فائزون|۲۲ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 15560 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۹:۰۱

تاریخ شمسی

22 آبان 1365

تاریخ قمری

10 ربیع‌الاول 1407

تاریخ میلادی

13 نوامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- طرح مانور، میزان آمادگی و مشکلات دو لشکر 41 ثارالله و 19 فجر طی دو جلسه جداگانه با حضور فرماندهان نیروی زمینی و قرارگاه‌های تابعه بررسی شد.

- اجرای عملیات فتح3 در منطقه شمال غربی کردستان که در آن نیروهای نامنظم سپاه‌پاسداران به همراه مبارزان کرد بارزانی مقر لشکر 38 را منهدم و شهر زاخو را محاصره کردند و جاده ترانزیتی عراق ـ ترکیه را مسدود نمودند.

- لشکر21 حمزه طی عملیاتی ارتفاع 160 در منطقه موسیان را به تصرف خود درآورد لیکن بر اثر فشار پاتک دشمن به مواضع اولیه بازگشت.

- یک قایق گشتی دشمن در آب‌های خورعبدالله هدف آتش توپخانه ساحلی قرارگرفت.

- آماده‌باش برج‌های دیده‌بانی دشمن در شرق اروندکنار و جزیره مجنون جنوبی.

-یک هواپیمای عراقی با تجاوز به شهر باختران دیوار صوتی را شکست.

- عناصر حزب دمکرات در منطقه پاوه و شیخان به چندین مقر خودی حمله کردند و عده‌ای از رزمندگان را شهید و مجروح کردند.

- یورش نیروهای عراقی به مقر پیش‌مرگان اتحادیه میهنی و حزب سوسیالیست کردستان عراق در دو محور با ناکامی مواجه گردید.

- یک گروه 50 نفری منافقین دارای سلاح مخصوص شلیک مواد شیمیایی با برگ تردد جعلی وارد خاک ایران شده‌اند.

- در آستانه هفته بسیج، نواحی سپاه همدان، کرمان، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری میزان نیرویی که به جبهه‌ها اعزام کرده یا خواهند کرد را اعلام نمودند. ارسال کمک‌های مردمی استان مازندران به جبهه‌ها.

-  دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی جنگ ایران و عراق را از مهم‌ترین مسائل اجلاس آینده سران ذکر کرد و حضور مقامات عالی‌رتبه دو طرف درگیر را در این اجلاس فرصتی برای تحقق صلح برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سفیر لبنان در مسکو: امریکا و شوروی در اجلاس سران توافق کرده‌اند که جنگ ایران و عراق بدون یک طرف پیروز خاتمه یابد.

- وزارت خارجه ژاپن با احضار سفیر عراق، به حمله عراق به مجتمع پتروشیمی بندر امام‌خمینی اعتراض کرد.

- اظهارات نخست‌وزیر درباره جنجال رسانه‌های غربی درباره مسئله گروگان‌ها و خرید اسلحه.

- مصاحبه مطبوعاتی نماینده ایران در سازمان‌ملل درباره علل تمایل امریکا به برقراری رابطه با ایران، صحنه‌سازی امریکا مبنی‌بر ارسال اسلحه از اسرائیل به ایران، مسئله گروگان‌گیری در لبنان و …

- بازتاب گسترده مصاحبه مطبوعاتی آقای رجایی‌خراسانی در رسانه‌های جهان.

- نطق تلویزیونی ریگان پس از گذشت ده روز از زمان افشای سفر هیئت امریکایی به ایران: بدون همکاری ایران ما قادر به خاتمه بخشیدن به جنگ خلیج‌فارس نیستیم و بدون رضایت ایران امکان برقراری یک صلح با دوام در خاورمیانه وجود ندارد … من اجازه انتقال مقدار کمی تسلیحات دفاعی و قطعات یدکی برای سیستم دفاعی ایران را دادم … ایران در قسمتی از پر اهمیت‌ترین منطقه جغرافیایی جهان قرار دارد. … انقلاب ایران یک واقعیت تاریخی است … دولت امریکا یک سیاست محکم دایر بر تسلیم نشدن در مقابل خواست‌های تروریست‌ها را داراست.

- مجله لبنانی الشراع اعلام کرد: مک‌فارلین امسال دوبار برای پیشنهاد اسلحه به تهران رفته است. الشراع به نقل از منابع نزدیک به آیت‌الله منتظری نوشت: مک‌‌فارلین در سفر دوم خود پنج روز در تهران ماند تا قطعات یدکی ارسال شده از امریکا آزمایش شوند. ایرانی‌ها به پیشنهاد تحویل اسلحه فوراً پاسخ دادند و جاکوبسن در بیروت آزاد شد. خبرگزاری کویت و رسانه‌های شوروی نیز با اظهار نگرانی، گزارش‌ و تفسیرهایی را پخش کردند.

-  درج دیدگاه‌های برخی از سیاستمداران امریکایی درباره ارتباط امریکا با ایران، در روزنامه کیهان. اکثر نظردهندگان با داشتن رابطه استراتژیک با ایران موافق هستند ولی نسبت به تاکتیک اتخاذ شده انتقاد دارند.

- مسئولان وزارت خارجه امریکا: ایران و امریکا نزدیک است درباره آزاد کردن حدود پانصد میلیون دلار دارایی ضبط شده ایران به توافق برسند.

- برخی منابع به نقل از فرمانده نیروهای مخصوص سوریه: سوریه نیروهای زیادی در مرز موصل متمرکز کرده‌است که به محض تغییر اوضاع حکومتی در داخل عراق، قسمت‌های شمال‌غربی این کشور را تصرف کند.

- حدود پنج‌هزار نظامی انگلیس به زودی در مانورهای عمان شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال