فائزون|۱۲ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15460 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲|۰۸:۱۴

تاریخ شمسی

12 آبان 1360

تاریخ قمری

6 محرم 1402

تاریخ میلادی

3 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- براثر گلوله‌باران شهر آبادان، 2 تن از اهالی شهر شهید و تعدادی زخمی شدند.

- درپی استفاده مکرر ارتش عراق از گلوله‌های شیمیایی در جبهه‌های جنگ، ستاد مشترک ارتش در نامه‌ای به نیروی زمینی ارتش و سپاه، درباره انواع مواد شیمیایی، کمک‌های اضطراری به آسیب‌دیدگان و راه‌های جلوگیری از مسمومیت توضیح داد.

- امروز 8 سرباز، یک روحانی و 4 دانشجوی عراقی ازطریق مرزهای غربی وارد ایران شدند و درخواست پناهندگی کردند؛ دو روز پیش نیز 2 دانش‌آموز عراقی در منطقه سردشت پناهنده شدند.

- خبرگزاری فرانسه به نقل از فرماندهی جیش‌الشعبی عراق، از حضور نیروهای مصری در ارتش عراق خبر داد.

- اطلاعیه ژاندارمری جمهوری اسلامی درباره تعویق زمان اعزام مشمولان خدمت سربازی، به‌علت کثرت استقبال این افراد و نامه‌نگاری داخلی سپاه درخصوص میزان بالای نیروهای اعزامی، حاکی‌از شوق عمومی برای دفاع از مرزهای کشور است.

- روابط عمومی استانداری مازندران: کارگران و کارکنان شرکت چیت‌سازی بهشهر، مبلغ 121,750,1 ریال به هم‌وطنان مناطق جنگ‌زده کمک کردند.

- نیروهای سپاه و ارتش در عملیاتی مشترک موفق به تصرف ارتفاع مسلط 2140 در حوالی پاوه شدند؛ در درگیری‌های میان گروه‌های مسلح غیر‌قانونی و نیروهای خودی در شهرهای مهاباد و سنندج، از نیروهای خودی و مردم عادی 8 نفر شهید و 5 تن زخمی شدند و از مهاجمان نیز شمار زیادی کشته یا زخمی شدند.

- در درگیری‌های میان نیروهای خودی و ضد‌انقلاب در بوکان و مریوان، 2 نفر از نیروهای خودی و چندین نفر از افراد حزب دمکرات زخمی شدند؛ 10 تن از افراد گروه مارکسیستی ـ مائوئیستی کومه‌له در سنندج دستگیر شدند؛ یک عضو گروه کومه‌له خود را به نیروهای ژاندارمری سقز تسلیم کرد؛ ستاد مشترک ارتش ایران: ارتش عراق اخیراً تعداد زیادی اسلحه و مقادیری مهمات به حزب دمکرات ایران تحویل داده است.

- ترور رئیس آموزش‌وپرورش انزلی، پرتاب بمب دست‌ساز در آستارا، مسموم‌کردن خمیر نانوایی پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی اصفهان و آتش‌زدن 3 تکیه عزاداری در بروجرد ازجمله اقدامات افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود که براثر آن 5 نفر مجروح شدند؛ نیروهای سپاه یک خانه تیمی این سازمان را در کرمان تصرف و 2 نفر از اعضای آن را دستگیر کردند.

- امام‌خمینی در پاسخ به پیام انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا و کانادا، با اشاره به نقش دانشجویان در کسب استقلال و تعالی ملت‌ها، از آنان خواست که برای جذب و هدایت دانشجویانی که فریب ‌خورده و در دام تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، بکوشند.

- وزارت امور خارجه ایران با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت سیزدهم آبان، با قدردانی از اقدام دانشجویان مسلمان ایرانی در تصرف سفارتخانه سابق امریکا، مبارزه با امریکا را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران اعلام کرد.

- یکی از زائران ایرانی که در هجوم پلیس عربستان به حجاج ایرانی مصدوم شده بود، به شهادت رسید.

- خبرگزاری کویت به نقل از برخی منابع، از انعقاد یک قرارداد نفتی بین ایران و رومانی خبر داد و آن را از نشانه‌های گرایش ایران به بلوک شرق اعلام کرد.

- صدام حسین خطاب به وزیران اطلاعات و فرهنگ کشورهای عربی، با بیان مطالبی درخصوص لزوم وحدت کشورهای عربی و مقابله جمعی این کشورها با ایران، کشورهای سوریه و لیبی را به تنبیه و مقابله‌به‌مثل، پس از پایان جنگ با ایران تهدید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- یونایتدپرس: عضو شورای فرماندهی انقلاب سومالی وارد بغداد شد تا پیام رئیس‌جمهور سومالی را تسلیم صدام حسین کند.

ارسال نظر






captcha
ارسال