فائزون|۱۷ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 15527 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۳۹

تاریخ شمسی

17 آبان 1363

تاریخ قمری

14 صفر 1405

تاریخ میلادی

8 نوامبر 1984
 
خلاصه روز: 

- ادامه فعالیت‌های آمادگی خودی برای عملیات آتی در سه جنبه مهندسی، شناسایی و آمادگی یگان‌ها؛ ادامه برخی حرکات مشکوک و عملیات مهندسی دشمن در منطقه حین عملیات آتی.

- ادامه درگیری‌های پراکنده خودی، در غرب کشور، با نیروهای ضدانقلاب مسلح.

- ادامه حمایت‌های تسلیحاتی و انسانی عراق توسط کشورهای عربی با ارسال کامیون‌های حامل تجهیزات نظامی و مواد شیمیایی از عربستان - تماس‌های مقامات عراقی برای اعزام نیرو از یمن شمالی، مصر، سودان و اردن به عراق؛ گزارش مجله الوطن العربی از توازن قوامیان عراق و ایران

- اعلام دیدار ولیعهد و نخست وزیر کویت در هفته آتی از بغداد به منظور بررسی مسائل مرزی دو کشور، جنگ تحمیلی و طرح صلح شورای همکاری.

- گزارش روزنامه وال استریت ژورنال دربارة تجدید رابطه کامل دیپلماتیک عراق و امریکا در هفته های آینده با استناد به اظهار نظر مقامات وزارت خارجه امریکا؛ تمدید "وضع اضطراری درباره ایران" توسط ریگان طی نامه وی به رئیس مجلس نمایندگان.

- اظهارات رهبر کاتولیک‌های جهان و ابراز امیدواری برای پایان جنگ.

- گزارش تلویزیون فرانسه از برگزاری نمایشگاه عکس از جنگ ایران و عراق در پاریس که احتمالاً حرکتی ضدایران و در پوشش صلح طلبی خواهد بود.

- اشغال دفتر هواپیمایی ایران در لندن توسط گروه‌های چپ غیرمذهبی و دستگیری اشغالگران

- تحلیل رادیو نجات ایران متعلق به گروه امینی، از گروه‌های راست مخالف نظام خارج از کشور، در مورد گروه‌های چپ مخالف جمهوری اسلامی ایران

- تردد افراد حزب توده در مرز پاکستان و افغانستان؛ اعلام محاکمه چند تن از اعضای مرکزیت حزب منحله توده همزمان با پیام سفیر شوروی در تلویزیون ایران به مناسبت انقلاب اکتبر؛ در این پیام وی خواهان بهبود و گسترش روابط کشورش با ایران شده بود.

- ادامه کاهش بهای نفت علی‌رغم تصمیم اخیر اوپک.

- مخالفت اسحاق رابین وزیر دفاع اسرائیل با شرکت نمایندگان فلسطینی مناطق اشغالی در اجلاس شورای ملی فلسطین با تروریست خواندن ساف.

ارسال نظر






captcha
ارسال