادی برزیل دیدار کردند و درخصوص همکاری در زمینه‌های کشاورزی، بازرگانی، اقتصادی، ساختمانی و نیز بررسی فعالیت‌های کارگروه مختلط عراق ـ برزیل، گفت‌وگو کردند.

- روزنامه آلمانی زود دویچه آلگمانیه سایتونگ، از ارسال مجدد انواع سلاح‌های روسی به عراق پس از یک سال توقف، خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال