فائزون|۲۱ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15552 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۸:۱۶

تاریخ شمسی

21 آبان  1366

تاریخ قمری

19ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

12 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- نامه شورای عالی پشتیبانی جنگ به امام خمینی درباره استفاده بیش‌تر از امکانات کشور برای اجرای عملیات مؤثر و پشتیبانی از جبهه‌ها؛ پاسخ امام خمینی به این نامه و تأکید بر اولویت جنگ و لزوم همت همة اقشار کشور برای دست‌یابی سریع‌تر به پیروزی.

- گزارش خبرگزاری رویتر درباره نامه شورای عالی پشتیبانی جنگ و پاسخ امام و بسیج نیروهای ایرانی برای اجرای عملیات جدید. گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درباره آمادگی ایران برای تهاجم جدید علیه عراق.

- ادامه تلاش نیروی زمینی سپاه برای آمادگی اجرای عملیات در منطقه ماووت که به علت کمبود امکانات به محور گرده‌‌رش محدود شد.

- صدام حسین از نیروهای عراقی خواست در برابر هرگونه حمله ایرانیان آماده و هشیار باشند.

- حمله هواپیماهای ایران به یک پادگان نظامی در استان اربیل عراق. گلوله‌باران یک پادگان، قرارگاه فرماندهی و مرکز تجمع نیروهای عراقی در منطقه چوارته، سورقلات و گامو.

- اجرای کمین نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق در جاده دوکان ـ سلیمانیه علیه قوای عراقی. اعدام 5 هوادار اتحادیه میهنی در سلیمانیه و اعدام 5 افسر عراقی که در اسارت اتحادیه بودند به تلافی آن. اسارت 10 خبرنگار خارجی به دست نیروهای اتحادیه به اتهام همکاری با دولت عراق.

- نیروی دریایی ارتش ایران تعداد 13 کشتی تجاری و نفتکش خارجی را در تنگه‌هرمز شناسایی و بازرسی کرد.

- حمله هواپیماهای عراقی به یک شناور تدارکاتی ایران در نزدیکی جزیره لاوان.

- نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره نقض حقوق بین‌المللی و اقدامات تهدید‌آمیز هواپیماهای امریکا در آب‌های سرزمینی ایران.

- رئیس‌جمهور پاکستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر ایران: ایران باید امنیت را در خلیج‌فارس برقرار نماید … پاکستان در جهت منافع قدرت‌های بزرگ عمل نخواهد کرد. سخنان وزیر خارجه پیشین پاکستان درباره دخالت امریکا در خلیج‌فارس برای تهدید ایران و حمایت از عراق.

- انتخاب محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده ایران برای مذاکره با دبیرکل سازمان ملل؛ اظهارات لاریجانی در این‌باره و تأکید بر اینکه اعلام متجاوز و اجرای آتش‌بس به طور هم‌زمان منافاتی با هم ندارد.

- بیانیه وزارت امور خارجه ایران درباره اجلاس سران عرب در امان و همسو دانستن آن با سیاست‌های تجاوزکارانه امریکا. نخست‌وزیر نیز گفت: اگر حضور نظامی امریکا توانست کاری انجام دهد، قطعنامه کنفرانس امان هم می‌تواند برای صدام کاری انجام دهد. وزیر خارجه سوریه نیز گفت: به‌رغم بیانیه اجلاس امان، سوریه با سرزنش ایران و بازگشت مصر به جامعه عرب موافق نیست.

- بازتاب اجلاس سران عرب و موضوع بازگشت مصر به جهان عرب در روزنامه پراودا، رادیو بی.بی.سی، خبرگزاری رویتر و مجله آلمانی اشپیگل.

- تصمیم یک شرکت ژاپنی به ادامه خرید نفت از ایران پس از پایان قرارداد خود؛ این شرکت در حال حاضر روزانه 60 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند.

ارسال نظر






captcha
ارسال