فائزون|۱۵ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 15512 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۰۷

تاریخ شمسی

15 آبان 1365

تاریخ قمری

3 ربیع‌الاول 1407

تاریخ میلادی

6 نوامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- میزان پیشرفت کار مهندسی و شناسایی قرارگاه نصرت در منطقه هور برای عملیات یدک. افزایش فعالیت مهندسی و تقویت نیروی دشمن در جزیره جنوبی. آماده‌باش نیروهای خودی در این منطقه.

- گزارش معاونت اطلاعات سپاه از پیچیده‌تر شدن تحرکات دشمن، از جمله فعالیت‌های گمراه‌کننده برای انحراف اذهان از مسیر اصلی تحرکات و زمینه‌سازی برای هجوم‌های محدود به مناطق حساس. اقدامات ارتش عراق در کردستان، منطقه سپاه دوم و منطقه عمومی جنوب. حساسیت و پیش‌بینی دشمن از احتمال تک خودی در مناطق فاو، خانقین، هور، مهران، مندلی و منطقه سپاه سوم.

- افزایش تحرکات ارتش عراق در مناطق آبادان تا ام‌الرصاص، سواحل خورعبدالله، دریاچه نمک، دهانه وربه و جزیره بوبیان کویت.

- اجرای آتش روی نیروهای دشمن در منطقه خورعبدالله و بندر البکر. افزایش ناگهانی و آشکار تحرکات دریایی و فعالیت‌ عراقی‌ها در جزیره بوبیان.

- شکست حمله نیروهای عراقی به پایگاه‌های معارضین کرد عراقی در کاریزه. تشدید فعالیت کردهای معارض عراق علیه نیروهای دولتی. تحلیل یک روزنامه ترکیه از اظهارات آقای هاشمی و مسعود بارزانی درباره تعلق داشتن کرکوک به کردها.

- اعزام بیش از دو هزار نیروی رزمی ـ تخصصی از استان مرکزی به جبهه و پادگان‌های آموزشی.

- گسترش منطقه تحت کنترل نیروی دریایی ارتش جمهوری‌اسلامی در تنگه‌هرمز. فرمانده نیروی دریایی ارتش: نیروی دریایی برای محموله‌هایی که با بارنامه کشور دیگری به مقصد عراق بارگیری می‌شوند تدابیر خاصی در نظر گرفته است.

- مصاحبه رئیس‌جمهوری‌ با مجله اشپیگل درباره مسئله جنگ، خرید سلاح، آینده عراق و عدم پذیرش طرح‌های صلح.

- نشریه میدل‌ایست درباره آینده جنگ دو استراتژی را مورد بررسی قرار داد.

- ای‌.بی.‌سی و کریستین ساینس مانیتور به مشکلات ایران در تهیه تسلیحات و تأثیر آن بر عملیات بزرگ، آینده جنگ و نگرانی از پیروزی احتمالی ایران پرداختند.

- سازمان عمده کشتی‌رانی بین‌المللی از سازمان‌ملل خواستار وادار ساختن ایران و عراق به تضمین امنیت خطوط آبی کشتی‌های بی‌طرف شدند.

- در پی خاتمه کنفرانس سران شورای همکاری، وزیر مشاور در امورخارجه امارات در تلاش برای پایان دادن به جنگ با سفیران ایران و عراق دیدار کرد.

- تأیید تلویحی سفر مک‌فارلین به ایران. خودداری شولتز از پاسخ به سؤالات مربوط به گفت‌وگو با ایران برای آزادی گروگان‌ها. برژینسکی توضیحات ریگان را قابل قبول ندانست. انتقاد دمکرات‌ها از ریگان.

 

 

 

 

 

 

 

 

-  تفسیر رسانه‌های امریکا از سفر مک‌فارلین. مطبوعات انگلیس: امریکا قصد بهره‌برداری از اختلاف‌نظر جناح‌های سیاسی به نفع خود را داشت.

- ارتباط رخداد‌های مختلف اخیر در خاورمیانه با یکدیگر از جمله آزادی گروگان‌ها و نقش ایران و سوریه در آن، نقش سوریه در افشای سفر مک‌فارلین، تأثیرات سفر وی در مسائل سیاسی منطقه و روابط ایران با رژیم‌های منطقه، تأثیر در قیمت نفت و جنگ کشتی‌ها، از جمله موضوع‌های مورد بحث رسانه‌های همگانی جهان است.

- رسانه‌های غربی و شبکه‌های تلویزیونی امریکا به شایعه پراکنی درباره ارسال سلاح‌های اسرائیلی به ایران پرداختند.

- علل تلاش امریکا برای برقراری روابط با ایران از دید بی.بی.سی، گاردین و ایندی‌پندنت و همچنین بنی‌صدر و هیگ.

- شکایت ایران به سازمان‌ملل در مورد استفاده عراق از جزیره بوبیان کویت علیه ایران.

- رادیو اسرائیل در تفسیری با احتمال گسترش جنگ در منطقه خلیج‌فارس و تبدیل شدن به جنگ جهانی، تنها راه خاتمه جنگ را توافق دو ابرقدرت دانست.

- ابراز خشم دولت عربستان از خبر دروغ درخواست رئیس‌ مجلس ایران از دانشجویان جهت حمله به سفارت‌خانه‌های عربستان و کویت.

- مصر، مصری‌های ارتش عراق را داوطلبانی دانست که در آن کشور کار می‌کنند.

- اعضای دو شبکه بمب‌گذار مرتبط با عراق طی هفته اخیر دستگیر شدند.

- پخش گزارشی از رقابت و اختلاف ضدانقلابیون خارج از کشور در تلویزیون وابسته به بختیار در کالیفرنیا. برادر شیخ عزالدین حسینی در کراچی به هرکس سر یک پاسدار بیاورد، 50 دلار می‌دهد.

- عده‌ای از فراریان ایرانی در مرز ترکیه و یونان سرگردان هستند.

- تحلیل پیام نهضت آزادی به رهبر انقلاب درباره جنگ در کیهان چاپ لندن.

- نماینده بیرجند در مجلس خواستار جلوگیری از سوء‌استفاده‌کنندگان از وضعیت اقتصادی کشور، جلوگیری از واردات کالاهای لوکس و جلوگیری از بازخرید کردن کارگران شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال