فائزون|۱۵ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15511 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۵:۰۵

تاریخ شمسی

15 آبان 1366

تاریخ قمری

13 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

6 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هوایی عراق به شرکت شیمیایی رازی و شرکت ایران نیپتون در بندر امام‌خمینی.

- گزارش وضعیت منطقه پدافندی جنوب چزابه تا طلائیه در یک ماه گذشته.

- اجرای کمین نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق در مسیر نیروهای عراقی؛ درگیری نیروهای اتحادیه با نیروهای عراقی در چمچمال.

- تلاش قرارگاه رعد برای ارسال پیام‌های رد و بدل شده بین فرمانده این قرارگاه و جلال طالبانی به قرارگاه رمضان و کاهش تنش ایجاد شده بین دو طرف؛ نامة دفتر سیاسی اتحادیه میهنی برای ذوالقدر؛ گفت‌وگوی فرمانده قرارگاه رعد با جلال طالبانی و خداحافظی از وی.

- اظهارات رئیس‌جمهور در نماز جمعه تهران درباره هفته آمادگی برای مقابله با امریکا و گزارش آسوشیتدپرس در این‌باره.

- حمله قایق‌های توپدار به نفتکش امریکایی گرند ویزدام در خلیج‌فارس. حرکت شانزدهمین کاروان نفتکش‌های کویتی تحت پرچم امریکا در خلیج‌فارس. فعالیت ناوگان انگلستان در آب‌های شمال بحرین. آمار بازرسی کشتی‌ها در تنگه‌هرمز و مصادره کالاهایی که برای عراق حمل می‌شود.

- اعلام آمادگی مجدد دبیرکل سازمان ملل برای مذاکره با نمایندگان ایران و عراق؛ مذاکره دبیرکل با نمایندگان پنج عضو دائمی شورای امنیت درباره پاسخ‌های ایران و عراق به طرح دبیرکل.

- مخالفت مجدد شوروی با اعمال تحریم علیه ایران.

- تحلیل روزنامه اکونومیست درباره مواضع ایران در برابر حضور نظامی امریکا در منطقه و موضع شوروی در این‌باره.

- مخالفت عربستان، عراق و لیبی با شرکت در کنفرانس سران اتحادیه عرب در امان و موضع متفاوت و متضاد آنها درباره موضوع کنفرانس.

- شهادت 35 تن از نیروهای سپاه‌پاسداران در درگیری با اشرار در منطقه زاهدان. اجرای کمین اشرار در شمال غربی ایرانشهر که به شهادت بخشدار بزمان و فرمانده گروهان ژاندارمری و یکی از اعضای کمیته انقلاب اسلامی منجر گردید.

- اظهارات معاون امور بین‌الملل وزیر امور خارجه و معاون سیاسی فرمانده سپاه در چهارمین کنگره سیاسی ـ اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان درباره مسائل و مشکلات جنگ و تحرکات دیپلماتیک ایران؛ پاسخ برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سؤالات دانشجویان.

ارسال نظر






captcha
ارسال