فائزون|۱۷ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15524 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۳۴

تاریخ شمسی

17 آبان 1366

تاریخ قمری

15 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

8 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- پرتاب دو موشک به سوی مرکز مخابرات و رادیو تلویزیون بغداد هم‌زمان با آغاز اجلاس سران عرب در امان؛ اصابت یکی از موشک‌ها به دانشکده کویتی بغداد و واحدهای مسکونی اطراف آن. حملات هوایی و توپخانه‌ای ایران به مراکز نظامی و اقتصادی عراق. پرواز هواپیماهای عراقی بر فراز جزیره خارک و شمال خلیج‌فارس.

- گزارش رادیو لندن و رادیو بی.بی.سی درباره حمله موشکی ایران به بغداد هم‌زمان با آغاز اجلاس سران عرب در امان.

- ارسال دو نامه فرمانده نیروی زمینی سپاه‌پاسداران به قرارگاه کربلا درباره طرح عملیاتی، شناسایی، آماده‌سازی مهندسی و لجستیکی، آموزش و حفاظت اطلاعات مناطق عملیاتی غدیر و عاشورا.

- شروع مجدد فعالیت یگان‌های مأمور اجرای عملیات در منطقه ماووت (نصر8)؛ حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی در منطقه و برگزاری جلسات مختلف با فرماندهان قرارگاه‌ها و یگان‌های سپاه که اجرای عملیات را به عهده دارند.

- گزارش تیم اطلاعات سپاه‌پاسداران از وضعیت دشمن در منطقه عمومی ماووت؛ آخرین خبر قرارگاه رمضان حاکی از این است که دشمن در حال انتقال نیروهای خود به جبهه جنوب است.

- اجرای کمین نیروهای کومه‌له در منطقه هزارقلّة بانه که در این درگیری از نیروهای خودی4 تن شهید، 3 تن مجروح و 8 تن اسیر شدند.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از تظاهرات عده‌ای از مردم بغداد علیه صدام و رژیم بعث و مقابله نیروهای ارتش عراق با آنان. تصویب قانون مجازات جدید در عراق: هرکس به صدام توهین کند اعدام می‌شود.

- مصاحبه وزیر سپاه‌پاسداران با نشریه تهران‌تایمز درباره تولید انواع خمپاره‌انداز‌ها و گلوله آن؛ موشک‌های 107 میلی‌متری، مالیوتکا و تاو؛ آر.پی.جی7، توپ 122 میلی‌متری، وسایل مخابراتی، قایق‌های تندرو و زیردریایی در داخل کشور و کپی‌سازی موشک اسکاد- بی و موشک‌های زمین به هوا و ساحل به دریا و هواپیمای پی.سی7.

- نیروی دریایی سپاه یک مین در سواحل دیلم کشف و آن را منفجر کرد.

- عبور شانزدهیمن کاروان نفتکش‌های کویتی تحت اسکورت ناوگان امریکا از تنگه‌هرمز.

- اقدامات نظامی و حفاظتی کویت برای مقابله با حملات موشکی.درخواست کویت از مصر برای خرید موشک‌های ضدهوایی و ساحل به دریا.

- نارضایتی نخست‌وزیر بحرین از عملکرد ناوگان امریکا در خلیج‌فارس به این دلیل که تاکنون نتایج قابل توجهی نداشته است و رد پیشنهاد شوروی درباره تشکیل نیروی حافظ صلح.

- گشایش اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در امان؛ شرکت نکردن لیبی، مراکش و عربستان در این اجلاس. سخنرانی شاه‌ حسین و دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه افتتاحیه و درخواست آنان برای اتخاذ استراتژی مشترک برای مقابله با تهدیدات ایران و اجرای قطعنامه598.

 

 

 

 

 

 

- ایجاد دو جبهه متضاد در اجلاس فوق‌العاده سران عرب. گزارش و تحلیل رادیو‌های بی.بی.سی و امریکا درباره این اجلاس.

ارسال نظر






captcha
ارسال