فائزون|۲۰ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15550 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۷:۳۹

تاریخ شمسی

20 آبان 1360

تاریخ قمری

14 محرم 1402

تاریخ میلادی

11 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- ابلاغ طرح مانور عملیات طریق‌القدس با عنوان "طرح عملیاتی کربلای1"، ازسوی قرارگاه مشترک ارتش و سپاه در جنوب به یگان‌های عملیاتی. در این مانور 2 تیپ از لشکر16 زرهی قزوین، یک تیپ از لشکر92 زرهی اهواز، 5 تیپ از سپاه پاسداران به‌همراه گردان 30 مکانیزه و نیروهایی از ستاد جنگ‌های نامنظم وارد عمل می‌شوند.

- در بمباران شهرهای سوسنگرد و آبادان 24 نفر زخمی شدند و معاونت عملیات منطقه8 سپاه کشوری از فرماندهی مرکز درخواست کرد که درخصوص تقویت پدافند هوایی آبادان اقدامات جدی انجام شود؛ ستاد مشترک ارتش از سقوط 2 هواپیمای عراقی در منطقه‌ی شادگان خبر داد، در‌این‌حال فرماندار شادگان در تماس با خبرگزاری پارس این خبر را تکذیب کرد.

- یک گروه 11 نفره از نیروهای سپاه که به شهر شاندری عراق نفوذ کرده بودند هنگام بازگشت به کمین نیروهای عراقی برخوردند و درنتیجه، 4 تن از آنان به شهادت رسیدند، از نیروهای عراقی نیز 2 نفر کشته و 4 نفر زخمی شدند.

- معارضین عراقی در منطقه هور یک بالگرد عراقی را سرنگون کردند؛ در درگیری مجاهدین عراقی با نظامیان عراق در استان ناصریه، 50 تن از نظامیان عراقی کشته یا زخمی شدند و نیروهای مجاهد نیز با تحمل 4 کشته عقب‌نشینی کردند. حزب الدعوه: 2 فروند بالگرد عراقی به‌طور مشکوکی در پادگان التاجی عراق سقوط کرد که در این حادثه 5 نفر کشته شدند.

- براثر حملات و اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی در شهرهای بوکان، صائین‌دژ، تکاب و سنندج، 2 نفر از نیروهای خودی شهید و 4 نفر زخمی شدند و 2 تن از تروریست‌ها کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

- در عملیات پاک‌سازی روستای نوره در غرب سنندج از وجود افراد کومه‌له 6 نفر کشته و تعدادی زخمی و از نیروهای خودی 8 تن شهید و زخمی شدند؛ 5 تن از وابستگان به حزب دمکرات و 5 تن از افراد حزب رزگاری خود را با سلاح‌هایشان تسلیم نیروهای خودی کردند.

-  گروه‌های ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در قوچان یک نفر را به شهادت رساندند و در تفرش کتاب‌فروشی جهاد را به آتش کشیدند؛ در صومعه‌سرا یک بمب دست‌ساز کشف و خنثی شد.

- یک عملیات تعقیب‏‌وگریز در شهر اصفهان یک فرد وابسته به گروه‌های ضدانقلاب دستگیر شد؛ کشف دو خانه‌ی تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تهران و دستگیری 6 نفر؛ به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه، در چند روز گذشته، 5 خانه تیمی در بروجرد کشف و 9 تن از افراد فعال در این خانه‌ها دستگیر شدند؛ دستگیری تعدادی از افراد نظامی و فعالان سازمان مجاهدین خلق در لاهیجان، قائم‌شهر، شیراز و آستارا؛ در گرگان یک فرد وابسته به گروه مائوئیستی رنجبران دستگیر شد.

-  شعبه اول دادگاه انقلاب ارتش ابوالفضل قاسمی، دبیرکل حزب ایران را به‌اتهام همکاری با ساواک در رژیم گذشته، همکاری با بختیار، کوشش جهت براندازی نظام و شرکت در کودتای 18 تیر 1359، به حبس ابد محکوم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

- نخست‌وزیر، رئیس مجلس و چند تن دیگر از مسئولان کشور به‌منظور بررسی وضع اقتصادی و میزان فروش نفت و یافتن راهکاری برای بهبود اوضاع نامساعد ارزی در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل جلسه دادند.

- وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های خارجی و داخلی، گزارش‌های ارسال‌شده از ایران را مغرضانه دانست و آنها را به انعکاس اخبار صحیح از رخدادهای انقلاب اسلامی فراخواند.

- وزیر نفت در مصاحبه‌ای درباره تثبیت قیمت نفت ایران پس از اجلاس اخیر اوپک، بازار نفت ایران در اروپای شرقی، لغو قرارداد نفتی ایران با کنسرسیوم، آسیب‌های واردشده به صنعت نفت ایران براثر جنگ تحمیلی، تکمیل پروژه بندر امام خمینی و... مطالبی بیان کرد.

- دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه، برای گفت‌وگو با مقامات عراقی وارد بغداد شد.

- کشور یوگسلاوی بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق، درحال گفت‌وگو با این کشور برای صدور دائمی مواد لازم جهت جاده‌سازی است؛ خبرگزاری پارس از فعالیت یوگسلاوی در‌زمینه ایجاد خطوط ارتباطی راه دور در عراق خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال