فائزون|۲۲ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15559 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۸:۵۹

تاریخ شمسی

22 آبان 1366

تاریخ قمری

20 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

13 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- دستورالعمل ده ماده‌ای شورای عالی پشتیبانی جنگ درباره مشارکت همه اقشار جامعه و دستگاه‌های دولتی در پیشبرد جنگ و دست‌یابی به پیروزی.

- سخنان هاشمی‌رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه در تشریح مرحله جدید رویارویی جمهوری اسلامی با عراق و امریکا و اهداف دستورالعمل ده ماده‌ای شورای عالی پشتیبانی جنگ.

- بازتاب موج جدید آمادگی ایران برای حملات جدید در رسانه‌ها از جمله رادیو بی.بی.سی، رادیو امریکا، خبرگزاری فرانسه، یونایتدپرس، رادیو کلن، رادیو مونت کارلو، رادیو هلند و خبرگزاری رویتر.

- بررسی کمبودها و مشکلات یگان‌ها، میزان آمادگی آنها برای اجرای عملیات در منطقه ماووت و شناسایی‌های انجام شده و آخرین وضعیت دشمن در جلسات امروز قرارگاه نجف؛ اجرای عملیات در این منطقه که قرار بود 25 آبان اجرا شود دو روز به تأخیر افتاد.

- اطلاعیه ستاد مشترک ارتش درباره حمله هواپیماهای ایران به مواضع نیروهای عراقی در منطقه مقابل شرهانیو شناسایی و بازرسی 13 کشتی تجاری و نفتکش خارجی در تنگه‌هرمز با همّت نیروی دریایی.

- حمله هواپیماهای عراق به یک نفتکش یونانی که در اجاره ایران است و یک یدک‌کش ایرانی در جنوب جزیره خارک؛ در این حمله نفتکش یونانی آسیب دید و یدک‌کش ایران که برای کمک به آن منطقه رفته بود غرق شد و دو تن از خدمة آن شهید و چهار تن مجروح شدند.

- حمایت وزیر دفاع جدید امریکا از حضور ناوگان این کشور در خلیج‌فارس و مخالفت وی با طرح شوروی برای تأمین امنیت کشتی‌رانی زیر نظر سازمان‌ملل.

- تجدید روابط دیپلماتیک عراق با مصر و برافراشته شدن پرچم سفارت مصر در بغداد.

- گزارش واشنگتن پست درباره سفر آتی شاه‌ حسین به مسکو برای گفت‌وگو با گورباچف درباره جنگ ایران و عراق.

- رضایت امریکا و اسرائیل از نتایج اجلاس سران عرب در امان و مخالفت گروه‌های لبنانی، فلسطینی و برخی از شخصیت‌های جهان اسلام با این اجلاس.

- امریکا مجدداً چین را به قطع انتقال تکنولوژی در صورت ارسال سلاح به ایران تهدید کرد؛ نماینده چین در سازمان‌ملل نیز ضمن تکذیب فروش سلاح به ایران، ادعاهای امریکا را بی‌پایه و اساس خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال