فائزون|۱۲ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 15459 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲|۰۸:۱۲

تاریخ شمسی

12 آبان 1361

تاریخ قمری

16 محرم 1403

تاریخ میلادی

3 نوامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اقدام یگان‌ها برای آماده‌سازی نیروهای خود و شناسایی منطقه مأموریت آنها در فرصتی اندک در ادامه عملیات محرم. در ادامه عملیات با پیشروی نیروهای خودی همه اهداف موردنظر مرحله اول عملیات محرم، تأمین شد؛ سقوط 5 هواپیمای دشمن براثر پدافند نیروهای خودی در این منطقه عملیاتی.

- گزارش فرماندهان تیپ‌های عمل‌کننده از عملکرد نیروهای خود در مرحله اول عملیات محرم.

- دعوت ستاد تبلیغات جنگ از خبرنگاران خارجی برای مشاهده دستاوردهای عملیات محرم و بازدید از بخش‌هایی از مناطق مرزی ایران؛ انتقال بیش از 1500 تن از اسیران عراقی ازجمله معاون تیپ2 لشکر10 و 3 سرگرد به پشت جبهه.

- ناکامی ارتش عراق در تعرض به خطوط پدافندی نیروهای خودی در محدوده‌ی عملیاتی مسلم‌بن‌عقیل، حملات توپخانه‌ای عراق به شهر آبادان 14 زخمی برجای گذاشت و موجب تخریب 20 منزل و مغازه و 2 کارگاه شد.

- حمله‌ی نفوذی نیروهای عشایر چنگوله‌ی ایلام به مواضع ارتش عراق.

- به گزارش رویتر قطع رفت‌وآمد کشتی‌ها در خط دریایی خارک؛ افزایش نرخ بیمه کشتی‌های عازم این جزیره و خودداری شرکت‌های کشتیرانی از اعزام کشتی به سواحل ایران از پیامدهای هشدارهای عراق به شرکت‌های نفتی و خطوط کشتیرانی می‌باشد.

- عزیمت نیروهای داوطلب مردمی و هدایای نقدی و غیر‌نقدی مردم مناطق گوناگون کشور برای کمک به جبهه‌های جنگ؛ اهدای یک‌صد هزار واحد خون ازطرف مردم مسلمان تانزانیا برای کمک به مجروحان جنگی.

- آزادسازی ارتفاعات درمان و 2 روستا در محور مهاباد ـ بوکان و برجای‌ماندن 15 کشته و تعدادی مجروح از نیروهای مسلح غیر‌قانونی در عملیات قرارگاه حمزه؛ در برخورد یک دستگاه خودرو ایفا به مین در شمال سردشت، 88 تن از نیروهای سپاه زخمی شدند.

- اطلاعیه‌ی قرارگاه حمزه درباره‌ی دلایل تهاجم نیروهای حزب دمکرات به شهر بوکان و برشماری نتایج این اقدام. روزنامه لوکوتیدین دوپاری به نقل از نماینده‌ی حزب دمکرات در پاریس: نیروهای دولتی مجبور به ترک شهر (بوکان) شدند و 80 تن از آنان کشته شدند.

- سخنرانی چند تن از شرکت‌کنندگان در هم‌اندیشی وحدت نظر و عمل در کردستان؛ سخنان امام‌جمعه‌ی بانه درباره‌ی بهره‌گرفتن از نظرهای روحانیت مبارز کردستان؛ جلب مشارکت مردمی و اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق کردنشین. امام‌جمعه سقز فعالیت گروه‌های غیر‌قانونی و اهانت آنان به اعتقادات مذهبی را غیرقابل‌تحمل خواند. فرمانده ژاندامری از ایجاد 298 پاسگاه انتظامی و قضائی در منطقه خبر داد. امام‌جمعه اشنویه درباره لزوم آگاهی‌بخشی به جوانان و پرهیز از تفرقه مذهبی سخنرانی کرد.

- اقدام 15 نفر از نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در بستن جاده‌ی شاهیجان به نورآباد از توابع کازرون، کشف یک خانه تیمی و مقادیری مدارک و مهمات در منطقه بازار تهران؛ دستگیری 10 نفر از اعضای سازمان در لنگرود که درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک انفجار در محل نمازجمعه بودند؛ دستگیری چند نفر از اعضای سازمان و یکی از افراد نفوذی حزب توده در ادارات دولتی تهران؛ دستگیری چند نفر از اعضای سازمان در بیرجند و کشف 18 قبضه اسلحه در انواع گوناگون از آنان.

- دیدار محسن رضایی فرمانده سپاه، با امام‌خمینی و بیان گزارش عملکرد نتایج عملیات محرم.

- سخنان نخست‌وزیر درمورد تحولات جنگ، دستاوردهای عملیات محرم، دلیل سفر هیئت اقتصادی ژاپن به ایران و سیاست اقتصادی ایران با ژاپن.

- برگزاری جلسه‌ای در بیت امام‌خمینی با حضور جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و چند تن از شخصیت‌های کشور درباره‌ی سطح کاندیداهای مجلس خبرگان.

- وزیر امورخارجه فرانسه خبر پذیرفته‌نشدن سفیر جدید فرانسه در تهران را تکذیب و اعلام کرد دولت ایران فقط خواستار تعویق ورود وی برای چند هفته شده است.

- وزیر خارجه بحرین: از امکان تشکیل یک اتحادیه نظامی بین 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خبر داد. 6 کشور قرار است سیستم‌های تعرفه و گمرکی خود را برای صادرات و واردات هماهنگ کنند.

- تصمیم امریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در جنوب لبنان و تمایل رژیم صهیونیستی به ایجاد این پایگاه در شمال این کشور؛ اقدام سربازان اسرائیلی در لبنان برای تشدید تدابیر امنیتی؛ روزنامه تایمز از حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران در جنوب لبنان خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال