فائزون|۱۶ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15522 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۲۷

تاریخ شمسی

16 آبان 1360

تاریخ قمری

10 محرم 1402

تاریخ میلادی

7 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- آغاز کار احداث جاده‌ای شنی از بین منطقه رملی غرب تپه‌های الله‌اکبر تا تنگه چزابه، (جاده پیروزی) برای آماده‌سازی مقدماتی عملیاتی با هدف آزادسازی بستان.

- افزایش حملات هوایی عراق و بمباران مناطق اهواز، آبادان، سوسنگرد و حمیدیه؛ جنگنده‌های نیروی هوایی 4 فروند از هواپیماهای عراق را در منطقه اهواز و جاده آبادان ـ ماهشهر سرنگون کردند؛ بر اثر حملات توپخانه‌ای ارتش عراق به پیرانشهر و اطراف شهر پاوه، 4 تن زخمی و یک خانه ویران شد.

- حمله معارضین عراقی به یک خودرو ارتش عراق و پاسگاه شانه‌دری عراق و زخمی‌شدن 3 نظامی عراقی؛ کشته‌شدن 8 تن از مأموران امنیتی عراق در یک درگیری بین افراد بعثی و عده‌ای از شیعیان؛ اقدام دولت عراق در اخراج بیش از 1200 تن از مردم بی‌دفاع عراق از این کشور؛ 4 عراقی وارد خاک ایران شده، درخواست پناهندگی کردند.

- رادیو صدای کردستان از تیرباران‌کردن 6 تن از نیروهای دولتی ایران در عملیات بوکان خبر داد و مدعی شد بیش از 100 تن از نیروهای خودی در درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند؛ سازمان روحانیت اهل سنت کردستان اقدام حزب دمکرات، سازمان کومه‌له و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در کشتار مردم بوکان را محکوم کرد.

- فرماندار میاندوآب و سرپرست بخشداری بوکان، درباره مواضع عزالدین حسینی (رئیس دادگاه گروه کومه‌له در منطقه) و آخرین وضعیت امنیتی شهر بوکان و مناطق اطراف این شهر مطالبی بیان کرد.

- افراد حزب دمکرات به‌کمک 3 تن از افراد نفوذی خود، نیروهای پاسگاه آبیدر سنندج را خلع‏‌سلاح کرده، به اسارت بردند؛ براثر اقدامات عناصر گروه‌های مسلح غیرقانونی در سردشت، ارومیه، اشنویه، سنندج، بانه و قوچان 2 تن شهید و 12 نفر زخمی شدند؛ در عملیات پاک‌سازی روستاهای منطقه هشتیان، 6 تن از نیروهای خودی، شهید یا زخمی و از افراد ضد‌انقلاب نیز 10 تن کشته یا مجروح شدند.

- به‌دنبال اقدام خبرگزاری رویتر در علنی‌کردن پیوستن حزب دمکرات کردستان ایران به شورای ملی مقاومت، رادیو صدای کردستان، به نقل از دفتر سیاسی حزب دمکرات، به‌ناچار خبری درخصوص این پیوند سیاسی مخابره کرد. این رادیو در گفتار دیگری از سران کشور اتحاد جماهیر شوروی خواست تا به حزب دمکرات جهت دست‌یافتن به خودمختاری کمک کنند.

- حمله گروه ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به یک خودرو حامل 3 تن از نیروهای سپاه؛ دستگیری 11 تن از افراد این سازمان در تهران؛ کمیته منطقه‌ی 12 تهران از دستگیری 110 تن از افراد فعال سازمان مجاهدین در ماه گذشته خبر داد؛ در عملیات نیروهای سپاه برای تصرف مقر افراد حزب رنجبران در جنگل‌های گرگان، 2 تن از افراد این حزب کشته، 2 تن زخمی و 3 تن دستگیر شدند.

- صدام حسین در گفت‌وگو با هفته‌نامه الوطن العربی، ضمن تأکید بر حمایت بی‌قیدوشرط عراق از مخالفان نظام جمهوری اسلامی، از کمک‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس به دولت عراق تشکر کرد. اتخاذ مواضع آشتی‌جویانه با مقامات مصری، روابط عراق با فرانسه، روسیه و امریکا از دیگر موضوعات این مصاحبه بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- معاون نخست‌وزیر یوگسلاوی هنگام ورود به بغداد، اعلام کرد که محور گفت‌وگوهایش با رهبران عراق، گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور، اوضاع منطقه و جهان و همچنین راه‌های هماهنگی مناسبات میان دو کشور غیرمتعهد خواهد بود.

- خبرگزاری فرانسه: عده‌ای از مخالفان جمهوری اسلامی ایران به اجتماع دانشجویان ایرانی هوادار انقلاب اسلامی در دانشگاه فنی دار مشتاد در حوالی فرانکفورت آلمان حمله و 15 نفر را مجروح کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال