فائزون|۱۶ آبان ۱۳۵۹

کدخبر : 15523 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۲۸

تاریخ شمسی

16 آبان 1359

تاریخ قمری

28 ذی‌الحجه 1400

تاریخ میلادی

7 نوامبر 1980
 
خلاصه روز: 

- جبهه‌های جنوب: عملیات نفوذی موفق خودی در جاده ماهشهر آبادان ـ حملات ناموفق دشمن در دهلاویه و الله‌اکبر ـ آتش دشمن در آبادان ـ نصب پل روی کرخه و جاده‌کشی در اطراف بستان توسط دشمن.

- اقدامات جبهه ‌التحریر و سازمان مجاهدین خلق در مناطق جنگی.

- آرامش نسبی در جبهه‌ی میانی.

- بیانات امام‌‌خمینی در جمع حجاج پاکستانی مبنی‌بر اینکه دعاوی صدام در مورد عربی بودن دین اسلام ضداسلامی است و باعث تفرقه کشورهای اسلامی و تسلط بیگانگان است و اینکه کشورهای اسلامی طبق دستور قران‌کریم نباید در جنگ موجود، بی‌‌طرف و بی‌تفاوت باشند و نیز تأکید بر اینکه ما شروع کننده‌ی جنگ نبودیم، ولی دفاع می‌کنیم.

- امام ‌جمعه‌ی تهران (آیت‌ا … خامنه‌ای): وضع آبادان به خاطر حماسه‌آفرینی رزمندگان مسلمان از جناح‌های مختلف نظامی و داوطلب، از آن هفته تا این جمعه بسیار تفاوت کرده است ـ اعلام شرایط آزادی گروگان‌ها از طرف مجلس شورای اسلامی به معنای خاتمه جنگ ما با آمریکا نیست باز هم با آمریکا می‌جنگیم.

- تحلیل مشاور نخست ‌وزیر (آقای بهزاد نبوی) در نماز ‌جمعه تهران: حتّی رژیم عراق هم نمی‌تواند به این جنگ پایان دهد چون سقوط خواهد کرد. ما آمادگی خود را برای همیشه جهت مقابله با کمبودها و بحران‌های اقتصادی حفظ می‌کنیم.

- دستگیری صادق‌ قطب‌ زاده و احضار مبلغی اسلامی (مسئول شبکه 2 سیما) به دادستانی انقلاب در پی پخش یک برنامه تلویزیونی از شبکه دوم سیما.

- نمونه‌ای از جناح‌بندی رژیم‌های عربی در قبال جنگ ایران و عراق: مواضع ملک‌حسین و حافظ اسد و تلقی هر یک از منافع اعراب.

- اهداف عراق از جنگ در بیان چند صاحب نظر آمریکایی: عراق در پی وادار کردن ایران به پذیرش حاکمیت عراق بر شط‌‌العرب است نه ایجاد خوزستان مستقل.

- پیش‌بینی دوری و نزدیکی آزادی گروگان‌ها در تحلیل دیلی تلگراف فایننشال تایمز.

ارسال نظر






captcha
ارسال