فائزون|۱۸ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15531 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۵۱

تاریخ شمسی

18 آبان 1366

تاریخ قمری

16 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

9 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- مصاحبه رئیس‌جمهور مصر با روزنامه کویتی الرای‌العام در آستانه تشکیل اجلاس سران عرب و امیدواری وی به حل مشکلات و اختلافات اعراب و نزدیکی سوریه و عراق. سخنان وزیر دفاع مصر درباره کمک به عراق و هر کشور عربی که از مصر درخواست کمک نماید. واگذاری هواپیماهای مونتاژ مصر به عراق.

- حمله هوایی و توپخانه‌ای ایران علیه مراکز نظامی و اقتصادی ـ صنعتی عراق در استان اربیل و سلیمانیه و مراکز تجمع نیروهای عراقی در مناطق زبیدات، شرهانی و ارتفاع 175.

- حمله هواپیماهای عراق به مناطق فاو، قشله، نهرعلی‌شیر، اروندرود، روستای سه‌پیاره و ایستگاه صلواتی شیخان در جنوب نوسود. تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی سنندج و مریوان. ادعای عراق درباره حمله به یک هدف دریایی در سواحل ایران و ایستگاه برق امیدیه. تجاوز هواپیمای ناشناس به منطقه چابهار.

- بهره‌برداری تبلیغاتی عراق در اجلاس سران عرب از حمله موشکی ایران به بغداد. نامه وزیر امورخارجه عراق به دبیرکل سازمان ملل درباره حمله موشکی ایران.

- ارسال موشک‌های اس.اس.12 ساخت شوروی با بُرد 800 کیلومتر به عراق و فروش موشک‌های اسکاد-بی شوروی به ایران.

- بازدید قائم‌ مقام فرمانده نیروی زمینی سپاه از واحدهای توپخانه تحت امر قرارگاه نجف و بررسی میزان آمادگی آنها برای اجرای عملیات در منطقه ماووت و مشکلات و کمبودهای این واحدها. بررسی مسائل و مأموریت‌های واحد مهندسی سپاه برای اجرای عملیات در منطقه ماووت و چاره‌اندیشی برای استقرار نیروها در فصل زمستان در این منطقه کوهستانی.

- همکاری گروه‌های ضدانقلاب در مناطق مرزی شمال غرب با رژیم عراق.

- تشکیل سمینار فوق‌العاده لبیک یا امام به منظور بررسی وضعیت جبهه‌ها، اوضاع خلیج‌فارس و چگونگی تأمین نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز جنگ، با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری. اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم برای حضور در جبهه‌ها و مبارزه با امریکا در پنجمین روز از هفته آمادگی.

- مشکلات مالی و کمبود قطعات برای اجرای طرح‌ها و تولید تجهیزات مورد نیاز جنگ در اظهارات رئیس مرکز تحقیقات جنگ دانشکده فنی دانشگاه فردوسی مشهد.

- مصاحبه مطبوعاتی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ درباره مواضع سیاسی و استراتژی نظامی ایران در قبال جنگ تحمیلی و اوضاع خلیج‌فارس.

 

 

 

 

 

 

 

- مباحث دومین روز اجلاس سران عرب: جنگ ایران و عراق، بازگشت مصر به جهان عرب، آشتی حافظ اسد و صدام حسین.

- واکنش متفاوت ایران و کویت درباره مواضع لیبی در قبال اجلاس سران عرب و اینکه این اجلاس به دستور امریکا و برای حفظ منافع این کشور برگزار می‌شود.

- گزارش روزنامه سوئدی داگنز نیهتر و رادیو بی.بی.سی درباره یک بازرگان سوئدی که به طور غیرقانونی مواد منفجره و سلاح به ایران صادر کرده است.

- کاهش بهای نفت در لندن. بهای هر بشکه نفت دریای شمال 17 دلار و 65 سنت.

ارسال نظر






captcha
ارسال