فائزون|۱۵ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15515 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۱۱

تاریخ شمسی

15 آبان 1360

تاریخ قمری

9 محرم 1402

تاریخ میلادی

6 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در درگیری بین نیروهای ایران و عراق در مناطق سارات، میمک و دهلران، 17 تن از نیروهای عراقی کشته یا زخمی و 5 تن اسیر شدند. 5 تانک عراقی نیز منهدم یا به غنیمت گرفته شد؛ بمباران روستاهای محور پیرانشهر ـ سردشت و شهر آبادان، تعدادی زخمی برجای گذاشت؛ افزایش تحرکات دشمن در محور سوسنگرد و بستان که محور عملیات آینده نیروهای خودی است؛ گزارش لشکر16 زرهی از نحوه‌ی گسترش نیروهای عراقی در این جبهه.

- در درگیری‌های به‌وجود‌آمده میان گروه‌های مسلح غیرقانونی با نیروهای خودی در شهرهای بوکان، اشنویه، نقده، ارومیه و سردشت، 8 تن از نیروهای خودی شهید و 11 تن زخمی شدند و یک نفر نیز اسیر گردید؛ درپی پخش خبر حمله گسترده گروه‌های مسلح غیرقانونی به شهر بوکان و کشتار وسیع مردم از رادیو و تلویزیون، فرمانده منطقه7 سپاه به این موضوع اعتراض کرد و در نامه‌ای به فرمانده کل سپاه خواستار پیگیری این موضوع شد.

- نماینده‌ی حزب دمکرات کردستان توافق این حزب با شورای ملی مقاومت درخصوص پیوستن حزب مزبور به این شورا را علنی کرد؛ بازتاب‌های گوناگون این خبر در رسانه‌های خارجی و در میان گروه‌های مخالف؛ رادیو لندن: «اعلام رسمی این اتحاد و پیوستگی برای هر دو سازمان، حاوی منافع است» ؛ سلطنت‌طلب‌های طیف شاپور بختیار با یادآوری تمایل سازمان مجاهدین (منافقین) به سرکوبی نیروهای برانداز کردستان و اقدامات بنی‌صدر دراین‌خصوص، روی‌گردانی حزب دمکرات کردستان از شورای ملی مقاومت و اتحاد آن با سلطنت‌طلب‌ها را خواستار شد.

- در عملیات‌های نیروهای خودی در شهرهای قزوین، شیراز و خرم‌آباد، 8 خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) تصرف گردید؛ 9 تن از اعضای این سازمان دستگیر شدند و یک تن نیز به هلاکت رسید.

- آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه از حضور گسترده و داوطلبانه مردم در جنگ تحمیلی تشکر و اعلام امیدواری کرد که با کم‌شدن شر دشمنان خارجی و داخلی، از این پس کشور بتواند راه سازندگی را درپیش بگیرد.

- یک دادگاه انگلیسی در پایان محاکمه 22 تن از حمله‌کنندگان به کنسولگری ایران در لندن، 18 تن از آنان را فقط به پرداخت جریمه نقدی و 28 روز حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد.

- خبرگزاری رویتر: «رئیس شرکت ملی پتروشیمی ایران در مذاکرات خود با مقامات شرکت میتسوئی ژاپن، موفق نشد این شرکت را برای ادامه کار در پروژه 6/3 میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امامخمینی مجاب کند.»

ارسال نظر






captcha
ارسال