فائزون|۱۲ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 15458 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲|۰۸:۱۰

تاریخ شمسی

12 آبان 1363

تاریخ قمری

9 صفر 1405

تاریخ میلادی

3 نوامبر 1984
 
خلاصه روز: 

- ادامه فعالیت‌ها جهت آمادگی برای عملیات آتی مانند شناسایی و تهیه و تدارک تجهیزات مورد نیاز از جمله درخواست تعداد بیشتری از نفربرهای خشایار از ارتش توسط فرماندهی کل سپاه

- ادامه جریان تسلیمیها و اعلام کمبود نیرو در کردستان طی پیامی از مریوان برای فرماندهی کل سپاه

- دو گزارش متفاوت درباره‌ی ارتش خبرنگار اعزامی بی بی سی به میمک: بین روحانیون و ارتش کشمکش شدید بر سر ادامه جنگ وجود دارد. گزارش یک روزنامه چکسلواکی: ارتش از حیث نیرو و انگیزه مذهبی غنی است.

- درخواست سفیر ژاپن از ایران مبنی‌بر حفاظت از اتباع ژاپن به دنبال هشدار عراق در مورد حمله به جزیره لاوان.

- سخنان صدام در جلسه افتتاح مجلس ملی عراق، تأکید بر مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات علی‌رغم وجود جنگ و مقایسه آن با انتخابات اخیر ایران و نیز اشاره به نقش زنان در این انتخابات؛ انتخاب سعدون حمادی به ریاست مجلس.

- تأکید رئیس پارلمان عراق و رئیس کمیته خارجی پارلمان کویت بر داشتن مواضع مشترک در جنگ با ایران؛ اعلام حمایت یک نمایند مجلس کویت از عراق و در عین حال اشاره به ضرورت حل مسائل مرزی میان دو کشور عراق و کویت

- گزارش مجله کل العرب چاپ پاریس از همکاری‌های تبلیغاتی عراق و شوروی همراه با بهبود روابط دو کشور؛ تفسیر رادیو مسکو و ادعای پشتیبانی از ملت ایران

- اعلام حرکت ناو هواپیمابر امریکایی ایندیپندنت به سوی سواحل شرقی در مدیترانه همزمان با گزارش خبرگزاری‌ها از احتمال حمله به تأسیسات و اهداف امریکایی در لبنان و قبرس

- گزارش رادیو امریکا از چشم انداز وضعیت اقتصادی عراق

- حمایت وزرای نفت شورای همکاری خلیج‌فارس از تصمیم اخیر اوپک؛ سخنان وزیر خزانه داری امریکا از منافع کشورش در کاهش بهای نفت.

- توضیحات وزیر نفت ایران در مورد بحران اخیر قیمت نفت و عوامل اصلی این بحران و یادآوری هشدار ایران قبل از این مسئله و بی‌توجهی سایر کشورها و نیز نقش امریکا در بروز این بحران.

- تلاش ایران برای جلب موافقت الجزایر برای شرکت در نوعی نزدیکی و تجمع کشورهای ایران، سوریه، لیبی و الجزایر و واکنش کشورهای نامبرده.

- ممانعت فرماندهی کل سپاه از حمله تلافی جویانه مجاهدین افغانی مستقر در ایران در منطقه تایباد.

- تلاش ایران برای قرار دادن طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل در دستور کار اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی؛ تلاش کشورهای عربی جهت خارج کردن ابتکار عمل در این خصوص از دست ایران.

- مقاله‌ی مفصل روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت پیرامون درگیری رجوی و بنی صدر پس از جدا شدن آنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال