فائزون|۱۹ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15543 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۷:۲۱

تاریخ شمسی

19 آبان 1360

تاریخ قمری

13 محرم 1402

تاریخ میلادی

10 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- ارتش عراق ضمن تقویت نیروها و مواضع پدافندی خود در منطقه سوسنگرد، این شهر و مواضع دفاعی ایران را بمباران کرد؛ در گلوله‌باران دزفول، آبادان و پاوه 11 نفر شهید و 29 تن زخمی شدند و خساراتی نیز به بار آمد؛ آتشباری خمپاره‌اندازهای عراقی روی محل تجمع نیروهای سپاه در مناطق سابله و سویدانی؛ جنگنده‌های عراقی جزیره مینو، خرمشهر، خسروآباد و منطقه بین محمدیه و سلیمانیه را بمباران کردند.

- درپی گلوله‌باران مناطق مسکونی شهرهای دزفول و اهواز و شهادت شماری از مردم، رئیس مجلس ضمن تسلیت به اهالی این دو شهر، این اقدام عراق را حرکتی برای سرپوش‎‏گذاشتن بر ضعف‌ها و شکست‌های اخیر صدام خواند.

- یک منبع اطلاعاتی ارتش درباره پشتیبانی‌های آمادی کویت از عراق اعلام کرد که این کشور همه تدارکات و مهمات مورد نیاز ارتش عراق را از‌طریق بنادر خود تأمین می‌کند.

- روابط عمومی جهاد سازندگی استان تهران در اطلاعیه‌ای نیازمندی‌های جبهه‌های جنگ را اعلام کرد.

- شهادت 2 تن و مجروح‌شدن 7 نفر در تیراندازی عناصر مسلح برانداز به مردم در سقز؛ افراد گروه کومه‌له با پرتاب نارنجک و تیراندازی به نیروهای سپاه 3 تن را شهید و یک نفر را زخمی کردند؛ درگیری هواداران گروه‌های ضدانقلاب با نیروهای سپاه در یکی از محلات سقز؛ براثر اقدامات عناصر مسلح غیرقانونی در قروه، بوکان و محور سقز ـ دیواندره، 2 نفر شهید و 2 پناهنده عراقی زخمی شدند.

- پاک‌سازی یک روستا در جاده‌ مهاباد ـ میاندوآب؛ نیروهای سپاه و ژاندارمری با اجرای یک عملیات تجسس 25 تن از افراد حزب دمکرات، گروه کومه‌له و چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) را دستگیر کردند؛ 7 تن از وابستگان حزب دمکرات در کامیاران و یک تن از اعضای این حزب در غرب شهر سنندج خود را به نیروهای سپاه معرفی و درخواست امان‌نامه کردند.

-  آغاز به‌ کار همه دبیرستان‌های شهر اشنویه درپی برقراری امنیت در این شهر.

- مصاحبه فرمانده هنگ ژاندارمری مهاباد با روزنامه اطلاعات درباره فعالیت‌های این هنگ در مهاباد، اقدامات کارگزاران آن و تدابیر امنیتی اندیشیده شده در منطقه و شهر مهاباد.

- کشف و خنثی‌سازی 3 بمب در بندرعباس و اسلامشهر؛ یکی از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در همدان حین فرار کشته شد و 3 تن از افراد مرتبط با این سازمان در کازرون دستگیر شدند.

-  کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد: مبلغ 33,635,344 ریال از محل هدایای نقدی واریز‌شده به حساب این نهاد، جهت جبران خسارت به افراد آسیب‌دیده از اقدامات گروه‌های برانداز، پرداخت شده است.

- رادیو صدای آزاد ایران با ادعای برخورداری نیروهای سلطنت‌طلب از نود درصد قدرت نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی، از آغاز ائتلاف بزرگ در میان گروه‌های مخالف نظام خبر داد.

- خبرگزاری آلمان: "جبهه آزادی‌بخش عرب برای آزادی اهواز" گروه تجزیه‌طلبی است که از اهداف عراق حمایت می‌کند و برای آزادی اهواز ادعای مالکیت بر 185000 کیلومتر مربع از خاک ایران را دارد.

-  بیانیه وزارت امور خارجه ایران در واکنش به برگزاری مانور "ستاره درخشان"؛ تفسیر رادیو لندن درباره زمان اجرای مانور، علت انتخاب منطقه و گزینش کشورهای شرکت‌کننده در آن.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی با آندره گرومیکو، وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و با وی درباره روابط دو کشور، موضوعات منطقه و امور بین‌الملل گفت‌وگو کرد. سفیر ایران: وقایع ایران به‌دلیل خصلت اسلامی و انقلابی آن، فصل نوینی در روابط میان دو کشور به‌ وجود آورده است. وزیر امور خارجه شوروی: روابط دو کشور ایران و شوروی همیشه براساس حسن هم‏جواری بوده و هست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- به‌گزارش بانک مرکزی ایران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریورماه به عدد 2/284 رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است؛ در جلسه امروز شورای عالی اقتصاد درباره موضوع تورم، علل و عوامل ایجاد آن و راه‌های کنترل و پیشگیری از افزایش آن بحث و گفت‌وگو شد.

- دبیر ستاد بسیج اقتصادی کشور از توزیع کالاهای اساسی در سراسر کشور با دفترچه‌های سهمیه خانوار خبر داد؛ اعلام دستورالعمل اجرایی توزیع کوپن نفت، گازوئیل و روغن موتور وسایل نقلیه ازسوی کمیته سوخت و انرژی ستاد بسیج اقتصادی.

- صدام حسین در سخنانی در جمع نظامیان عراقی درباره غیبت و فرار نظامیان از جبهه‌های جنگ و راه‌های مقابله با این معضل سخن گفت. وفاداری اسرای عراقی در اردوگاه‌های ایران، توانایی ارتش عراق در بسیج یک میلیون نفر، بشارت پیروزی کامل ارتش عراق در چند ماه آینده و... از دیگر محورهای سخنان صدام بود.

- وزیر نفت عراق در مصاحبه با روزنامه المدینه درخصوص میزان صدور نفت عراق، محدودیت‌های آن به‌دلیل وقوع جنگ و اقدامات دولت عراق برای صدور نفت ازطریق عربستان و کویت مطالبی را بیان کرد.

-  نخست‌وزیر یونان با کنار‌گذاشتن سیاست متوازن قبلی خود در روابط با ایران و عراق، از مواضع عراق در جنگ علیه ایران حمایت و بر گسترش همکاری‌های نزدیک میان عراق و یونان تأکید کرد؛ عراق و الجزایر با صدور بیانیه مشترکی بر مبارزات مشترک اعراب علیه دشمنان تأکید کردند؛ سفر رئیس سندیکای صنایع اتریش به بغداد به‌منظور مذاکره با مقامات عراقی درخصوص بسط همکاری‌ها در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی.

ارسال نظر






captcha
ارسال