فائزون|۱۳ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 15488 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳|۱۲:۵۶

تاریخ شمسی

13 آبان 1365

تاریخ قمری

1 ربیع‌الاول 1407

تاریخ میلادی

4 نوامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- گزارش و تحلیل آقای هاشمی در مراسم 13 آبان درباره جریان سفر مخفیانه مک‌فارلین، تلاش امریکا برای برقراری رابطه با ایران، متوسل شدن امریکا به ایران برای آزادی گروگان‌هایش در لبنان و … گزارش تلویزیون ای.بی.سی. درباره سفر مک‌فارلین به تهران.

- بحث درباره تغییرات طرح مانور عملیات بزرگ آتی، اقدامات شناسایی، فعالیت‌های دشمن و تلاش‌های آماده‌سازی در جلسه امروز فرماندهان سپاه در قرارگاه مرکزی.

- در جلسه‌ای با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئول مهندسی نیرو و فرماندهان قرارگاه‌های تابعه، طرح مانور قرارگاه‌ها، مشکلات موجود و مأموریت واحد مهندسی بررسی شد.

- مانور و آتش تانک‌های دشمن در منطقه باویسی و خسروی.

- یک گروه گشتی ژاندارمری در منطقه کوه‌تپه دهلران به کمین دشمن افتادند.

- اعزام نیروهای رزمی از همدان و نیروهای فرهنگی از باختران به جبهه‌ها. جلب مشمولان غایب و فراری از چند استان.

- مواضع و شعارهای دفتر تحکیم وحدت در مراسم 13 آبان علیه عربستان، کویت، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن. سخنان پیش از دستور نماینده تهران در مجلس، در حمایت از مواضع تحکیم وحدت. اطلاعیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی.

- دادستان کل کشور به مناسبت 13 آبان، در جمع گروهی از دانشجویان پیرو خط امام شیوه‌های نفوذ شیطان در انسان و چگونگی نفوذ شیطان بزرگ امریکا را در انقلاب‌ها بیان کرد و مقابله با امریکا را جوهره انقلاب اسلامی خواند.

- فرانسه برای حفظ موقعیت خود در بین حامیان عراق، سعی در توجیه بهبود رابطه با ایران را دارد.

- تفسیر لوکوتیدین و فایننشال‌تایمز درباره مذاکرات ایران و فرانسه.

- یک مؤسسه وابسته به وزارت جنگ امریکا اعلام کرد که عراق 20 خلبان خارجی استخدام کرده‌است و در تهاجم اخیر به جزیره سیری از 23 خلبان فقط دو تن عراقی بوده‌اند.

- وزیر خارجه مصر: تهدیدهای ایران علیه عراق، علیه امنیت و حاکمیت کشورهای خلیج‌فارس نیز هست. سه خبرنگار مصری پس از بازگشت از ایران به هموطنان خود توصیه کردند برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و تحولات عظیم در ایران به گزارش‌های خبرگزاری‌های بین‌المللی اعتماد نکنند.

- در پی توافق ایران با صلیب‌سرخ، یک هئیت از صلیب‌سرخ برای ملاقات با اسیران عراقی به تهران می‌آید. نامه جمعی از ایرانیان پناهنده به عراق درباره نابسامانی و بدرفتاری رژیم عراق با آنان.

- بررسی وضعیت اقتصادی عراق، بدهی‌ها و میزان صادرات نفت این کشور، در یک روزنامه ژاپنی.

- یک نماینده مجلس بی‌توجهی به توزیع و قاچاق مواد مخدر را ضربه به انقلاب و جنگ دانست.

ارسال نظر






captcha
ارسال