فائزون|۱۶ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15517 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۱۹

تاریخ شمسی

16 آبان 1366

تاریخ قمری

14 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

7 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بررسی سازمان گردان‌های رزمی دریایی و نواحی پشتیبانی کننده این گردان‌ها در جلسه مسئولان ستاد کل سپاه و نیروی دریایی سپاه.

- افزایش فعالیت‌های مهندسی، زرهی، سنگرسازی، حفرکانال، انتقال نیرو، شناسایی هوایی و آتش‌توپخانه دشمن در مناطق شرق بصره، فاو و غرب اروندرود.

- هشدار ستاد تبلیغات جنگ ایران به مردم عراق برای پناه بردن به چهار شهر امن. ادعای عراق درباره گلوله‌باران شدن مناطق مسکونی شهرهای بصره و بدره. احتمال شروع دور جدیدی از جنگ شهرها.

- ارائه طرح سه مرحله‌ای سپاه‌پاسداران برای تجهیز مردم در مقابله با امریکا و تأمین نیاز جبهه‌های نبرد. تشکیل جلسه شورای عالی پشتیبانی جنگ با حضور رؤسای سه قوه و بررسی چگونگی جذب نیرو و تأمین ارز مورد نیاز سپاه‌پاسداران.

- تصمیم طالبانی برای سفر به ایران در تاریخ 1366/8/18.

- گزارش رادیو مونت کارلو و خبرگزاری رویتر درباره آمادگی ایران برای حمله گسترده در جنوب، تقویت خطوط دفاعی عراق در این منطقه و جلسه صدام با فرماندهان ارتش درباره جبهه جنوبی.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق به تأسیسات گوگردسازی مین‌داغ در جاده موصل به اربیل که به انهدام این مرکز و هلاکت 70 تن از نیروهای عراقی انجامید. عقب‌نشینی نیروهای عراقی از محور ماووت ـ سورقلات. اعدام 5 تن از مبارزان عراقی در شهر سلیمانیه. گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از جوّ نسبتاً آرام استان کردستان در یک ماه گذشته، فرار افراد حزب دمکرات به داخل عراق و کاهش تحرکات گروهک کومه‌له.

- تجاوز هواپیماهای امریکایی به حریم هوایی چابهار.

- افتتاح کنفرانس وحدت اسلامی، سخنان رئیس‌جمهور درباره موانع وحدت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش خبرگزاری کویت از بلگراد درباره احتمال رسیدن امریکا و شوروی به یک موضع مشترک برای اعمال فشار به ایران و پایان دادن به جنگ ایران و عراق.

- ادعای دیدار حافظ اسد و صدام پس از ورودشان به امان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب؛ تلاش شاه حسین برای آشتی دادن حافظ اسد با صدام. ارائه طرح جدید رئیس امارات عربی متحده برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق.

- متوقف کردن صادرات شرکت هلندی ـ آلمانی موئیدن شیمی به ایران به دلیل احتمال ارسال مواد منفجره. بررسی راه‌های ادامه همکاری یوگسلاوی و عراق در زمینه تولید سلاح‌های شیمیایی در سفر هیئت عراقی به یوگسلاوی.

- اجرای کمین اشرار مسلح در مسیر گروه گشتی ژاندارمری در منطقه مرزی تایباد که 6 شهید، 4 اسیر و 4 مفقود در پی داشت.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از وضعیت سیاسی ـ اجتماعی یک ماه گذشته استان فارس و اشاره به مشکلات اعزام نیروهای مردمی به جبهه و مشکل گران‌فروشی.

ارسال نظر






captcha
ارسال