فائزون|۲۲ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 15562 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۰۴

تاریخ شمسی

22 آبان 1363

تاریخ قمری

19 صفر 1405

تاریخ میلادی

13 نوامبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تحرکات دشمن در مناطق عملیاتی که به ویژه در هور و شرق بصره، مرتبط با عملیات آتی مورد توجه خودی است؛ مشکلات ناشی از وضعیت جوی و باران‌های شدید و جاری شدن سیل در مواضع پدافندی خودی که به شکستن دژها و از بین رفتن خاکریزها منجر می شود.

-  ادامه وقوع درگیری‌های ایذایی در غرب به ویژه در بوکان؛ هشدار مجدد قرارگاه حمزه در مورد کمبود شدید نیرو و احتمال سقوط برخی پایگاه‌ها.

- ادامه تلاش‌های حزب دمکرات کردستان برای حل مسئله حفظ نیروهای پیشمرگه با توجه به مشکلات فصل سرما.

- اظهارات سخنگوی کاخ سفید دربارة آمادگی امریکا جهت برقراری روابط با عراق و توضیح اینکه هنوز هیچ برنامه‌ای پیش‌بینی نشده است.

- نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به دبیرکل این سازمان در مورد تهدید آشکار عراق به استفاده از سلاح شیمیایی، در سخنان وزیربازرگانی خارجی عراق در مصاحبه با روزنامه الانباء.

- رقابت جریانات ملی گرای عراقی مایل به سوریه با جریان‌های اسلام گرا در مخالفت با رژیم بغداد.

- سفر ولیعهد و نخست وزیر کویت به بغداد و طرح مباحثی دربارة اختلافات ٢٠ ساله مرزی عراق و کویت و نیز استفاده عراق از جزایر کویتی؛ بازتاب این سفر در مطبوعات کویت برای تبرئه عراق.

- تبلیغات صلح‌طلبی عراق بمناسبت دیدار ولیعهد کویت از بغداد.

- به گزارش روزنامه الاهرام، مصر قصد برگزاری یک کنفرانس مذهبی با شرکت علمای ۴٠ کشور اسلامی در قاهره، به منظور پایان جنگ ایران و عراق را دارد.

- تأکید مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور بر ادامه جنگ تا تحقق حقوق و شرایط ایران

- تشدید حرکات ایذایی عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در داخل کشور برای دریافت هرچه بیشتر امکانات از دولت عراق.

- برنامه تبلیغاتی رادیو مسکو همزمان با دستگیری و اعلام محاکمه اعضای حزب توده به مناسبت سالگرد تشکیل این حزب و تمجید از مبارزات ضدامپریالیستی و ضد شاه این حزب؛ اطلاعیه کمیته فرانسوی تعاون با زندانیان سیاسی در ایران جهت تلاش برای نجات طرفداران حزب توده در ایران.

- گزارش روزنامه معاریو چاپ تل آویو از همکاری ایران با حزب الله لبنان

- گزارش خبرگزاری آلمان از گسترش موج اسلام‌گرایی در مالزی متاثر از اندیشه های امام خمینی.

ارسال نظر






captcha
ارسال