فائزون|۱۷ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15529 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۴۳

تاریخ شمسی

17 آبان 1360

تاریخ قمری

11 محرم 1402

تاریخ میلادی

8 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران منطقه عمومی سوسنگرد و شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین گلوله‌باران دزفول و پاوه، یک نفر به شهادت رسید، 37 نفر زخمی شدند و چند منزل مسکونی آتش گرفت؛ در حملات نیروهای سپاه پاسداران به مواضع دشمن در جبهه‌های جوانرود، سومار و گیلان‌غرب، بیش از 40 عراقی‌ کشته و عده‌ای زخمی شدند و 6 سنگر آنها منهدم شد.

- اتخاذ تدابیری به‌منظور افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی درپی بمباران اخیر این بندر و کاهش میزان تخلیه بار در آن؛ اعزام هیئتی ازسوی نماینده‌ی امام در شورای عالی دفاع به بندر امام خمینی و سایر بنادر جنوب، جهت بررسی دلایل ضعف پدافند هوایی در این مناطق.

- به‌دنبال اجرای عملیات ثامن‌الائمه(ع) و رفع محاصره‌ی آبادان، درخواست بازگشت آن دسته از مردم که شهر را ترک کرده بودند با مخالفت فرماندار این شهر مواجه شد.

- وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی، با اجرای کمین در شمال نوسود و کاشت مین در یکی از روستاهای تکاب، 5 تن را به شهادت رساندند و 3 تن را گروگان گرفتند؛ 6 تن از افراد حزب دمکرات، خود را به سپاه کامیاران معرفی کردند.

- درپی ایجاد امنیت در شهرستان سقز، هیئت واگذاری زمین این شهرستان، در یک‌ماهه گذشته، 807 هکتار از زمین‌های اربابان و فئودال‌های فراری را به‌مدت یک ‌سال زراعی به خوش‌نشینان و زارعین بی‌زمین کسانی‌که زمین‌های کمی در‌اختیار دارند، واگذار کرد.

- در اقدام افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای تهران و هشتپر طوالش، یک تن از مردم و یک نفر از افراد سازمان زخمی شدند؛ نیروهای امنیتی یک گروه عملیاتی سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر را در تهران دستگیر کردند؛ دادگاه انقلاب اسلامی تربت حیدریه، 3 تن از افراد گروه پیکار و وابستگان به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به 5 تا 10 سال زندان محکوم کرد.

- برگزاری نشست فوق‌العاده شورای عالی دفاع به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای و با حضور حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به‌منظور رایزنی و اخذ تصمیم درباره‌ی انتقال یک گردان ارتش از منطقه غرب به جبهه‌های جنوب؛ گزارش مسئول طرح و عملیات ستاد مرکزی سپاه از این جلسه و ارسال آن برای فرمانده سپاه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حزب‌الدعوه، یکی از سازمان‌های مخالف دولت عراق در این کشور، در پاسخ به پیام آیت‌الله منتظری که خطاب به مردم عراق ارسال شده بود، خواستار کمک بیشتر جمهوری اسلامی به مردم عراق شد.

- سفیر موریتانی در ایران، در دیدار با نماینده امام و تولیت آستان قدس رضوی، انقلاب اسلامی ایران را در میان انقلاب‌های جهان منحصربه‌فرد دانست و خواستار صدور انقلاب اسلامی به کشورهای تحت ستم جهان و اتحاد بین ایران و موریتانی شد.

- یک هیئت بلندپایه از مسئولان کشور عراق به ریاست طارق عزیز، معاون نخست‌‌وزیر عراق، با رئیس‌جمهور الجزایر، در این کشور دیدار کرد.

- گزارش خبرگزاری رویتر از نشست وزیران خارجه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض و تصمیم آنها برای تشکیل اتحادیه نظامی.

- ستاد بسیج اقتصادی دولت درجهت اجرای برنامه‌های ستاد بسیج اقتصادی وزارت نفت اعلام کرد که از امروز تحویل نفت سفید مخصوص سوخت بخاری‌های خانگی با کوپن انجام می‌شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال