فائزون|۲۱ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 15556 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۸:۴۴

تاریخ شمسی

21 آبان 1361

تاریخ قمری

25 محرم 1403

تاریخ میلادی

12 نوامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- پاتک سنگین، اما ناموفق نیروهای عراقی در دامنه ارتفاعات 175؛ برجای‌ماندن 650 کشته یا مجروح و اسارت 20 عراقی در پاتک فوق؛ عقب‌نشینی نیروهای عراقی از جنوب منطقه عملیاتی محرم تا 8 کیلومتری جنوب چم‌هندی.

- سقوط 2 فروند هواپیمای دشمن در محدوده عملیاتی محرم؛ گزارش فرماندهی قرارگاه کربلا از آمار شهدا و مجروحان عملیات محرم؛ نتایج عملیات محرم: آزادسازی 100 کیلومتر مربع از اراضی ایران و عراق و 9 پاسگاه مرزی این 2 کشور؛ آسیب‌دیدن 14 تیپ عراقی؛ هلاکت 600 عراقی و اسارت 2350 نفر از نیروهای عراق.

- براثر شلیک گلوله‌های ارتش عراق در آبادان، 10 نفر مجروح شدند و 2 منزل مسکونی ویران شد؛ در گلوله‌باران خرمشهر، 4 تن شهید و 5 نفر مجروح شدند و یک منزل مسکونی تخریب گردید.

- اعزام تعدادی از اعضای انجمن‌ها و شوراهای اسلامی کارخانجات مختلف تهران و نیروهای داوطلب مردمی تهران، ملایر و پیرانشهر به جبهه‌ها؛ اهدای 560 هزار واحد خون ازطرف مردم خرم‌آباد برای برطرف‌کردن نیاز درمانی جبهه‌های جنگ.

- برخورد یک خودرو زیل با مین در شمال‌غرب سردشت و مجروح‌شدن راننده آن.

- کشف 2 خانه تیمی در ارومیه و کشته‌شدن 5 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ در درگیری بین نیروهای بسیج و عناصر سازمان در حوالی زندان اوین در تهران، یک فرد بسیجی مجروح شد.

- مسعود رجوی در مصاحبه با نشریه عربی المجله (چاپ لندن)، ایران را به برخورداری از حمایت رژیم صهیونیستی و سوریه متهم کرد و با اعتراف به قتل 2000 نفر از طرف‌داران ایران، مشکلات داخلی را عامل روی‌گردانی ایران از پذیرش صلح برای پایان‌دادن به جنگ دانست و پیروزی مخالفان جمهوری اسلامی را قریب‌الوقوع خواند.

- سخنان حجت‌الاسلام امامی کاشانی در نمازجمعه تهران درباره موفقیت‌های ایران در برخورد با نیروهای غیرقانونی غرب کشور و تبلیغات رسانه‌های غربی درمورد متجاوزبودن ایران در ورود به خاک عراق.

- ورود وزیر امور خارجه یوگسلاوی در رأس هیئتی به ایران به‌منظور تبادل‌نظر درمورد نهضت عدم‌تعهد و برنامه اجلاس آتی سران این جنبش و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه میان دو کشور.

- سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی کره شمالی به ایران با هدف گسترش ارتباطات دوستانه و همکاری متقابل دو کشور.

- گزارش خبرگزاری ژاپنی کیودو از آخرین نتایج گفت‌وگوهای مقامات اقتصادی ایران و ژاپن درباره چگونگی ادامه همکاری دو کشور در تکمیل پروژه پتروشیمی بندر امام خمینی.

- گزارش روزنامه الشعب (چاپ الجزایر) درمورد جنگ ایران و عراق به نقل از معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران.

- گزارش روزنامه نیویورک تایمز از استقرار نیروهای ایران در داخل عراق؛ گزارش هفته‌نامه اکونومیست (چاپ لندن) درباره ناتوانی عراق برای ادامه جنگ و عزم راسخ ایران برای ادامه جنگ تا زمان نامعلوم.

- خبرگزاری آسوشیتدپرس از پایان اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و ناخشنودی صدام از نتیجه نشست سران خبر داد؛ رادیو امریکا: در بیانیه پایانی اجلاس سران، فقط اشاره‌ای به جنگ ایران و عراق شده و تأکید گردیده است که هرکدام از کشورهای منطقه باید خود مسئول دفاع از خودشان باشند؛ تأکید پادشاهان اردن و عربستان بر لزوم توقف جنگ بین ایران و عراق.

- کریستین ساینس مانیتور: میزان خرید اسلحه عراق از برزیل به‌عنوان پنجمین کشور صادرکننده اسلحه، به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

-  انتخاب آندروپف به دبیرکلی حزب کمونیست شوروی به‌دنبال درگذشت برژنف.

- برگزاری اولین کنکور بعد از انقلاب فرهنگی با شرکت حدود 90 هزار داوطلب در رشته‌های گروه پزشکی در سراسر کشور.

- تقاضای پناهندگی 7 عراقی از ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال