فائزون|۱۳ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15487 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳|۱۲:۵۲

تاریخ شمسی

13 آبان 1366

تاریخ قمری

11 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

4 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حرکت نیروهای قرارگاه فتح به سمت اهداف عملیات در منطقه سد دوکان؛ رد و بدل شدن پیام‌هایی بین قرارگاه فتح و فرماندهان یگان‌های عمل‌کننده و مسئولان اتحادیه و سرانجام منتفی شدن عملیات به دلایل مختلفی از جمله آماده نبودن یگان‌ها. طرح جلال طالبانی برای اجرای عملیات در منطقه دوکان.

- شروع مجدد حملات هوایی عراق به مناطق و تأسیسات غیرنظامی و بنادر و خطوط کشتی‌رانی: آغاجاری، دارخوین، بوشهر، جزیره خارک، گچساران، نفتکش تفتان و ناو کرکس.

 

 

 

 

 

- حضور گسترده مردم در راه‌پیمایی سراسری 13 آبان با شعار مرگ بر امریکا؛ سخنرانی آقای هاشمی در جمع راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی و اعلام هفته آمادگی برای رویارویی با تجاوز امریکا در خلیج‌فارس؛ گزارش رادیو امریکا از راهپیمایی امروز مردم ایران.

- انفجار بمب در یکی از خیابان‌های مهاباد هم‌زمان با راهپیمایی مردم در این شهر.

- پایان گردهمایی فرمانداران و مسئولان مبارزه با گران‌فروشی با سخنان وزیر کشور و تأکید بر مبارزه قاطع با گران‌فروشی و محتکران و مبارزه با اقدامات امریکا و حمایت از رزمندگان.

- اقدامات جدید کویت برای مقابله با حملات موشکی به این کشور. گزارش رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

- اعزام سه کشتی جنگی جدید و یک کشتی تدارکاتی انگلیسی به خلیج‌فارس.

- نقش رسانه‌های غربی در آماده کردن افکار عمومی برای تحریم تسلیحاتی ایران و فشار به کشورهای طرف معامله با ایران.

- تحلیل یک نشریه دولتی آلمان غربی درباره روابط ایران و شوروی در پی اعلام خبر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به شوروی در هفته آینده.

- درخواست امریکا از سران عرب برای حمایت از اجرای کامل قطعنامه598. تحلیل خبرگزاری فرانسه درباره روابط کشورهای عربی با ایران و اجلاس آتی سران اتحادیه عرب در امان. درخواست یک روزنامه مصری از سران عرب برای کنار گذاشتن سوریه و لیبی.

ارسال نظر






captcha
ارسال