فائزون|۱۹آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15538 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۷:۱۲

تاریخ شمسی

19 آبان 1366

تاریخ قمری

17 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

10 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هواپیماهای عراق به ایستگاه برق امیدیه ـ آغاجاری، منطقه عملیاتی دشت ذهاب و بندر مقام؛ سقوط یک هواپیمای عراقی در حملات امروز؛ تجاوز هواپیماهای عراق به مناطقی از دهلران، چنانه، سیدصالح، جزیره فارسی، سکوی نفتی نوروز و جنوب بندر امام. ادعای عراق درباره حمله به کشتی‌های متوقف در سواحل ایران. حمله توپخانه‌ای ایران به کارخانه سیمان سرچنار در غرب سلیمانیه.

- حمله قایق‌های توپدار به یک کشتی تجاری با پرچم پاناما. حرکت هفدهمین کاروان کشتی‌های کویتی تحت اسکورت ناوگان امریکا از تنگه‌هرمز به مقصد کویت.

- برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه شهید بروجردی درباره طرح مانور عملیات در منطقه ماووت، بررسی آمادگی یگان‌ها و مشکلات آنها، مسائل مهندسی و عبور از رودخانه با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرماندهان قرارگاه‌های نجف و قدس و یگان‌های عمل‌کننده.

- بررسی طرح مانور و وضعیت یگان‌های قرارگاه قدس مستقر در منطقه شمال غرب در جلسه‌ای با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه.

- گزارش وضعیت لشکر9 بدر در جلسه دو تن از مسئولان این لشکر با جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و تذکرات وی به آنان. (ضمیمه دارد)

- سخنان امام در دیدار مقامات و مسئولان کشور با ایشان و اشاره به اهداف و سیره انبیا و پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) در تشکیل حکومت، جنگ و دفاع.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و عراق برای اعزام نمایندگان عالی‌رتبه خود به نیویورک تا جمعه آینده.

- پایان سومین روز اجلاس سران عرب در امان و جنگ تبلیغاتی اعراب علیه یکدیگر؛ خبرهایی درباره اینکه سوریه برای آشتی با عراق 2/5 میلیارد دلار از کشورهای عربی دریافت خواهد کرد؛ واکنش اسرائیل در سخنان شاه‌ حسین که درباره ارتباط اسرائیل با ایران.

- مقاله هفته‌نامه میدل‌ایست اینترنشنال درباره ناکامی تلاش‌های دیپلماتیک امریکا برای اجرای قطعنامه598.

- گزارش نشریه میدل‌ایست اکونومیک درباره کاهش صادرات نفت ایران پس از تحریم امریکا و فرانسه و تدابیری که ایران برای فروش نفت خود اتخاذ کرده است. تعلل کشورهای غربی و کمپانی‌های طرف معامله نفتی با ایران در اجرای قراردادهای خود.

- گزارش‌هایی درباره گسترش فعالیت گروه‌های معارض عراقی، وخامت اقتصادی عراق و تشدید تدابیر امنیتی دولت عراق و شکنجه مخالفان.

ارسال نظر






captcha
ارسال