فائزون|۲۱ آبان ۱۳۵۹

کدخبر : 15557 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۸:۵۲

تاریخ شمسی

21 آبان 1359

تاریخ قمری

3 محرم 1401

تاریخ میلادی

12 نوامبر 1980
 
خلاصه روز: 

- جبهه جنوب: آرامش در سوسنگرد ـ عقب‌ راندن نیروهای عراقی از شمال بهمنشیر و آزاد شدن جاده خاکی حاشیه بهمنشیر جهت تردد بدون امنیت کافی ـ تبادل آتش توپخانه در جبهه اهواز ـ عملیات غافل‌گیرانه خودی در مارد ـ توقیف یک کامیون دارو در حال خروج از استان توسط عناصر سازمان چریک‌های فدایی خلق.

- عملیات هوایی خودی و دشمن: سرنگونی جنگنده عراقی در بوشهر ـ بمباران دربندیخان و پنجوین توسط نیروی خودی.

- اصابت دو موشک به « العبدلی » راه مواصلاتی کویت ـ عراق در شمال کویت، توسط جنگنده‌های ناشناس و ادعای عراق مبنی‌بر سرنگونی چند جت ایران در این منطقه.

- لوازم زمستانی مورد نیاز رزمندگان در گزارش شهربانی اندیمشک.

- اظهارات رئیس دیوان عالی کشور دربارة آزادی قطب‌زاده.

- اعلام مواضع علیه گروه‌های ضدانقلاب و انتقاد تلویحی به عملکرد رئیس جمهور در دامن زدن به درگیری‌های سیاسی و تاکید برخط امام در مجلس شورای اسلامی (سخنرانی رئیس مجلس، آقای هاشمی رفسنجانی و نماینده اول تهران، آقای فخرالدین حجازی و اعتراض آقای لاهوتی).

- شیخ ‌علی تهرانی ضمن تائید رئیس جمهور که گفته بود تا رادیو تلویزیون اصلاح نشود مصاحبه نخواهم کرد، گفت: خود این‌ها جنگ راه انداخته‌اند و به همه ملل حمله کرده‌اند. رادیو تلویزیون بصورت غیر قانونی در چنگال این‌ها (از طریق مسؤلان وقت سازمان) قرار گرفته و باید از دست این‌ها آزاد شود.

- تفسیر رادیو بغداد از اختلافات سیاسی در حاکمیت ایران.

- اعلام مواضع رژیم عراق درباره جنگ توسط صدام‌حسین در گفتگوی طولانی با خبرنگاران خارجی: اعلام آمادگی برای جنگ طولانی ـ دوستی با فرانسه و شوروی ـ حقوق اضافی اعراب در صورت طولانی شدن جنگ ـ ورود به خاک ایران برای جلوگیری از ورود ایرانیان به بغداد ـ تداوم ضربات عراق تا سر عقل آمدن ایران ـ توسعه و تشدید ضربات در صورت موثر نبودن ضربات کنونی ـ پیشنهاد مشاهده و مقایسه صحنه‌های داخلی ایران و عراق توسط خبرنگاران، لزوم کمک عراق به اعراب صرف ‌نظر از اینکه تجاوز کار باشند یا نباشند ( انتقاد از مواضع سوریه و لیبی ) ـ تصمیم عراق به ادامه کار صنایع اتمی با وجود بمباران راکتور هسته‌ای این کشور.

- بازتاب کنفرانس مطبوعاتی صدام در رسانه‌های خبری جهان: یونایتدپرس، لوموند و رادیو کلن.

- اجرای برنامه بازدید دیپلمات‌های خارجی از جنایات جنگی عراق در استانهای جنگ‌زده و اظهارات برخی از آنان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- انتشار اخبار و تحلیل‌های متفاوت از روابط عراق و شوروی به مناسبت سفر طارق عزیز به مسکو در آسوشیتدپرس، تایمز‌مالی و واشنگتن استار.

- همکاری‌های اقتصادی و نظامی رومانی مصر و بلغارستان با عراق.

- همکاری‌های نظامی ویتنام و ایران: تحویل قطعات بمب ‌افکن‌های شکاری از طریق کره شمالی و قفقاز.

- تلاش‌های میانجی‌گرانه صلح اولاف پالمه و انعکاس قبول این میانجی‌گری توسط ایران.

- هنری ‌کیسینجر: انتقاد به کارتر ‌و حمله‌ تلویحی به‌ ایران گفت: پیام انتخاب ‌ریگان به دنی این بود که دوران عذرخواهی آمریکا از سیاست خارجی گذشته‌اش سپری شده است.

- صدور مجدد نفت ایران از خارک.

ارسال نظر






captcha
ارسال